PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zaliczki na podatek dochodowy

  • 1. Data: 2005-06-26 08:05:22
    Temat: Zaliczki na podatek dochodowy
    Od: "inzynier" <i...@t...pl>

    Mam pytanie w zwiazku z sytuacja w ktorej sie znalazlem a postaram sie ja
    strescic ponizej.
    Do kwietnia tego roku pracowalem w polskiej firmie ktora odprowadzala
    zaliczki na podatek dochodowy, od kwietnia podpisalem umowe z
    firma(zarejestrowana w Polsce) dla ktorej pracowalem w Irlandii, na
    pierwszym pasku nie bylo odprowadzonej zaliczki na poczet podatku
    dochodowego, sytuacja powtorzyla sie w dwoch kolejnych miesiacach i w
    zwiazku z tym mam pytanie czy pracodawca ma obowiazek odprowadzania tej
    zaliczki ? Obawiam sie troche zeby pod koniec roku podatkowego nie przyszla
    mi doplata ( dodam jeszcze, ze razem z dietami zarobki wynosily okolo 8tys
    PLN netto wiec doplata bylaby spora). Teraz z poprzedniej firmy przyszla mi
    poczta informacja o pobranych zaliczkach na poczet podatku czy moge sie
    spodziewac, ze z tej firmy tez cos takiego przyjdzie czy pracodawca nie jest
    obowiazany. Dodam jeszcze, ze podobno obeca firma ma filie w Irlandii ale
    PPS wyrobilem dopiero po podpisaniu umowy (bodajze po pierwszym miesiacu
    pracy) wiec chyba nie mogli placic za mnie podatku na wyspie, ale to tylko
    moj domysl.
    Czy ktos znalazl sie w podobnej sytuacji i moglby mi udzielic odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    Kamil

  • 2. Data: 2005-06-26 09:34:29
    Temat: Re: Zaliczki na podatek dochodowy
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    inzynier napisał(a):

    > Czy ktos znalazl sie w podobnej sytuacji i moglby mi udzielic odpowiedzi.

    pl.soc.prawo.podatki to chyba będzie właściwe miejsce.

    pozdrawiam

    Zbyszek