PracaGrupypl.praca.dyskusje › Załamka

  • 11. Data: 2003-01-10 11:14:59
    Temat: Re: Załamka
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Ania" <a...@g...pl> writes:

    > Nic nie sądze, po prostu tak mysle, tak mi sie wydaje bo tak jest i tak sie
    > niestety zdarza!
    > Niestety znam takie przypadki osobiscie. Sama kilka razy podlapalam robote
    > bo ktos tam powiedzial ze cos itd....
    > Wiec co? moze nie mam racji? naprawde nie znacie takich przypadkow? wiem ze
    > to wkurza ale takie sytuacje sie zdarzają!

    owszem, zdarzaja sie, ale to jeszcze nie jest podstawa do wyciagniecia
    wniosku, ze "w naszym pieknym kraju wszystko zalatwia sie po
    znajomosci" - co napisalas ponizej.

    N.

  • 12. Data: 2003-01-10 12:19:33
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > oki,
    > moze i sie zagalopowalam w wypowiedzi, ale sama jestem ostatnio w desperacji
    > (moje posty do wglądu). Ale niejednokrotnie rozmawialam ze ludzmi, i sami
    > potwierdzili ze prace maja po znajomosci. Za PRL u telefony byly po
    > znajomosci, mieszkania byly po znajomosci a teraz praca jest po znajomosci?
    >
    > Pozdro
    > Anutka

    Podaj prosze przykłady tych zajęć po znajomości. Co to za stanowiska były? W
    prywatnej firmie czy
    państwowej?

    mer

  • 13. Data: 2003-01-10 12:59:43
    Od: "Maxx" <m...@a...net>

> [...]
    > potwierdzili ze prace maja po znajomosci. Za PRL u telefony byly po
    > znajomosci, mieszkania byly po znajomosci a teraz praca jest po

    A zastanow sie dlaczego ludzie maja prace po znajomosci? Dlatego, ze jak sie
    nie ma pracy to sie pyta znajomych czy o czyms nie slyszeli. I wtedy taki
    znajomy jesli ma mozliwosc, to zalatwia nam prace lub zatrudnia. Wolalabys
    pomoc znajomemu w tym trudnym okresie i miec dobrego pracownika, ktorego
    znasz, czy wolisz zatrudnic kogos z ulicy, kto nie wiadomo co soba
    reprezentuje?

    Maxx

  • 14. Data: 2003-01-10 15:02:31
    Od: "Plissken" <p...@p...WYWAL.onet.pl>

    Ten tego. Ja mam prace po znajomosci.

  • 15. Data: 2003-01-10 17:05:26
    Od: "Dana" <nutelik@no_spam.pf.pl>

    no to jesteś szczęściarzam, gdyż ja niestety ie mam znajomości i dlatego nie
    mam pracy, której szukam od 9 miesiecy .... i podobno żyjemy w 2003, ale tu
    sobie radzić??

    pozdrawiam

    Dana

  • 16. Data: 2003-01-10 18:39:42
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Dnia 10 sty 2003, "Maxx" <m...@a...net> zapodal(a):

    > Wolalabys pomoc znajomemu w tym trudnym okresie i miec
    > dobrego pracownika, ktorego znasz, czy wolisz zatrudnic kogos z
    > ulicy, kto nie wiadomo co soba reprezentuje?

    Hm. w tym przypadku akurat niezbyt dobrego...

    Pozdr. Shrek.

  • 17. Data: 2003-01-10 19:26:13
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Dana napisał:

    >no to jesteś szczęściarzam, gdyż ja niestety ie mam znajomości i dlatego nie
    >mam pracy, której szukam od 9 miesiecy ....

    Pech. Socjalizm już minął. Nie podobał się ludziom i wybrali wyzysk
    kapitalistyczny, gdzie silniejszy wygrywa. Trudno. Ty przegrałaś, albi
    przynajmniej na razie przegrywasz. Normalne.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 18. Data: 2003-01-10 20:54:56
    Od: "Plissken" <p...@p...WYWAL.onet.pl>

    Komuno wróć. Ale co to była za komuna kiedy szef pzpr w moim miescie
    normalnie chodzil do kosciola i nikt mu nawet slowa nie powiedzial za to.

  • 19. Data: 2003-01-10 22:53:29
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Ania" <a...@g...pl> writes:

> [...]
    > potwierdzili ze prace maja po znajomosci. Za PRL u telefony byly po
    > znajomosci, mieszkania byly po znajomosci a teraz praca jest po znajomosci?

    normalne. kazde dobro, ktore jest deficytowe a na ktore jest popyt a
    nie ma go na rynku, ludzie probuja zapewnic sobie _jakos_. wachlarz
    metod jest ograniczony i prosty i sprowadza sie wlasciwie do dwoch:
    pieniedzy i kontaktow.

    myslisz, ze w innych krajach jest inaczej? a skad. najlepsza prace
    dostaje sie tez przez anjomosci/kontakty.
    to, ze nasilenie tego zjawiska np. w usa jest znacznie, znacznie
    mniejsze niz w polsce wynika z prostego faktu: tam jest mniejsze
    bezrobocie i nie taka tragiczna sytuacja ekonomiczna.

    jakby tak kazdy z bezrobotnych zamiast narzekac na znajomosci zaczal
    narzekac do wlasciwych zrodel na kiepska sytuacje w kraju i potrzebe
    zmian prawnoekonomicznych, to kto wie, moze i rzund by sie przstraszyl
    i cos wreszcie zrobil.

    niestety, polscy bezrobotni (en mass, nie twierdze ze nie ma wyjatkow)
    to potrafia albo narzekac wlasnie na znajomosci, paskudnych wrednych
    prywatnych pracodawcow albo na panstwo, co to znow im "nie dalo" (w
    wypadku panstwowych zakladow).
    albo z kolei daja sie agitowac i wychodza na ulice pod dowodztwem
    leppera, wrzodaka i innych populistycznych krzykaczy.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 20. Data: 2003-01-10 22:54:22
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Dana" <nutelik@no_spam.pf.pl> writes:

    > no to jesteś szczęściarzam, gdyż ja niestety ie mam znajomości i dlatego nie
    > mam pracy, której szukam od 9 miesiecy .... i podobno żyjemy w 2003, ale tu
    > sobie radzić??

    to sobie wyrob znajomosci.