PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozliczanie urlopów w przypadku równoważnych godzin pracy

  • 1. Data: 2003-01-10 09:43:28
    Temat: rozliczanie urlopów w przypadku równoważnych godzin pracy
    Od: ArS <r...@z...bialap.tpsa.pl>

    Witam.

    mam pytanie do znających temat rozliczania urlopów:
    czy przy przejsciu z 8-godzinnego dnia pracy w którym przysługiwało
    np. 26 dni urlopu do trybu 12-godzinnego (praca na zmiany) powinniśmy
    przeliczać
    dni urlopowe w/g godzni (w tym przypadku 17,3 dnia) czy może dzień
    urlopu
    pozostaje dniem bez względu na to czy pracujemy w trybie 8-godz czy
    12-godz.

    Bardzo prosilbym o przytoczenie odpowiednich aktów prawnych regulujące
    w/w
    sprawy

    Z góry dzięki i pozdrawam.
    ArS

  • 2. Data: 2003-01-10 10:20:10
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik ArS napisał:

> [...]
    > 8-godz czy
    > 12-godz.
    >
    > Bardzo prosilbym o przytoczenie odpowiednich aktów

    oczywiscie ze nadal przysluguje ci 26 dni ( w kodeksie pracy
    nie masz napisane ze 8 h razy ilosc dni przyslugujacego
    urlopu ). Wszystko na ten temat znajedziesz w Kodeksie Pracy
    w dziale urlopy pracownicze (czy jakos tak to si enazywa)

  • 3. Data: 2003-01-10 10:34:01
    Od: ArS <r...@z...bialap.tpsa.pl>

    też tak mi się wydawało, lecz znająca podobno sprawę dziewczyna w
    kadrach
    po konsultacji z prawnikiem twiedzi że jest inaczej (tzn. trzeba
    przeliczaś urlop),
    więc prosilbym bardzo o odpowiednie parafrafy to regulujące.

    dzieki za info.
    ArS

  • 4. Data: 2003-01-10 10:53:38
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik ArS napisał:

    > też tak mi się wydawało, lecz znająca podobno sprawę
    > dziewczyna w kadrach po konsultacji z prawnikiem twiedzi
    > że jest inaczej (tzn. trzeba przeliczaś urlop),
    > więc prosilbym bardzo o odpowiednie parafrafy to regulujące.

    to niech zmieni prawnika. Kodeks pracy nie nakazuje
    przeliczania w takim przypadku, ale najlepiej radzilabym sie
    przejsc lub napisac do oddzialu PIP-u i tam zasiegnac opini
    oraz poprosic o konkretne rozporzadzenia na ten temat oraz
    decyzje na pismie:)

  • 5. Data: 2003-01-10 11:28:45
    Od: ArS <r...@z...bialap.tpsa.pl>

    w kadrach tłumaczyli to tym , że przy odbiorze 26-ciu 12-godzinnych dni
    urlopowych
    był bym uprzywilejowany w stosunku do pracujących w systemie
    8-godzinnym..

    zobaczymy co inni prawnicy na tem temat .

  • 6. Data: 2003-01-10 11:52:59
    Od: Magge <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik ArS napisał:

> [...]
    > 12-godzinnych dni
    > urlopowych
    > był bym uprzywilejowany w stosunku do pracujących w systemie

    nie bedziesz uprzywilejowany gdyz i tak musisz w ciagu
    przepracowac tyle godzin ile ci brakuje do nominalnego czasu
    pracy w ciagu danego miesiaca ( czyli np jak wezmiesz 10 dni
    urlopu to musisz-powiedzmy jak jest miesiac ktory ma 20 dni-
    przepracowac te 10 dni razy 8 h czyli 80 h ( a czy
    przepracujesz to w ciagu tych 10 dni czy jak wychodzi z z
    rozkladu pracy 6 dni po 12 i dzien po 8 ( lub 12 i
    nadliczbowe odbierzesz, to juz inna sprawa).