PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zakaz konkurencji

  • 1. Data: 2002-12-07 22:05:26
    Temat: Zakaz konkurencji
    Od: Tomasz Walkowiak <j...@m...put.poznan.pl>

    Jestem pracownikiem pewnej firmy z ktora podpisalem "Umowe o prace".
    W pewnym momencie, gdy moje zarobki wg. pracodawcy byly dosc wysokie
    do Umowy o prace w Aneksie (z data 1.06.2001) dopisano punkt,
    ze zobowiazuje sie do powstrzymania od podejmowania dzialalnosci
    konkurencyjnej takze po ustaniu stosunku pracy przez okres 5 miesiecy.
    Sporzadzono takze osobna
    "Umowe o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy"
    (z data 6.06.2001) i ja takze wraz z pracodawca podpisalismy.
    W tej ostatniej umowie okreslono szczegolowo:
    -wysokosc odszkodowania placonego przez okres zakazu
    -wysokosc kary umownej w razie naruszenia zakazu
    oraz fakt, ze pracodawca moze w dowolnym momencie obowiazywania
    zakazu uznac, ze nie ma juz przeslanek do dalszego obowiazywania
    zakazu konkurencji.

    Moje pytanie ktore chcialbym zadac:
    Zakladajac, ze przestalem pracowac u tego pracodawcy
    i po miesiacu obowiazywania zakazu, pracodawca powiadamia
    mnie, ze zgodnie z zapisem w "Umowie o zakazie" nie ma juz przeslanek
    do dalszego zakazu i Umowa ta przestaje obowiazywac.
    (Czyli ze nie musi juz mi placic, a mnie nie obowiazuje zakaz
    wynikajacy z tej "Umowy o zakazie").
    Czy w takiej sytuacji, pracodawca moze powiedziec,
    ze zapisy "Umowy o zakazie" co prawda juz nie obowiazuja,
    ale obowiazuje mnie zapis wynikajacy z "Umowy o prace"
    w ktorej jak napisalem powyzej, tez znalazl sie punkt o zakazie,
    ktory w zaden sposob nie odnosil sie do osobnej Umowy ?

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 2. Data: 2002-12-08 12:28:31
    Temat: Re: Zakaz konkurencji
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

> [...]
    > w ktorej jak napisalem powyzej, tez znalazl sie punkt o zakazie,
    > ktory w zaden sposob nie odnosil sie do osobnej Umowy ?

    uwazaj najlepiej jest podpisac Aneks do "Umowy o zakazie" .

    rafal

  • 3. Data: 2002-12-08 13:07:10
    Od: "Frogesty Rygel" <r...@g...pl>

    On Sat, 07 Dec 2002 23:05:26 +0100, Tomasz Walkowiak wrote:

> [...]
    > w ktorej jak napisalem powyzej, tez znalazl sie punkt o zakazie,
    > ktory w zaden sposob nie odnosil sie do osobnej Umowy ?

    Jest ustalone minimalne odszkodowanie w przypadku zakazu
    konkurencj (o ile pamiętam 25% płacy). Jeżeli czujesz że były
    pracodawca próbuje cie zrobić na szaro to po cichu poczekaj miesiąc
    - jeżeli nie dostaniesz odszkodowania to automatycznie przestanie
    obowiązywać ten zakaz a ty będziesz w 100% wolny (i to "na wniosek"
    pracodawcy).

    Rygel