PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zgłoszenie do ZUS i brak NIP-u

  • 1. Data: 2003-01-10 09:41:52
    Temat: Zgłoszenie do ZUS i brak NIP-u
    Od: Jan Artysiewicz <y...@a...pl>

    Witam

    Moja żona ma następujący problem, od miesiąca jest zatrudniona na umowę o
    pracę i właśnie upływa termin zgłoszenia jej do ubezpieczenia. Problem jest
    w tym, że małżonka moja nie posiada i nigdy nie posiadała nip-u a jak się
    dzisiaj okazało czynność nadania nipu jest tak strasznie pracochłonna, że
    US musi na to mieć cały miesiąc (co za chora instytucja). Pytanie jest
    następujące: jak wypełnić PZUA bez nipu i jak to zgłosić do zus-u.

    --
    Jan Artysiewicz

  • 2. Data: 2003-01-10 11:39:17
    Temat: Re: Zgłoszenie do ZUS i brak NIP-u
    Od: "ania-mania" <n...@h...co.za>

    "Jan Artysiewicz" <y...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > US musi na to mieć cały miesiąc (co za chora instytucja). Pytanie jest
    > następujące: jak wypełnić PZUA bez nipu i jak to zgłosić do zus-u.
    \
    Witam
    termin zgłoszenia pracownika to bodajże 7 dni a nie miesiąc. w ZUA wpisz
    serie nr dowodu osobistego, jak żona dostanie NIP to zrób korektę tego ZUA
    dopisując NIP.
    pozdro
    a.

  • 3. Data: 2003-01-10 13:46:47
    Od: Jan Artysiewicz <y...@a...pl>

    ania-mania wrote:

> [...]
    > serie nr dowodu osobistego, jak żona dostanie NIP to zrób korektę tego ZUA

    Dzięki wielkie, już się zaczynałem martwić że to kolejna zusowa sytuacja bez
    wyjścia

    --
    Jan Artysiewicz

  • 4. Data: 2003-01-11 10:39:01
    Od: "M&J" <m...@p...onet.pl>

    > następujące: jak wypełnić PZUA bez nipu i jak to zgłosić do zus-u.

    Miałem kiedyś podobną sytuację na formularzu PIT.
    Pracodawca wpisał mi zamiast NIPu formułkę "w otwarciu" i wszystko było ok.

  • 5. Data: 2003-01-11 11:32:28
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    M&J wrote:

    > Miałem kiedyś podobną sytuację na formularzu PIT.
    > Pracodawca wpisał mi zamiast NIPu formułkę "w otwarciu" i wszystko było ok.

    Dokumenty zusowskie sa bardziej rygorystyczne jezeli chodzi o
    sformulowania --> zadnego "w otwarciu" nie przewiduja. Ale tak jak ktos
    juz napisal --> podac Pesel i dowod osobisty.

    Flyer

  • 6. Data: 2003-01-12 18:20:37
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > US musi na to mieć cały miesiąc (co za chora instytucja). Pytanie jest
    > następujące: jak wypełnić PZUA bez nipu i jak to zgłosić do zus-u.

    Witam. Do ubezpieczenia zgłasza się w ciągu 7 dni od momentu przyjęcia do
    pracy,ale bajzel w tej firmie to po pierwsze. Po drugie jeżeli jest brak NIP to
    można podać serię i nr.dowodu osobistego lub paszportu ( art.35 pkt.2 ustawy o
    systemie ubezpieczeń społecznych Dz.U z 1998 r Nr 137 ,poz.887 ). Pozdrawiam.