PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS na umowie o dzielo.

  • 1. Data: 2004-04-22 15:53:00
    Temat: ZUS na umowie o dzielo.
    Od: "Krzysztof Marniok" <marniokUUSSUUŃŃTTOO@poczta.fm>

    ZUS na umowie o dzielo.

    Witajcie.
    Miesiac po skonczeniu studiow znalazlem zatrudnienie w biurze projektow
    (budownictwo) na umowe o dzielo. Poczatkowo bylem bardzo zadowolony z tej
    formy zatrudnienia (1100 zl do lapki), lecz szybko sobie zdalem sprawe, ze
    wcale nie jest dobrze - pracodawca nie placi za mnie ZUS-u.
    Moje pytanie jest takie: Czy moge sam sobie oplacac ubezpieczenie zdrowotne
    i ile by mnie to kosztowalo?
    Za wszelkie odpowiedzi i sugestie z gory dziekuje.

    --

    pozdrawiam:
    ________________________________

  • 2. Data: 2004-04-22 16:36:24
    Temat: Re: ZUS na umowie o dzielo.
    Od: "Polar" <w...@p...onet.pl>

    pewnie że możesz samemu w jakimś filarze firm ubezpieczeniowych - do wyboru,
    do koloru

  • 3. Data: 2004-04-22 18:21:59
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-04-22 17:53, osoba przedstawiająca się jako "Krzysztof Marniok"
    napisała co następuje:

    > Moje pytanie jest takie: Czy moge sam sobie oplacac ubezpieczenie zdrowotne
    > i ile by mnie to kosztowalo?
    > Za wszelkie odpowiedzi i sugestie z gory dziekuje.

    Oczywiście że tak :)
    Wręcz nawet powinieneś dla własnego dobra bo niby lato teraz ale mnie
    parę dni temu paskudnie pokręciło i paru specjalistów by szarpnęło po
    kieszonce ;)
    Ale do rzeczy :)
    Możesz podpisać indywidualną umowę o ubezpieczenie zdrowotne w swoim
    lokalnym NFZ. Dokładnego kosztu nie znam ale podejrzewam że będzie się
    kształtował w granicach 150 zł (podobnie jak przy DG).
    Tu masz namiary:
    http://www.nfz-katowice.pl/index.php?&k0=1_o_nas&k1=
    5_kontakt

    Podadzą Ci najlepszą informację.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 4. Data: 2004-04-22 19:09:34
    Od: "Katarzyna Sokół" <Kasik.s@WYTNIJ___ TO_wp.pl>

    Użytkownik "Pe.Ka" <c...@t...cy> napisał w wiadomości

    > http://www.nfz-katowice.pl/index.php?&k0=1_o_nas&k1=
    5_kontakt

    Coś ta stronka nie działa:(
    Dlatego proponuje poczytać tutaj:
    http://www.nfz-warszawa.pl/index/pacjent/ubezpieczen
    ie_dobrowolne

    pozdr.

    ---
    Kasik
    GG:243137

  • 5. Data: 2004-04-22 19:16:20
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-04-22 21:09, osoba przedstawiająca się jako "Katarzyna Sokół"
    napisała co następuje:

    > Coś ta stronka nie działa:(

    ?? SOA#1

    A dlatego podałem akurat tą bo Krzysztof się Katowicami przedstawił :)

    _ _ _

  • 6. Data: 2004-04-23 07:07:52
    Od: "Pawel Przybyla" <p...@x...pl>

    Można samemu podpisać umowę z NFZ i potem co miesiąc płacić składkę do ZUS
    (ok. 210 zł miesięcznie) - dowiadywałem się z miesiąc temu. Ale jeżeli
    przerwa w ubezpieczeniu zdrowotnym trwa dłużej niż 3 miesiące to żeby
    podpisać taka umowę musisz za to zapłacić prawie 500 zł. Jeżeli przerwa jest
    dłuższa niż rok to jeszcze więcej.

    Paweł Przybyła

  • 7. Data: 2004-04-23 14:56:19
    Od: "remo" <r...@g...pl>

    Krzysztof Marniok <marniokUUSSUUŃŃTTOO@poczta.fm> napisał(a):

> [...]
    > i ile by mnie to kosztowalo?
    > Za wszelkie odpowiedzi i sugestie z gory dziekuje.

    Na jaka cholere placic skladki na ubezpieczenie zdrowotne skoro w Polsce nie
    ma zadnej kontroli wiec gdy idziesz do lekarza nie jest on w stanie sprawdzic
    czy zaplaciles skladki czy nie. Ewentualnie moze Cie o to zapytac ...ale po
    co mowic prawde?;-)

  • 8. Data: 2004-04-23 15:21:00
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-04-23 16:56, osoba przedstawiająca się jako "remo" napisała co
    następuje:

    > Na jaka cholere placic skladki na ubezpieczenie zdrowotne skoro w Polsce nie

    Bo tak jest uczciwie ???

    > ma zadnej kontroli wiec gdy idziesz do lekarza nie jest on w stanie sprawdzic
    > czy zaplaciles skladki czy nie. Ewentualnie moze Cie o to zapytac ...ale po

    Tu się mylisz. Jeśli nie masz dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie
    (aktualna legit. ubezp. lub potwierdzenie wpłaty składki) z założenia
    jesteś traktowany jako osoba bez ubezpieczenia. Przy odrobinie dobrej
    woli pracownik ZOZ może przez telefon sprawdzić w NFZ Twoją wersję o tym
    że pies Ci zjadł legitymację. Może ale nie musi bo to na tobie ciąży
    obowiązek wykazania że jesteś ubezpieczony.

    No i w końcu można też nie chodzić do lekarza :)

    _ _ _