PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzienie umowy o prace (przez pracownika), a rejestracja jako bezrobotny

  • 1. Data: 2006-07-14 13:22:51
    Temat: Wypowiedzienie umowy o prace (przez pracownika), a rejestracja jako bezrobotny
    Od: "szukajacy_wiedzy" <m...@h...pl>

    Witam

    Przejrzalem archiwum grupy lecz nigdzie nie znalazlem rozwiazania
    nastepujacego problemu.

    CZy rozwiazanei umowy o prace (przez pracownika) ma jakis niekorzystny
    wply odnosnie swiadczen przyslugujacych jako osobie bezrobotnej?

    Czy tez bardziej opisowo - pracownik zwalnia sie ze swojej wlasnej
    woli. Nastepnie rejestruje sie jako bezrobotny. Czy bedzie otrzymywal
    wszystkie swiadczenia (oplacanie skladek, zasilek), a jesli tak to w
    jakim wymiarze?

    Z gory dziekuje za pomoc.

    pozdrawiam

    Artur

  • 2. Data: 2006-07-14 13:33:06
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    szukajacy_wiedzy napisał(a):

    > CZy rozwiazanei umowy o prace (przez pracownika) ma jakis niekorzystny
    > wply odnosnie swiadczen przyslugujacych jako osobie bezrobotnej?

    Przez 3 pierwsze miesiące nie otrzymasz zasiłku.

    --
    czarny
    .:: _____________www.czarnobiale.pl_____________ ::.

  • 3. Data: 2006-07-14 13:54:14
    Od: "szukajacy_wiedzy" <m...@h...pl>

    czarny wrote:

    > Przez 3 pierwsze miesiące nie otrzymasz zasiłku.

    A pozniej przez jaki okres bedzie on wyplacany?

    Swoja droga to troche zglebilem temat i wiem ze jest (lub bylo)
    zastrzezenie ze jesli w rozwiazaniu umowy o prace poda sie powod -
    zmiane miejsca zamieszkania, to karencji 3 miesieczniej nie ma. Moze to
    ktos potwierdzic?

    I co UP rozumie poprzez zmiane zamieszkania. Tj. kiedy ta zmiana
    mialaby nastapic? W miesiacu zlozenia wypowiedzenia, czy np. 8 miesiecy
    wczesniej? (inny adres przy podpisywaniu mowy o prace, inny obecnie)

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-07-14 14:00:30
    Od: Robert Sander <r...@o...pl>

    szukajacy_wiedzy napisa?(a):
    > Przejrzalem archiwum grupy lecz nigdzie nie znalazlem rozwiazania
    > nastepujacego problemu.

    Bylo o tym:
    google + wypowiedzenie umowy prace zasilek

    > CZy rozwiazanei umowy o prace (przez pracownika) ma jakis niekorzystny
    > wply odnosnie swiadczen przyslugujacych jako osobie bezrobotnej?

    Niekoniecznie.

    Robert

  • 5. Data: 2006-07-14 14:04:30
    Od: Robert Sander <r...@o...pl>

    czarny napisał(a):

    > Przez 3 pierwsze miesiące nie otrzymasz zasiłku.

    Jestes tego pewny?
    Hint: zmiana miejsca zamieszkania.

    Robert

  • 6. Data: 2006-07-14 14:14:41
    Od: Robert Sander <r...@o...pl>

    szukajacy_wiedzy napisał(a):

> [...]
    > zastrzezenie ze jesli w rozwiazaniu umowy o prace poda sie powod -
    > zmiane miejsca zamieszkania, to karencji 3 miesieczniej nie ma. Moze to

    Potwierdzam.

    > I co UP rozumie poprzez zmiane zamieszkania. Tj. kiedy ta zmiana
    > mialaby nastapic? W miesiacu zlozenia wypowiedzenia, czy np. 8 miesiecy
    > wczesniej? (inny adres przy podpisywaniu mowy o prace, inny obecnie)

    UP nic nie rozumie. W moim bylem pierwszym przypadkiem.
    <UP>
    Slyszalam o takim przepisie, jak cos bedziemy wiedziec to poinformujemy
    o decyzji poczta.
    </UP>

    Robert

  • 7. Data: 2006-07-17 07:23:06
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    szukajacy_wiedzy napisał(a):

    > A pozniej przez jaki okres bedzie on wyplacany?

    Przez resztę okresu, jaki Ci przysługuje.
    Ale jedna uwaga: te pierwsze 3 miesiące nie są "przesuwane" w czasie,
    tylko Ci przepadają.
    Przykład (okresy w przykładzie przypadkowe):
    przysługuje Ci np. 6 m-cy zasiłku, tracisz 3 pierwsze miesiące i po tym
    czasie bierzesz zasiłek przez następne 3 miesiące.

> [...]
    > zastrzezenie ze jesli w rozwiazaniu umowy o prace poda sie powod -
    > zmiane miejsca zamieszkania, to karencji 3 miesieczniej nie ma. Moze to

    Tak. Kiedy zajdzie takie zjawisko masz zasiłek "od razu".