PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zaległy PIT

  • 1. Data: 2002-03-27 17:05:51
    Temat: Zaległy PIT
    Od: "Gruba" <g...@o...pl>

    Witam,
    potrzebuję Waszej pomocy, a nie mam teraz czasu przeglądać archiwum.
    Mój poprzedni pracodawca nie dostarczył mi do tej pory PIT-a za rok 2001,
    cały czas mnie zwodzi, a teraz jeszcze wymyślił sobie, że jest mu do
    wystawienia tego PIT-a potrzebna informacja, czy miałam w tamtym roku jakieś
    odpisy/odliczenia.
    Czy może ode mnie wymagać takiej informacji, a jeśli tak, to po co?
    Jak takiego gościa przywołać do porządku? Nie pracuję u niego już od
    listopada 2001 i nie mam siły ani czasu na użeranie się z nim.

    Pozdrawiam,

    Gruba

  • 2. Data: 2002-03-27 18:57:59
    Temat: Re: Zaległy PIT
    Od: "Krzysztof Kosminski" <k...@a...web.de>

    Użytkownik "Gruba" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jak takiego gościa przywołać do porządku? Nie pracuję u niego już od
    > listopada 2001 i nie mam siły ani czasu na użeranie się z nim.

    Wiesz, w moim przypadku pomógł telefon do jego Urzędu Skarbowego.

    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-03-27 21:01:30
    Od: "Maciek Koziarski" <e...@c...pl>

    A coż to za firma? Ja mam podobną sytuację.

    eMKa

  • 4. Data: 2002-03-28 11:41:09
    Od: "Kalisz" <k...@l...com.pl>

    Witam,
    Nie ma żadnego prawa wymagać takich informacji, twoje odpisy z tytułu
    różnych ulg podatkowych to Twoja wyłączna sprawa.
    Obowiązkiem pracodawcy jest wystawienie PITu za rok 2001 do 15 marca 2002
    Jednak jeżeli pracownik został wcześniej zwolniony, to obowiązkiem
    pracodawcy jest wystawienie pitu w terminie 30 dni od daty rozwiązania umowy
    o pracę.
    Czyli w twoim przypadku termin ten dawno minął.
    Ja przeszłabym się zgłosić tę sprawę do Inspekcji Pracy na pl. Szczepański,
    jednocześnie fundując mu kontrolę i grzywnę.
    Na pewno poskutkuje

    AK

  • 5. Data: 2002-03-29 08:28:39
    Od: "_Taunus_" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Kalisz" <k...@l...com.pl> napisał w wiadomości
    > Jednak jeżeli pracownik został wcześniej zwolniony, to obowiązkiem
    > pracodawcy jest wystawienie pitu w terminie 30 dni od daty rozwiązania
    umowy
    > o pracę.

    jesli dobrze pamietam to nie 30 a 15 i nie od zwolnienia ale od ostaniej
    platnosci skladki (albo zaliczki na podatek) - w kazdym razie - mozna liczyc
    15 dni od zakonczenia pracy o ile pensje masz wyplacana pod koniec danego
    miesiaca

    a co do "zmuszenia" - u mnie poskutkowalo "postraszenie" urzedem skarbowym -
    stwierdzilem, ze jesli nie dostane do okreslonego dnia - to porozmawiamy
    przez US ;-)))) (niedopelnili obowiazku podatkowego czy jakos tak)

    pozdrawiam,
    _Taunus_

    PS: urzad skarbowy dziala na takie firmy niesamowicie - jesli maja cos na
    sumieniu to raczej nie chcieliby kontroli skarbowki