PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zarobki tylko od... wpis w CV

  • 1. Data: 2012-02-17 14:05:03
    Temat: Zarobki tylko od... wpis w CV
    Od: "Jan Maj K." <j...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Od 5 lat pracuję w dużej firmie. Jestem statystykiem i
    analitykiem ubezpieczeniowym (tzn. pracuję raczej z
    cyframi niż z ludźmi, tworzę prognozy, wykresy itp.).
    Jest to moja pierwsza i jedyna praca, ale w międzyczasie
    dokształcałem się jeszcze (studia podyplomowe, rozmaite
    kursy itp.)

    Trzy miesiące temu zamieściłem swoje CV na kilku
    portalach specjalizujących się w tej tematyce. Od
    tamtej pory odezwało się do mnie około 20 osób z firm
    rekrutujących pracowników. Jestem osobą konkretną i
    nie lubię wchodzić w dyskusję, gdy z góry wiem, że
    jest ona bezcelowa. Natomiast mam wrażenie, że
    wszyscy ci rekruterzy są absolutnie niekompetentni.
    Chodzi mi przede wszystkim o zarobki. Obecnie
    zarabiam 8000 netto miesięcznie, więc oczywiste
    jest, że za mniej lub nawet tyle samo pracował
    w innym miejscu nie będę. Tymczasem gdy żądam
    podania kwoty, jaką mi proponują, zapada głucha
    cisza po czym standardowy tekst "To jest kwestia
    indywidualnego ustalenia". Na co odpowiadam, że
    oczywiście możemy negocjować, ale nie mam zamiaru
    fatygować się na spotkanie, jeśli mówimy o
    zarobkach mniejszych niż 8500 zł netto. A rekruter
    wówczas naciskany przeze mnie odpowiada mi, że
    nie może mi dać takiej gwarancji. Zatem po co
    traci mój czas???

    Dlatego mam pytanie. Czy można jasno w CV
    zaznaczyć, że w ogóle nie interesują mnie zarobki
    poniżej jakiejś kwoty, i żeby potencjalni
    zainteresowani nie zawracali mi głowy, jeśli nie
    zgadzają się na ten warunek? Czy jest to przyjęte?
    Nie chce mi się po raz kolejny tłumaczyć jakiemuś
    ćwierćinteligentowi, że nie będę jechał przez pół
    miasta na spotkanie, jeśli po drugiej stronie
    nie ma zgody na negocjacje zaczynające się od
    kwoty, którą podałem. A może w jakiś inny sposób
    dawać na tych wszystkich Goldenline-ach i innych
    znać, że rozmowy poniżej pewnej stawki w ogóle
    nie zaczynam? Jak uważacie?

    Jan Maj K.

  • 2. Data: 2012-02-17 14:34:45
    Temat: Re: Zarobki tylko od... wpis w CV
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2012-02-17 15:05, Jan Maj K. pisze:
> [...]
    [..]> Dlatego mam pytanie. Czy można jasno w CV
    > zaznaczyć, że w ogóle nie interesują mnie zarobki

    Pewnie, że można tylko problem jest z uakualnieniem i upublicznieniem
    takie informacji. CV trafia do netu i już zawsze tam będzie a pojakims
    czasie robi się nieświeże :)
    Chyba nawet na tej liście, ktoś, kiedyś pisał, że podaje min. kwotę.

  • 3. Data: 2012-02-17 14:36:39
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2012-02-17 15:05, Jan Maj K. pisze:
    [...]
    > Dlatego mam pytanie. Czy można jasno w CV
    > zaznaczyć, że w ogóle nie interesują mnie zarobki
    > poniżej jakiejś kwoty[...] >
    > Jan Maj K.

    Pewnie, że można tylko problem jest z uaktualnieniem i upublicznieniem
    takie informacji. CV trafia do netu i już zawsze tam będzie a po jakimś
    czasie robi się nieświeże :)
    Chyba nawet na tej liście, ktoś, kiedyś pisał, że podaje min. kwotę w CV.

  • 4. Data: 2012-02-18 16:24:34
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-02-17 15:05, Jan Maj K. pisze:

    "
    Jestem osobą konkretną i
    > nie lubię wchodzić w dyskusję, gdy z góry wiem, że
    > jest ona bezcelowa.
    "

    Chyba jednak nie do konca bo skoro jestes dobrym analitykiem to
    powinienes skalkulowac sens wysylania CV do firme "rekruterskich" Kazdy
    glupi wie ze w polsce dobra preace zalatwia sie koneksjami tudziez
    ukladami nie firmami rekruterskimi.

  • 5. Data: 2012-02-18 17:28:52
    Od: "Jan Maj K" <j...@g...pl>

    Zenek <t...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > powinienes skalkulowac sens wysylania CV do firme "rekruterskich" Kazdy
    > glupi wie ze w polsce dobra preace zalatwia sie koneksjami tudziez

    Pięknie. A teraz naucz się czytać ze zrozumieniem,
    chłopcze. Napisałem wyraźnie, że CV zamieściłem na
    portalach typu Goldenline a nie, że wysyłałem do
    firm rekruterskich. Jest zasadnicza różnica!

    Gardzę firmami rekruterskimi i agencjami pośrednictwa
    pracy w Polsce, bo widzę, że pracuje tam trzeci sort
    absolwentów "marketingów i zarządzania", z pensyjkami
    rzędu 3000 netto (przy dobrych układach), którzy
    pojęcia nie mają o rekrutacji fachowców. Pracowników
    utylizacji odpadów, to może mogą rekrutować, ale na
    pewno nie ekspertów, do których headhunter z prawdziwego
    zdarzenia powinien podchodzić praktycznie na kolanach,
    z wielkim szacunkiem... Niestety w Polaczkowie daleko
    do standardów Zachodnich.

    Jan Maj K.

  • 6. Data: 2012-02-18 18:41:52
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    > Jan Maj K.

    Ty widze wysoko urodzony glowa w chmurach a tatus z mamusia srali do
    kibla za stodola.

    Faktycznie goldenline same expierdy siedza addeco i spolka qrestwa co
    zeruje na pracownikach.

  • 7. Data: 2012-02-18 19:51:06
    Od: "ciekawski typek" <c...@n...pl>

    Użytkownik "Jan Maj K" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zdarzenia powinien podchodzić praktycznie na kolanach,
    > z wielkim szacunkiem... Niestety w Polaczkowie daleko

    Dokładnie, te zjeby powinny Cię po stopach całować.

  • 8. Data: 2012-02-18 20:10:09
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-02-18 20:51, ciekawski typek pisze:
    > Użytkownik "Jan Maj K" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dokładnie, te zjeby powinny Cię po stopach całować.

    heh poczekamy jak go wypierdola z roboty przy pierwszej lepszej okazji
    bo analityk to chuj nie zawod i bedzie zapierdalal w markecie za 1200 na
    reke.
    Wtedy bedzie mial okazje i duzo czasu na "analizowanie" .

  • 9. Data: 2012-02-18 20:20:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 18 Feb 2012 17:24:34 +0100, Zenek napisał(a):

> [...]
    > powinienes skalkulowac sens wysylania CV do firme "rekruterskich" Kazdy
    > glupi wie ze w polsce dobra preace zalatwia sie koneksjami tudziez

    Racja - każdy głupi. Bo kto by głupiego chciał? Mądry nie musi mieć
    koneksji.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 10. Data: 2012-02-18 21:13:00
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    > Racja - każdy głupi. Bo kto by głupiego chciał? Mądry nie musi mieć
    > koneksji.

    Twierdzisz ze te kilkaset tysiecy co wyjechalo na emigracje w ciagu
    kilku ostatnich lat to poldebile ?

    Poldebile pozostaly w kraju na nasze nieszczescie.