PracaGrupypl.praca.dyskusje › 3 miesieczne wypowiedzenie

  • 1. Data: 2003-03-01 20:00:42
    Temat: 3 miesieczne wypowiedzenie
    Od: "Magda" <z...@i...pl>

    Witam,
    drodzy grupowicze prosze o opinie i ewentualnie poprawienie mnie w tej
    sprawie: osoba dostaje trzymiesieczne wypowiedzenie z zastrzezeniem aby juz
    nie przychodzila do pracy ale za te trzy miechy w domu bedzie miala
    zaplacone. W wpowiedzeniu okreslone datami zostaja dni urlopu wypoczynkowego
    zaleglego i urlop proporcjonalny za ten rok. Jasne jest ze w momencie
    zakonczenia wypowiedzenia umowa o prace zostaje zakonczona-osoba dostaje
    swiadectwo pracy.
    Ale zalozmy za taka osoba w tym okresie wypowiedzenia znajduje sobie inna
    prace i potrzebuje juz swiadectwa pracy, czy w zwiazku z tym wypowiedzenie
    ulega skroceniu i wszystkie formalnosci regulujemy juz nie z koncem
    faktycznym wypowiedzenia, a z czasem skroconym? (rowniez wynagrodzenie
    wyplacamy jej za czas skrocony?)
    Magda

  • 2. Data: 2003-03-01 20:56:50
    Temat: Re: 3 miesieczne wypowiedzenie
    Od: "Polan" <_...@w...pl>

    Użytkownik "Magda" <z...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ulega skroceniu i wszystkie formalnosci regulujemy juz nie z koncem
    > faktycznym wypowiedzenia, a z czasem skroconym? (rowniez wynagrodzenie

    Kwestia dogadania sie z pracodawca. Jest to mozliwe, nawet (przy
    skroconym okresie wypowiedzenia- zysk dla pracodawcy) z mozliwym bonusem
    dla Ciebie.

    pozdrowienia
    polan

  • 3. Data: 2003-03-01 21:14:17
    Od: "Plonk" <...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Magda" <z...@i...pl>

[...]
    W związku z tym raczej nic się nie dzieje. Pracownik może pracować w
    dwu firmach o ile pracodawcy nie wymagają jego pracy w tym samym
    czasie. Świadectwo pracy dostaje po zakończeniu pracy. Ustawowy okres
    wypowiedzenia zobowiązuje pracownika do pracy w tym okresie a
    pracodawcę do płacenia za tę pracę chyba, że umówią się inaczej, więc
    jeśli obojgu odpowiada zwolnienie w krótszym okresie czasu to nic nie
    stoi na przeszkodzie by tak zrobili.

  • 4. Data: 2003-03-02 12:41:18
    Od: "Magda" <z...@i...pl>

    Użytkownik "Polan" <_...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Kwestia dogadania sie z pracodawca. Jest to mozliwe, nawet (przy
    > skroconym okresie wypowiedzenia- zysk dla pracodawcy) z mozliwym bonusem

    W tej kwestii to ja dzialam w imieniu pracodawcy i nie jestem osoba
    zwalniana. Pytam tak przyszlosciowo. Chce sie upewnic jak w razie czego
    zalatwic wyzej opisana sytuacje, tak aby byla zgodna z KP.
    Magda

  • 5. Data: 2003-03-03 12:54:23
    Od: flyer <f...@g...pl>

    Magda napisał:

    > W tej kwestii to ja dzialam w imieniu pracodawcy i nie jestem osoba
    > zwalniana. Pytam tak przyszlosciowo. Chce sie upewnic jak w razie czego
    > zalatwic wyzej opisana sytuacje, tak aby byla zgodna z KP.

    Art 36 Kp
    (...)
    § 6. Strony mogą po dokonaniu wypowiedzenia umowy o pracę przez jedną z
    nich
    ustalić wcześniejszy termin rozwiązania umowy; ustalenie takie nie
    zmienia
    trybu rozwiązania umowy o pracę.

    Flyer

  • 6. Data: 2003-03-03 15:50:16
    Od: "Magda" <z...@i...pl>

[...]

    I wlasnie o to mi chodzilo. Moze pracowac w kilku firmach, zgoda. Jesli jednak
    przyszly pracodawca chce jego swiadectwo wczesniejszej pracy, to aktualny-stary
    pracodawca moze wydac je i skrocic okres wypowiedzenia (oczywiscie na prosbe
    pracownika). Pracownik w tej sytuacji traci, bo gdyby przyszly pracodawca nie chcial
    swiadectwa pracy to ze starego zrodla otrzymywalby delikwent wynagrodzenie na
    wypowiedzeniu, a u nowego ze stosunku pracy. Zgoda?