PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie]

  • 1. Data: 2004-04-22 10:48:56
    Temat: Jak zarobić trochę grosza jako "informatyk" [długie]
    Od: "Marek" <n...@s...pl>

    Witam

    Właśnie kończę liceum ogólnokształcące, wkrótce zamierzam rozpocząć studia.
    Przyznam szczerze, że nie bawi mnie życie biednego studenta, który będzie
    mieszkał z kilkoma studentami-alkoholikami, którzy będą pić co wieczór tanie
    browary i gnić w jakiejś starej kamienicy ze starą babą, która będzie
    właścicielką tej kamienicy i do wszystkiego będzie się czepiać. Nie
    zamierzam też ogłuchnąć, jeżdżąc dwie godziny dziennie starym, kopcącym
    autobusem na uniwersytet...
    Krótko mówiąc studia dzienne raczej z powyższych powodów odpadają...

    ...i może to dobrze bo sam nie wiem czy dostałbym się tam gdzie bym chciał.
    Wolę studia zaoczne. Są płatne, ale nie trzeba płacić ani za melinę, ani za
    dojazdy.
    Ale chciałbym dorobić przy okazji trochę, choćby po to żeby jechać na
    uniwersytet własnym autem. Pracowałem już trochę jako webmaster, tworzyłem
    strony WWW w oparciu o PHP oraz Flasha. Ale przyznam, że pracodawcy to
    wyzyskiwacze... za to za co firma wzięłaby z 2.000 zł dostawałem 10% z tego
    :(. Poza tym o klientów trudno... gdybym mieszkał w Warszawie może byłoby
    lepiej.

    Myślałem, żeby uruchomić jakiś portal, np. o Javie (właśnie uczę się Javy,
    przez wakacje będę już coś umiał). Pobierałbym opłaty Premium SMS za
    odczytywanie niektórych artykułów... tylko czy ktoś to kupi?

    A może macie jakieś inne propozycje na pracę dla mnie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-04-22 11:51:52
    Od: Fabio <f...@a...inet.alpha.pl>

    Marek wrote:

    > Myślałem, żeby uruchomić jakiś portal, np. o Javie (właśnie uczę się Javy,
    > przez wakacje będę już coś umiał). Pobierałbym opłaty Premium SMS za
    > odczytywanie niektórych artykułów... tylko czy ktoś to kupi?

    Zeby to bylo oplacalne musialbys miec cos dla szerszego kregu odbiorcow.
    Serwis o Javie to nie jest serwis tego typu.

    Moze smiesznie to zabrzmi, ale najszybciej zaczalbys zarabiac na jakims
    serwisie porno. Wystarcy przejrzec listy najczesciej wyszukiwanych
    slow kluczowych w wyszukiwarkach.

    ..:: fabio

  • 3. Data: 2004-04-22 11:59:52
    Od: "Vanpur" <v...@p...onet.pl>

    Parę sugestii do Twojego listu:

    1. Na studiach zaocznych jest znacznie niższy poziom
    nauczania, niż na studiach dziennych lub wieczorowych.
    Niestety i nauczysz się mniej, i będziesz miał
    mniej ceniony dyplom. A wiem, co mówię, bo nieraz
    brałem udział w organizacji procesu rekturacji
    od strony pracodawcy. Wg mnie powinieneś próbować
    ze studiami dziennymi, a dopiero jak nie wyjdzie,
    próbować inaczej.

    2. W akademikach mieszkają zarówno alkoholicy, jak i
    geniusze. Połowa znanych mi doktorantów zaczynała
    od mieszkania w akademikach i dojeżdżała autobusami.
    To wszystko jest kwestią charakteru, czy wyprowadzając się
    z wygodnego gniazdka u rodziców stoczysz się, czy nie.
    Ale to, że nie akceptujesz autobusów, sugeruje, że możesz
    mieć słaby charakter, więc może rzeczywiście lepiej
    się nie przeprowadzaj ;-)

    3. Piszesz, że pracodawcy to wyzyskiwacze. Ale czy myślisz,
    że załatwianie projektów, szukanie klientów, branie
    odpowiedzialności za wszystko i jeszcze zarządzanie to nie jest
    ciężka praca? Dobrze, że chociaż sam krytycznie przyznajesz,
    że jednak miałbyś kłopot ze znalezieniem klientów.

    4. Piszesz, że słabo Ci płacą. No to uwzględnij swój młody
    wiek, brak doświadczenia i to, że generalnie PHP to nie jest
    dochodowa branża, bo w PHP potrafi dziś pisać każdy... licealista.
    Jak pracodawca może znaleźć sobie licealistów za 200 zł,
    to musiałby być niemądry, żeby płacić komukolwiek więcej.

    V.

  • 4. Data: 2004-04-22 12:04:14
    Od: "Piotrek" <r...@w...pl>

    Vanpur wrote:
> [...]
    > Jak pracodawca może znaleźć sobie licealistów za 200 zł,
    > to musiałby być niemądry, żeby płacić komukolwiek więcej.

    oj, co innego znac jezyk, co innego umiec programowac. mysle tu o
    znajomosci algorytmow. kody tych programow/stronek pisane przez niektorych
    licealistow za 200-300 zl mroza krew w zylach. niewydajne, niestabilne,
    niezabezpieczone... ale niby dziala.

  • 5. Data: 2004-04-22 12:18:53
    Od: Fabio <f...@a...inet.alpha.pl>

    Vanpur wrote:

> [...]
    > brałem udział w organizacji procesu rekturacji
    > od strony pracodawcy. Wg mnie powinieneś próbować
    > ze studiami dziennymi, a dopiero jak nie wyjdzie,

    Moim zdaniem to w duzym stopniu zalezy od umiejetnosci samego kandydata
    do pracy. Mnie osobiscie nie interesuje mnie do konca to, jaka szkole
    skonczyl, albo jakie kwity sobie zalatwil. Jesli skonczyl dobra szkole
    to super. Ale mnie tez interesuja konkretne umiejetnosci. Jesli facet
    jest po dobrej szkole, a nie potrafi tego, co wymagam, to mnie zupelnie
    nie interesuje. Jesli natomiast facet wykazuje sie konkretna wiedza i
    znajomoscia poszczegolnych zagadnien, to nie interesuje mnie to, czy
    skonczyl studia na PJWSTK, czy Szkole Obslugi Norton Commandera w Kozich
    Szparkach.

> [...]
    > ciężka praca? Dobrze, że chociaż sam krytycznie przyznajesz,
    > że jednak miałbyś kłopot ze znalezieniem klientów.

    Zgadza sie. Dziwia mnie ludzie, ktorzy do pracy przychodza pelni
    pretensji. Ze nie daje sie im tego, czy czegos innego, a im sie przeciez
    nalezy. Nie potrafia jednak ogarnac calosci i zauwazyc, ze ich wyniki
    pracy wplywaja na cala firme, nie potrafia zauwazyc, ze ich praca zalezy
    od takich czynnikow jak zarzadzanie przedsiebiorstwem, marketingu,
    produktu, koniecznosci utrzymywania efektywnego dzialu sprzedazy itp.

> [...]
    > Jak pracodawca może znaleźć sobie licealistów za 200 zł,
    > to musiałby być niemądry, żeby płacić komukolwiek więcej.

    Tez popieram. Programistow PHP + MySQL jest na peczki. Nikt ich nie
    szanuje, bo jak nie ten, to bedzie nastepny.

    ..:: fabio

  • 6. Data: 2004-04-22 12:23:17
    Od: Fabio <f...@a...inet.alpha.pl>

    Piotrek wrote:

> [...]
    > licealistow za 200-300 zl mroza krew w zylach. niewydajne, niestabilne,

    No, ale to nic dziwnego. Klienci proszacy o strony w PHP, to raczej
    drobni klienci, ktorzy nie posiadaja wlasnych dzialow IT mogacych ocenic
    profesjonalnie wykonanie tego serwisu. Jedynym kryterium jest dla nich
    wyglad strony, zawartosc merytoryczna i ewentualnie jej ergonomia, a Ci
    bardziej zaawansowani zwroca uwage na optymalizacje strony pod katem
    czasu wczytywania sie. Duze firmy zatrudniaja wlasnych programistow,
    ktorzy tworza im profesjonalnie serwisy lub zlecaja to firmom
    outsourcingowym, ktore maja konkretne portfolio.

    ..:: fabio

  • 7. Data: 2004-04-22 13:10:07
    Od: Alpha <a...@e...in.pl>

    Marek (n...@s...pl) piszesz:

    > A może macie jakieś inne propozycje na pracę dla mnie?

    A odezwij sie na prv., calkiem mozliwe ze mam. Wywal ".in"
    z mojego adresu zwrotnego tylko.

    pzdr.

  • 8. Data: 2004-04-22 14:09:26
    Od: "Marek" <n...@s...pl>

> [...]
    > licealistow za 200-300 zl mroza krew w zylach. niewydajne, niestabilne,

    Z tymi licealistami to bardzo przesadzasz :). Na jakieś 300 osób w mojej
    szkole, PHP może znają z 2-3 :). Nauczyciel żaden :). Uczniowie raczej nie
    mają żadnych konkretnych umiejętności, jeśli chodzi o informatykę...

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-04-22 16:03:16
    Od: "Piotrek" <r...@w...pl>

    Marek wrote:
> [...]
    > mojej szkole, PHP może znają z 2-3 :). Nauczyciel żaden :). Uczniowie
    > raczej nie mają żadnych konkretnych umiejętności, jeśli chodzi o

    Roznie bywa. Znam sporo takich, ktorzy samo php znaja dobrze. Tzn. znaja
    dzialanie funkcji, skladnie jezyka itp. Ale gdy cos wymaga przykladowo
    algorytmu opartego o grafy to nie wiedza jak sie za to zabrac. I tu jest
    roznica pomiedzy programista (ktory niekoniecznie musi wiazac sie z
    jakimkolwiek konkretnym jezykiem) a webmasterem znajacym php. Sam jezyk
    niewiele daje, bo nauczyc sie mozna kazdego dosc szybko. Krotko mowiac - w
    php mozna i programowac i robic strony, ale to dwie inne rzeczy.

  • 10. Data: 2004-04-22 17:02:48
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    > Właśnie kończę liceum ogólnokształcące, wkrótce zamierzam rozpocząć studia.
    > Przyznam szczerze, że nie bawi mnie życie biednego studenta, który będzie
    > mieszkał z kilkoma studentami-alkoholikami...

    Ty jesteś pewien tego co powyżej napisałeś?:) Toż to prawie opis moich
    studiów, okres mojego życia który najmilej wspominam:)

    A tak na poważnie, zależy wszystko od tego gdzie mieszkasz (chodzi mi o
    wielkość miasta i odległość do innych większych) oraz od tego czy koniecznie
    musisz pogodzić pracę i studia czy też rodzice są w stanie wspierać cię
    finansowo przez ten czas. Argumenty jakie podałeś przeciwko studiom dziennym
    są IMHO śmieszne.

    Studia to nie tylko zajęcia i egzaminy, to przede wszystkim przebywanie w
    pewnym środowisku, nawiązywanie nowych znajomości itd. które mogą być
    przydatne w przyszłości. Zazwyczaj po pierwszych 3 - 4 semestrach liczba
    zajęć jest już nie za duża i masz sporo czasu na rozwijanie własnych
    zainteresowań, wykonywanie jakiś zleceń, np strony www.
    Studia zaoczne napewno ci tego w pełni nie dadzą, życie studiami na codzień
    to zupełnie co innego niż bywanie na zajęciach co drugi weekend.
    No i prawdą jest to co już ktoś napisał, poziom na studiach zaocznych jest
    niższy niż na dziennych.

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |