PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zlecenia prywatne a etat.

  • 1. Data: 2003-01-31 20:49:48
    Temat: Zlecenia prywatne a etat.
    Od: a...@p...onet.pl

    Obecnie jest zatrudniony w firmie internetowej. Właśnie trafiła mi się okazja
    przyjmowania zleceń prywatnych i nie wiem jak to rozwiązać. Zapytać szefa czy
    nie będzie miał nic przeciwko jeśli projekty prywatne będę wykonywał w domu czy
    może działać "z ukrycia", chociaż możliwe jest że prawa wyjdzie na jaw.
    Zaznaczam że z szefem mam dobre układy i jest naprawdę zadowolony z mojej
    pracy. W umowie o pracę nie mam zakazu wykonywania prac konkurencyjnych. Jak
    przeprowadzić taką rozmowę? Chciałbym być lojalny wobec szefa i firmy, ale boję
    się jednak że może odmówić, a wtedy dodatkowe pieniądze przejdą mi koło nosa.
    Co prawda w firmie jest sporo pracy, ale biorąc prywatne prace zarobię więcej.
    Działania nie będą konkurencyjne, gdyż moja firma raczej ma większych klientów
    spoza miasta, a ja robiłbym strony lokalnych (małym) firmom.

  • 2. Data: 2003-01-31 22:27:43
    Temat: Re: Zlecenia prywatne a etat.
    Od: "Pawel J Maczewski" <p...@s...uw.edu.pl>

    On Fri, 31 Jan 2003 21:49:48 +0100, anonimowekont wrote:

> [...]
    > Działania nie będą konkurencyjne, gdyż moja firma raczej ma większych klientów
    > spoza miasta, a ja robiłbym strony lokalnych (małym) firmom.

    Wydaje mi sie, ze tworzac cos takiego powinienes poprosic szefa o
    zrzeczenie sie praw do tej pracy... wiec wychodzi na to, ze nalezy
    zapytac choc. Jesli masz z nim uklady OK, nie jest to konkurencyjne, to
    powinien sie zgodzic (a prace moesz wciagnac do portfolio firmowego ;)

    Tak jest w wypadku tworzenia oprogramowania uzytkowego, ze nalezy pogadac
    z szefem ;) wiec lepiej nie ryzykowac

    pozdrawiam
    Kender

  • 3. Data: 2003-02-01 09:06:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik a...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    >Działania nie będą konkurencyjne, gdyż moja firma raczej ma większych klientów
    >spoza miasta, a ja robiłbym strony lokalnych (małym) firmom.

    Hm,. ale szef może zacząć podejżewać, że działasz na dwa fronty. Sprawa
    pewnie się może wydać, wtedy będzie gorzej, to racja. Najlepsze
    rozwiązanie byłoby, gdybyś miał kogoś, kto by negocjował z klientami, a
    Ty po cichu wykonywałbyć te zlecenia.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 4. Data: 2003-02-01 09:47:01
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > pewnie się może wydać, wtedy będzie gorzej, to racja. Najlepsze
    > rozwiązanie byłoby, gdybyś miał kogoś, kto by negocjował z klientami, a

    Musiałbym bywać jedynie na pierwszej rozmowie z klientem. Ale i tak sądzę, że
    prędzej czy później sprawa wyjdzie na jaw.

  • 5. Data: 2003-02-01 11:11:40
    Od: "Frogesty Rygel" <r...@g...pl>

> [...]

    > klientów
    > spoza miasta, a ja robiłbym strony lokalnych (małym) firmom.

    Nic nie mow szefowi bo pozalujesz. Uklady z szefem sa dobre
    do czasu gdy szefowi sie wydaje ze ma nad toba kontrole. Jak tylko
    szef sie zorientuje ze zaczynasz sie usamodzielniac i gdy tylko bedzie
    cos nie tak to mozesz mu pokazac srodkowy palec i sobie pojsc to zacznie
    byc inaczej. To co robisz po godzinach pracy to jest twoja prywatna
    sprawa i nic szefowi i firmie do tego. A jak powiesz ze chcesz
    pracowac dodatkowo to biorac pod uwage ze w firmie jest duzo pracy
    powinienes sie liczyc z czestymi sugestiami "aby popracowac po godzinach
    dla firmy". Pytanie tylko czy ci zaplaca za to.

    Rygel

  • 6. Data: 2003-02-01 11:11:47
    Od: "Asia Kubiak" <a...@b...pl>

> [...]
    domu czy
    > może działać "z ukrycia", chociaż możliwe jest że prawa wyjdzie na jaw.

    powiem szczerze, nie rozumiem za bardzo w czym problem. Skoro piszesz ze
    fuchy bedziesz bral do domu, to co szefowi do tego co Ty robisz po
    godzinach? ;)

> [...]
    Jak
    > przeprowadzić taką rozmowę? Chciałbym być lojalny wobec szefa i firmy, ale

    eee, nie przesadzajmy z ta lojalnoscia i nie wrabiajmy sie w panszczyzne ;)
    Jesli nie podpisales cyrografu odnosnie prac dla konkurencji to imho mozesz
    spokojnie sie tym zajac- znam ludzi ktorzy pracuja dla dwoch firm na umowe
    zlecenie (praca w siedzibie firmy 8 godz., druga zdalna), jeden szef nie wie
    nic o drugim, a jeszcze zlecenia wpadaja.
    Z potencjalnymi klientami umawiasz sie telefonicznie, mailowo, a jak musisz
    osobiscie to legalnie wychodzisz z pracy w sprawach osobistych ;))

    > Działania nie będą konkurencyjne, gdyż moja firma raczej ma większych
    klientów
    > spoza miasta, a ja robiłbym strony lokalnych (małym) firmom.

    ehh, niepotrzebne skrupuly ;)

    Asiek

  • 7. Data: 2003-02-01 11:17:38
    Od: "Frogesty Rygel" <r...@g...pl>

    On Fri, 31 Jan 2003 23:27:43 +0100, Pawel J Maczewski wrote:

    > On Fri, 31 Jan 2003 21:49:48 +0100, anonimowekont wrote:

    > Wydaje mi sie, ze tworzac cos takiego powinienes poprosic szefa o
    > zrzeczenie sie praw do tej pracy... wiec wychodzi na to, ze nalezy

    Jakich praw? Przedpiszcza pisal ze te projekty bedzie wykonywal
    w domu, czyli jak sie domyslam po godzinach pracy. Szef nie ma do tego
    zadnych praw.

    > jest w wypadku tworzenia oprogramowania uzytkowego, ze nalezy pogadac
    > z szefem ;) wiec lepiej nie ryzykowac

    MOZNA a nie NALEZY. A w praktyce to LEPIEJ NIE.

    Rygel

  • 8. Data: 2003-02-01 11:57:27
    Od: s...@p...onet.pl

    Witam.
    Jeżeli nie podpisywałaś umowy o zakazie konkurencji, nie ma zadnego zapisu w
    regulaminie pracy dot. pracy po godz. pracy, to umowa zlecenie jest Twoją
    prywatną sprawą i nic nikomu do tego. Ja na Twoim miejscu bym nie rozmawiał z
    szefem na temn temat i przyjoł tą pracę. Pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-02-01 15:28:09
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Asia Kubiak" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > powiem szczerze, nie rozumiem za bardzo w czym problem. Skoro piszesz ze
    > fuchy bedziesz bral do domu, to co szefowi do tego co Ty robisz po

    Jezeli jest to dzialnosc konkurencyjna ( a tu ewidentnie jest ), to zgodnie
    KP - moze
    taki pracownik zostac ukarany, az do zwolnienia dyscyplinarnego.

> [...]
    mozesz
    > spokojnie sie tym zajac- znam ludzi ktorzy pracuja dla dwoch firm na umowe

    A co to ma za znaczenie - cyrograf moze dotyczyc ewnentualnie pracy dla
    konkurencji po
    odejsciu z tej pracy. Zakaz konkurencji jest wpisany w KP, a mozna
    niektore rzeczy nawet podciagac pod KK.

    > klientów

    To jest konkurencja .....

    --
    Jacek

  • 10. Data: 2003-02-01 16:34:49
    Od: "jacek" <g...@p...onet.pl>

    "czego oczy nie widza tego sercu nie zal.." to sie sprawdza w biznesie jak
    nigdzie indziej
    nie mow, ja bym nie mowil...

    jacek