PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZAPYTANIE - PILNE

  • 1. Data: 2002-05-23 05:56:54
    Temat: ZAPYTANIE - PILNE
    Od: "Halkomp" <h...@p...fm>

    Witam, mam pytanie. Otrzymałem od dyrektora jednej ze spółek z o.o.
    podlegaj?cych pod PKP propozycję wzięcia półrocznego urlopu bezpłatnego z
    pisemn? gwarancj? powrotu po tym okresie - celem podjęcia pracy i
    doszkolenia w podobnym charakterze w firmie która wygrała przetarg. Na co
    powinienem uważać i na co zwrócić uwagę , ew co ma być zawarte w tej
    gwarancji ????

    Dziękuję z góry za pomoc.

  • 2. Data: 2002-05-23 09:20:40
    Temat: Re: ZAPYTANIE - PILNE
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Halkomp" <h...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > doszkolenia w podobnym charakterze w firmie która wygrała przetarg. Na co
    > powinienem uważać i na co zwrócić uwagę , ew co ma być zawarte w tej

    Może, że jeśli Cię nie zatrudni to spółka wypłaci Ci odszkodowanie, ale z
    tym to bardziej profesjonalnie doradzą Ci na pl.soc.prawo

  • 3. Data: 2002-05-23 09:57:43
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik winetu napisał:
    > Użytkownik "Halkomp" <h...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Może, że jeśli Cię nie zatrudni to spółka wypłaci Ci odszkodowanie, ale z
    > tym to bardziej profesjonalnie doradzą Ci na pl.soc.prawo

    Dobrze by było, żeby wysokość tego odszkodowania nie odwoływała się do
    KP, ale była wpisana w umowę, z terminem płatności; dobrze, jeżeli
    sformułowania w niej zawarte deklarują wprost, że np. : w przypadku
    niezawarcia umowy na warunkach jak dotychczas (tu wymienić warunki)
    firma wypłaci bezwarunkowo odszkodowanie w wysokości ..... w ciągu 14
    dni od dnia ........ Celem takiego postępowania jest uniknięcie
    odwoływania się do KP., ogólnych regulacji prawnych i ułatwienie decyzji
    sądowi w podjęciu decyzji o nadaniu klauzuli natychmiastowej
    wykonalności. Zapisy typu:"firma wypłaci odszkodowanie" są już miej
    skuteczne, ponieważ wypłaci, ale może dopiero, jak będzie miała
    pieniądze (większość firm ich nigdy "nie ma") i w wysokości, którą sama
    wyliczy.
    Pracodawca z oczywistych względów po takiej propozycji może chcieć
    pozbyć się pracownika natychmiast. Decyzja należy do Ciebie.

    Dogbert