PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zakup okularow a zwrot kosztow przez pracodawce

  • 1. Data: 2005-09-11 22:03:03
    Temat: Zakup okularow a zwrot kosztow przez pracodawce
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Witam
    Wiem ze pracodawca ma prawo zwrocic pracownikowi koszt zakupu okularow
    do pracy przy komputerze. Ale czy tylko ma prawo czy tez ma obowiazek? I
    czy ta refundacja moze byc w dowolnej kwocie czy tez jest jakies
    ograniczenie (wynikajace z prawa w Polsce)?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 2. Data: 2005-09-12 06:34:09
    Od: ".:<Kasjopejczyk>:." <a...@q...com>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:dg29io$42q$1@achot.icm.edu.pl...
> [...]
    > ta refundacja moze byc w dowolnej kwocie czy tez jest jakies ograniczenie

    W mojej firmie jak tylko zobaczyli zaswiadczenie od lekarza - po prostu
    kazali mi wziac na FV sobie okulary - ale do 300 zł.
    Poniewaz mam stosunkowo niewielka wade to z fajnymi oprawkami wyszlo za nie
    240 zl - i nikt jak do tej pory mi ich nie wypomnial :-)
    Dla pracownika ktory pracuje przy PC i ma wade wzroku - to wtedy obowiazek
    pracodawcy.
    Takie polskie prawo

  • 3. Data: 2005-09-12 21:31:53
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2005 08:34:09 +0200, .:<Kasjopejczyk>:. napisał(a):

    > Dla pracownika ktory pracuje przy PC i ma wade wzroku - to wtedy obowiazek
    > pracodawcy.
    > Takie polskie prawo

    Ale interpretacja rozna.
    Znam pracodawce (duzego), ktory zwraca wylacznie koszt okularow
    korygujacych wade i to u wybranego optyka, z najtanszej oferty
    opraw promocyjnych, bez warstw ochronnych na szklach itp - szkla i oprawka
    na kwote 40 zl. - powyzej pracownik moze sobie doplacic.
    Wszystko zgoden z doslowna interpretacja przepisow BHP.

    czyli - mozna sobie co roku kupowac coraz silniejsze szkla w miare jak
    praca przy komputerze uszkadza wzrok :))

  • 4. Data: 2005-09-12 22:31:43
    Od: "Cahir" <c...@t...op.pl>

    Chyba jednak nie

> [...]
    >
    > czyli - mozna sobie co roku kupowac coraz silniejsze szkla w miare jak
    > praca przy komputerze uszkadza wzrok :))

    W moim zakładzie pracy zwracają 100 zł rocznie, ale z funduszu socjalnego.
    Pracodawca nie zwraca z własnej kieszeni, i twierdzi, że takie są właśnie
    przepisy.
    Czy ktoś mógłby to wyjaśnić ? Ja pracuję przy komputerze i mam astygmatyzm,
    najtańsze szkła z antyrefleksem na receptę to ok. 400 zł.

    Cahir

  • 5. Data: 2005-09-17 11:01:56
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    U mnie (duża firma) zwracają do 250 zł/3 lata za okulary - o ile z
    zaświadczenia lekarza medycyny pracy wynika, że okulary trzeba mieć.
    (praca przy kompie >4h/dzień). Jeśli już w ciągu ostatnich trzech lat
    refundowali pracownikowi okulary to w przypadku pogorszenia się wzroku
    refundują same szkła, ale - ciekawostka - nadal do 250 zł. :)

    Zbyszek