PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie za porozumieniem stron

  • 1. Data: 2003-03-02 11:44:57
    Temat: Wypowiedzenie za porozumieniem stron
    Od: a...@n...pl (answer)

    Jutro mam złożyć wypowiedzenie, które chyba będzie mniej więcej tak:

    "Wypowiadam umowę o pracę, zawartą dnia 01.01.2003 na czas nieokreślony.
    Proszę o rozwiązanie umowy z dniem 03.01.2003, za porozumieniem stron."

    Czy tyle wystarczy, czy trzeba coś jeszcze dodać (jakieś paragrafy,
    powód, itp.)? Jeżeli złoże to jutro z rana, czyli w poniedziałek, to
    dzień ten będzie jeszcze dla mnie pracujący, czy już nie?

    --
    Pozdrawia
    Wojtek <j...@H...poczta.fm> - bez 'HaTeSPAM.'

  • 2. Data: 2003-03-02 12:53:53
    Temat: Re: Wypowiedzenie za porozumieniem stron
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "answer" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powód, itp.)? Jeżeli złoże to jutro z rana, czyli w poniedziałek, to
    > dzień ten będzie jeszcze dla mnie pracujący, czy już nie?

    proponuje zaczac od zastanowienia sie
    czy chcesz umowe wypowiedziec ("wypowiadam umowe...")
    czy chcesz ja rozwiazac za porozumieniem stron
    ("prosze o rozwiazanie umowy... za porozumieniem stron")

  • 3. Data: 2003-03-02 12:58:05
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 2 Mar 2003 11:44:57 +0000 (UTC), a...@n...pl
    (answer) zakodował:

    >Jutro mam złożyć wypowiedzenie, które chyba będzie mniej więcej tak:
    >
    >"Wypowiadam umowę o pracę, zawartą dnia 01.01.2003 na czas nieokreślony.

    "z zachowaniem ustawowego okresu wypowiedzenia".
    A okres wypowiedzenia w tym wypadku wynosi 2 tygodnie i kończy się w
    sobotę. Czyli jeżeli jutro złożysz wypowiedzenie to pracę kończysz 22
    marca.

    _ALBO_
    >Proszę o rozwiązanie umowy z dniem 03.01.2003, za porozumieniem stron."

    Nie możesz jednocześnie prosić o porozumienie i wypowiadać. Tak czy
    inaczej nie możesz rozwiązać umowy z datą wsteczną (ale z dzisiejszą
    jak najbardziej). Na porozumienie stron pracodawca może się nie
    zgodzić - w przypadku wypowiedzenia nie ma nic do gadania.

    >Czy tyle wystarczy, czy trzeba coś jeszcze dodać (jakieś paragrafy,
    >powód, itp.)? Jeżeli złoże to jutro z rana, czyli w poniedziałek, to
    >dzień ten będzie jeszcze dla mnie pracujący, czy już nie?
    Możesz podać paragrafy

    Art. 30. § 1. Umowa o pracę rozwi?zuje się:
    1) na mocy porozumienia stron,
    2) przez o?wiadczenie jednej ze stron z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia (rozwi?zanie umowy o pracę za wypowiedzeniem),
    3) przez o?wiadczenie jednej ze stron bez zachowania okresu
    wypowiedzenia (rozwi?zanie umowy o pracę bez wypowiedzenia),
    4) z upływem czasu, na który była zawarta,
    5) z dniem ukończenia pracy, dla której wykonania była zawarta.

    Art. 36. § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie
    okre?lony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy
    i wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) 1 miesi?c, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesi?ce, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-03-02 13:13:17
    Od: flyer <f...@g...pl>

    answer napisał:

> [...]
    > powód, itp.)? Jeżeli złoże to jutro z rana, czyli w poniedziałek, to
    > dzień ten będzie jeszcze dla mnie pracujący, czy już nie?

    "Zwracam sie z prosba o rozwiazanie umowy o prace z dniem 03.01.2003 za
    porozumieniem stron. W przypadku decyzji odmownej wypowiadam umowe o
    prace itd."

    Administracyjnie to powinno byc robione na dwoch papierkach, ale od
    biedy na jednym ujdzie - zreszta, jezeli masz x-tygodniowy okres
    wypowiedzenia, to mozesz z wypowiedzeniem poczekac do piatku.

    Flyer

  • 5. Data: 2003-03-02 19:18:24
    Od: a...@n...pl (answer)

    Krzysztof Gil napisał:
> [...]
    >czy chcesz ja rozwiazac za porozumieniem stron
    > ("prosze o rozwiazanie umowy... za porozumieniem stron")

    Faktycznie napisałem bez sensu. Oczywiście chce rozwiązać za
    porozumieniem stron.

    Dzięki za zwrócenie uwagi.

    --
    Pozdrawia
    Wojtek

  • 6. Data: 2003-03-02 19:18:26
    Od: a...@n...pl (answer)

    Kaizen napisał:
> [...]
    >
    >Nie możesz jednocześnie prosić o porozumienie i wypowiadać. Tak czy
    >inaczej nie możesz rozwiązać umowy z datą wsteczną (ale z dzisiejszą

    pomyliłem się, miałobyć 03.03.2003 :)

    >Na porozumienie stron pracodawca może się nie
    >zgodzić - w przypadku wypowiedzenia nie ma nic do gadania.

    zgodzi się, bo już to wcześniej ustaliliśmy.

    [...]

    dzięki

    --
    Pozdrawia
    Wojtek

  • 7. Data: 2003-03-02 19:47:32
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 2 Mar 2003 19:18:26 +0000 (UTC), a...@n...pl
    (answer) zakodował:

    >zgodzi się, bo już to wcześniej ustaliliśmy.

    No, to pisemko może wyglądać zupełnie inaczej.

    "Strony zgodnie ustalają, iż umowa o pracę zawarta pomiędzy x i y,
    dnia .... ulega rozwiązaniu z dniem ...."
    Do tego mogą tam być wszelkie inne ustalenia, jeżeli ustaliliście coś
    nietypowego.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775