PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasiłek,a działalność gospodarcza

  • 1. Data: 2004-09-10 12:10:38
    Temat: Zasiłek,a działalność gospodarcza
    Od: "Rafał S." <p...@t...pl>

    Dzień dobry,

    Do lipca br. byłem przez 3 lata zatrudniony w jednej z firm,a następnie
    zwolniono mnie. Cóż, zdarza się.
    W sierpniu udałem się do PUP, celem rejestracji jako bezrobotny. Otrzymałem
    status bezrobotnego z prawem do zasiłku.
    Pierwszy zasiłek pobiorę pod koniec września. W międzyczasie pojawiła sie
    perspektywa pracy - pod warunkiem rozpoczęcia DG. Zarejestrowałem więc DG w
    UM. Oficjalnie - na zaśw. o wpisie, rozpoczynam ją 1 października.
    Rozumiem,że począwszy od 1 paźdz. , mam 7 dni na zgłoszenie tego faktu w
    PUP, celem wyrejestrowania i tracę tym samym prawo do zasiłku, po
    rozpocząłęm własną DG.

    Dziś rozmawiałem z przyszłym pracodawcą i nie wszystkie kwestie,które
    ustaliliśmy, wyglądają na dziś tak samo - są mniej korzystne dla mnie.

    Bardzo prawdopodobne jest , iż zrezygnuję z tej oferty.

    Co zrobić,aby kontynuować staż w PUP, jako bezrobotny z prawem do zasilku?

    1. Czy zwiesić DG? (chyba nie,bo też w ten sposób stracę zasiłek)

    2. Czy przed 1 paźdz. iść do UM i zmienić (opóźnić ) datę rozpoczęcia - np.
    za 2-3 miesiące (może w międzyczasie coś się wyklaruje i definitywnie ją
    zlikwiduję lub po zmienię datę rozpoczęcia na wcześniejszą). Zdaję sobie
    sprawę z faktu opłaty 50 z za każdą zmianę,ale rozumiem,że urzędnicy mają
    obowiązek dokonać zmiany , polegającej na zmodyfikowaniu daty rozpoczęcia?

    3. Czy , przed oficjalnym startem DG, mogę ją po prostu zlikwidować i mieć
    święty spokój?

    4. Czy jeśli opóźnię start na 2-3 miesiące, to dopiero wtedy będę musiał iść
    do US i ZUS,czy też iść wcześniej i wypełnić dokumenty z odroczoną datą?

    Wpakowałem się w DG, a za bardzo nie mam ochoty jej utrzymywać,jeśli
    "pracodawca" już na starcie coś kręci.

    Serdeczne dzięki.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-11 02:57:48
    Temat: Re: Zasiłek,a działalność gospodarcza
    Od: "po_lcia" <p...@w...pl>

    Masz 14 dni na zmianę we wpisie, czyli jak pójdziesz teraz to możesz (chyba)
    zmienić datę rozpoczęcia DG.

    polcia