PracaGrupypl.praca.dyskusjeZUS a praca na 2 etaty › ZUS a praca na 2 etaty
    From: "wkg" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: ZUS a praca na 2 etaty
    Date: Sat, 23 Mar 2002 10:38:15 +0100

    Witam

    Czy ktos moglby mi wyjasnic, jak wyglada kwestia skladek ZUS w przypadku,
    gdy jestem zatrudniony na 2 etaty przez 2 roznych pracodawcow ?

    W czerwcu koncze prace u dotychczasowego pracodawcy, obecnie przez 3
    miesiace wykorzystuje zalegly urlop. Rownolegle zaczynam prace w nowej
    firmie. W trakcie tych trzech miesiecy, pracujac u 2 roznych pracodawcow
    osiagne prog, od ktorego znacznie zmniejszaja sie oplaty na ZUS.

    Zastanawiam sie, jak zapobiec sytuacji, gdy obie firmy placac skladki w
    standardowej wysokosci powoduja powstanie nadplaty, ktora odzyskam po blizej
    nieokreslonym czasie. Czy pracodawcy moga rozliczac ZUS proporcjonalnie,
    moze placi tylko jeden z nich ?

    Dotychczas nigdy nie interesowalem sie problematyka ZUS-u, skladek,
    chorobowego, rentowego ... , po prostu ktos to zawsze za mnie robil, stad
    przepraszam za ewentualny brak precyzji pytania.

    Dzieki za odpowiedzi

    pzdr
    wkg