PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobki w sklepach odzieżowych [Warszawa]

  • 1. Data: 2008-08-08 20:34:19
    Temat: Zarobki w sklepach odzieżowych [Warszawa]
    Od: Kaem <z...@o...pl>

    Jakiego rzędu kwotę dostaje pracownica sklepu odzieżowego
    [H&M/NewYorker/Reserved] [bez doświadczenia zawodowego] w Warszawie?

  • 2. Data: 2008-08-08 21:13:46
    Temat: Re: Zarobki w sklepach odzieżowych [Warszawa]
    Od: lukz <l...@w...vp.pl>

    Kaem pisze:
    > Jakiego rzędu kwotę dostaje pracownica sklepu odzieżowego
    > [H&M/NewYorker/Reserved] [bez doświadczenia zawodowego] w Warszawie?

    H&m i reserved: ~1200 netto + ewentualnie smieszne premie (reserved).
    W h&m podobno nieciekawie traktuja pracownikow.
    Newyorker: ~1600 netto + ewentualnie dobre premie (ale jest niezly
    zapierdol).

    Poza tym znizki pracownicze ;)

    Kwoty podane dla calego etatu.

    lukasz

  • 3. Data: 2008-08-08 21:28:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    lukz pisze:

    > H&m i reserved: ~1200 netto + ewentualnie smieszne premie (reserved).
    > W h&m podobno nieciekawie traktuja pracownikow.

    Co to znaczy? Wydaje mi się, że traktowanie pracowników zależy od
    konkretnych ludzi w konkretnym sklepie. Czy może HM w Polsce ma w swoim
    systemie działanie na szkodę pracowników?

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-08-08 22:18:15
    Od: lukz <l...@w...vp.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Co to znaczy? Wydaje mi się, że traktowanie pracowników zależy od
    > konkretnych ludzi w konkretnym sklepie. Czy może HM w Polsce ma w swoim
    > systemie działanie na szkodę pracowników?

    Troche zle sie wyrazilem, zle bylo w tym sklepie ktory znam. Tam bylo
    troche jak kiedys w przyslowiowej biedronce, stad to zbyt duze
    uogolnienie. Ale masz racje, wszystko zalezy od kierownictwa w
    poszczegolnych sklepach.

    lukasz

  • 5. Data: 2008-08-09 06:40:34
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > Po prostu niektórzy myślą nadal w kategoriach socjalistycznych - że
    > zwykłemu robolowi należy się cholera wie co i kierownictwo ma go
    > traktować jak pana.

    Jasne, najlepiej to patrzeć "z wilka" zamiast sie wzajemnie szanować. W
    zadnym wypadku nie uważam żeby jedna czy druga strona potrzebowała
    działania z pozycji siły. Jednego pracą jest obsługa klienta, drugiego
    zarządzanie dostawami, trzeciego zarządzanie ludźmi... a podejście
    "jestem panem sytuacji" (bo macie za mało ludzi do pracy, albo mamy dużo
    kandydatów na twoje miejsce) raczej nie służy niczemu.

    Ergo - sytuacja z ostatnich lat powinna nauczyć pokory obydwie strony.
    Jak widać, niekoniecznie tak się dzieje. Być może potrzebujemy jeszcze
    sporo wahań na rynku żeby sytuacja sie unormowała. A może to tylko
    życzenia...

  • 6. Data: 2008-08-09 06:40:55
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]

    Po prostu niektórzy myślą nadal w kategoriach socjalistycznych - że
    zwykłemu robolowi należy się cholera wie co i kierownictwo ma go

    Co więcej, przez ostatnie kilka lat mieli okazję się rozbestwić, jako że
    wielu Polaków wyjechało za granicę. Ale to się zaczyna odwracać - mam
    już własne, wiarygodne informacje z kilku sieci odzieżowych i
    fastfoodowych, że z pracownikami podstawowymi znowu robi się lepiej.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 7. Data: 2008-08-09 07:14:11
    Od: Kaem <z...@o...pl>

    lukz pisze:

> [...]
    > W h&m podobno nieciekawie traktuja pracownikow.
    > Newyorker: ~1600 netto + ewentualnie dobre premie (ale jest niezly

    Mówisz o cenach obowiązujących w Warszawie? Takie same kwoty proponują w
    Trójmieście... A standard życia w stolicy jest chyba droższy?

  • 8. Data: 2008-08-09 07:30:31
    Od: lukz <l...@w...vp.pl>

    Kaem pisze:

    > Mówisz o cenach obowiązujących w Warszawie? Takie same kwoty proponują w
    > Trójmieście... A standard życia w stolicy jest chyba droższy?

    O ile dobrze wiem, to w sieciach zarobki sa takie same w calym kraju. W
    Warszawie za te pieniadze to raczej praca dla studentow

    lukasz

  • 9. Data: 2008-08-09 07:36:14
    Od: lukz <l...@w...vp.pl>

    Patryk Włos pisze:

> [...]
    > już własne, wiarygodne informacje z kilku sieci odzieżowych i
    > fastfoodowych, że z pracownikami podstawowymi znowu robi się lepiej.

    W reserved/cropp jeszcze nie tak dawno zarobki byly tak zalosne, ze
    mieli roczna rotacje ludzi w wiekszosci sklepow na poziomie ok 100%. W
    koncu jak juz nie mieli kogo zatrudniac, to pensje poszly w gore. Troche
    dziwi i smieszy mnie taka polityka personalna, szczegolnie biorac pod
    uwage obrot i zyski Lpp s.a (wlasciciel reserved/cropp)

    lukasz

  • 10. Data: 2008-08-09 07:49:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    grom@x napisał(a):

> [...]
    > Jak widać, niekoniecznie tak się dzieje. Być może potrzebujemy jeszcze
    > sporo wahań na rynku żeby sytuacja sie unormowała. A może to tylko

    Dla firmy handlowej to powinno byc proste - pracownik jest klientem,
    tyle, ze wewnetrznym. Traktowanie pracownika tak jak traktuje sie
    klienta owocuje tym, ze pracownik przekazuje to podejscie dalej do
    klienta zewnetrznego, od ktorego zalezy byc lub nie firmy. Traktowanie
    pracownika w takim sklepie jak "robola" swiadczy imho o tym, ze i
    klienta traktuje sie jako takiego, ktory ma przyjsc zostawic kase i
    spadac na drzewo (cos a'la podejscie do turystow w Zakopanym - dawaj
    dudki i splywaj).

    j.

    --
    http://www.index73.pl - Artykuł 73 Konstytucji RP:
    Każdemu zapewnia się wolność twórczości artystycznej,