PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciekawa oferta...

  • 1. Data: 2005-09-11 16:51:36
    Temat: Re: Ciekawa oferta...
    Od: "gromax" <g...@N...interia.pl>

    > To jest ogłoszenie skierowane do Niemców.
    ja raczej bym obstawiał polaków niemieckiego pochodzenia. patrz - śląsk,
    opolskie. przypuszczam że ogłoszenie było puszczone właśnie w poludniowej
    polsce

    > Oni tam znają niemiecki. To,
    > że po polsku, to zwykła pomyłka.
    nie p[omyłka, przyjmując moje argumenty

    > camel

    gro

  • 2. Data: 2005-09-12 16:04:08
    Temat: Ciekawa oferta...
    Od: Przemek Z <z...@w...pl>

    Przeglądając ofert na praca.onet.pl napotkałem ofertę:

    Nasz klient, duża belgijska firma, poszukuje kandydatów na stanowisko:

    Elektryk
    Nr ref.: ELEK/BEL

    Wymagania:

    * paszport niemiecki,
    * dobra znajomość języka angielskiego,
    * przynajmniej trzyletnie doświadczenie,
    * wyższe wykształcenie,
    * znajomość języka francuskiego mile widziana.

    :)))))))))))

    Czy te ofery znajdują odpowiednich kandydatów? Czy uczelnie technicznie
    nie powinny zacząć się koncentrować na gruntownej nauce języków? A co z
    inżynierami bez znajomości języków? Czy już nigdzie się nie nadają?
    Niedługo w ofertach zaczną określać kolor oczu albo skóry. A może się
    mylę i większość inżynierów czytających tę grupę włada przynajmniej
    dwoma językami a ja muszę się solidnie zabrać za naukę?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 3. Data: 2005-09-12 16:48:23
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2005-09-12 18:04:08 +0200, Przemek Z <z...@w...pl> said:

    > Przeglądając ofert na praca.onet.pl napotkałem ofertę:
    >
    > Nasz klient, duża belgijska firma, poszukuje kandydatów na stanowisko:

> [...]

    To jest ogłoszenie skierowane do Niemców. Oni tam znają niemiecki. To,

  • 4. Data: 2005-09-12 16:50:30
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    mysle ze to jest spory problem o ktorym juz dawno pisalem
    szybciej znajdzie (w Polsce) koles czy kolesiowa po uniwerku z dobra
    znajomoscia jezyka niz taki inzynier z dobrej uczelni ale ze slaba
    znajomoscia jezyka

    jak slysze ze ktos mowi iz latwiej ludzie po technicznych znajduja prace to
    sie nie zgadzam
    jest ciezko w naszej Polszcze
    albo znajdujesz prace w fachu albo idziesz i sciemniasz ze jestes
    np.elektrykiem po wydziale mechanicznym (dla niektorych pracodawcow to jedno
    i to samo)

    :]

    zagranica jest znacznie lepiej
    u nas bezrobocie 17 % robi swoje
    :]

  • 5. Data: 2005-09-12 16:51:10
    Od: Piotr <s...@r...com>

    Przemek Z napisał(a):

> [...]
    > mylę i większość inżynierów czytających tę grupę włada przynajmniej
    > dwoma językami a ja muszę się solidnie zabrać za naukę?

    Powinieneś wziąść się do nauki, dla inżyniera a nawet technika w branży
    elektrycznej czy elektronicznej znajomość (może być bierna) języka
    angielskiego jest warunkiem koniecznym aby dobrze radzić sobie w
    codziennej pracy - choćby po to aby przeczytać dokumentację techniczną.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2005-09-12 16:54:05
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    dokumentacja techniczna a ogolnie pojety jezyk angielski to jest bardzo duza
    roznica
    nawet na swojej uczelni malo znam prof dr ktorzy moga poszczycic sie
    znajomoscia jezya angielskiego technicznego
    :]

  • 7. Data: 2005-09-12 17:03:56
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

    Użytkownik "camel" <g...@f...gotdns.com> napisał w wiadomości

    > To jest ogłoszenie skierowane do Niemców. Oni tam znają niemiecki. To, że
    > po polsku, to zwykła pomyłka.

    Nieprawda. Chodzi im o Slazakow, z ktorych wielu ma legalnie im wydany
    niemiecki paszport, bo udowodnili pochodzenie, wskutek czego mozna ich juz
    teraz legalnie zatrudniac w Niemczech na takich zasadach jak Niemca.
    Zatrudnienie obcokrajowca w Niemczech to zazwyczaj droga przez meke, a osoba
    mieszkajaca w Polsce laczy latwosc zatrudnienia z nizsza niz w Niemczech
    cena pracy. Dlatego osoby z niemieckim paszportem i jakimis poszukiwanymi na
    rynku niemieckim kwalifikacjami sa obecnie rozrywane i dobrze im sie wiedzie
    (co mozna zobaczyc ogladajac np. pieknie odremontowane i utrzymane domy w
    niektorych czesciach Opolszczyzny i Slaska.) Aha, znajomosci niemieckiego
    sie od nich czesto nie wymaga - i tak samo w tym ogloszeniu wymog posiadania
    niemieckiego paszportu nie oznacza wymogu znajomosci niemieckiego.

    I.

  • 8. Data: 2005-09-12 17:08:55
    Od: Piotr <s...@r...com>

    zasit napisał(a):
    > dokumentacja techniczna a ogolnie pojety jezyk angielski to jest bardzo duza
    > roznica

    Inżynierowi potrzebna jest przede wszystkim znajomość terminologii
    technicznej z branży którą się zajmuje i ogólne podstawy języka
    angielskiego. Nie jest to wiedza której nie dało by się w krótkim czasie
    opanować.

    > nawet na swojej uczelni malo znam prof dr ktorzy moga poszczycic sie
    > znajomoscia jezya angielskiego technicznego

    To dobrze o twojej uczelni nie świadczy...

    pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2005-09-12 17:26:39
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    hehe
    prosze bardzo
    politechnika gdańska
    trzeba walczyc z mitami
    :]

    a co do jezykow
    hmm
    przydaje sie w zaleznosci czym czlowiek sie zajmuje
    :]

  • 10. Data: 2005-09-12 18:35:14
    Od: Piotr <s...@r...com>

    zasit napisał(a):
    > hehe
    > prosze bardzo
    > politechnika gdańska
    > trzeba walczyc z mitami

    A wydawało się że to uczelnia na porządnym poziomie...

    > a co do jezykow
    > hmm
    > przydaje sie w zaleznosci czym czlowiek sie zajmuje

    W branży elektrycznej delikwent nie znający chociaż jednego obcego
    języka to pi*** nie inżynier, chociaż na upartego można by znaleźć
    stanowiska na których taka osoba od biedy sobie poradzi.

    pozdrawiam
    Piotr