PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy przez pracownika z winy pracodawcy

  • 1. Data: 2003-09-18 13:44:05
    Temat: Wypowiedzenie umowy przez pracownika z winy pracodawcy
    Od: "ida" <d...@x...wp.pl>

    Jestem zatrudniona na umowe o prace na czas nieokreślony od 3 miesięcy (2
    tygodniowy okres wypowiedzenia).
    Aktualnie jestem na chorobowym, ale chce zlożyc wypowiedzenie.
    Wypłata za miesiac sierpien zostala wyplacona wszystkim pracownikom dopiero
    17 wrzesnia.
    Czy może to być powód rozwiązania umowy o prace bez okresu wypowiedzenia?
    Czy zawsze nalezy podac powód wypowiedzenia umowy ?

    Z gory dziekuje za informacje !

  • 2. Data: 2003-09-18 14:01:04
    Od: "Jakub Zysnarski" <k...@N...gazeta.pl>

    ida <d...@x...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > 17 wrzesnia.
    > Czy może to być powód rozwiązania umowy o prace bez okresu wypowiedzenia?
    Miałeś w umowie termin wypłaty? Jeśli faktycznie się spóźnił, to tak. Piszesz
    w wypowiedzeniu (musisz je przedstawić, inaczej będzie to porzucenie pracy!),
    że rozwiązwiązujesz umowę w trybie natychmiastowym z winy pracodawcy,
    uzasadniając to nieterminową wypłatą wynagrodzenia. Możesz to zrobić do
    miesiąca od zaistnienia tego faktu, a więc do 17 października.

    > Czy zawsze nalezy podac powód wypowiedzenia umowy ?
    Tak. Najlepiej, jeśli dodatkowo poprzesz go paragrafem z KP.

    > Z gory dziekuje za informacje !

    Proszę uprzejmie :)

  • 3. Data: 2003-09-18 15:03:25
    Od: "Nuori76" <n...@w...pl>

    "Jakub Zysnarski" <k...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > miesiąca od zaistnienia tego faktu, a więc do 17 października.

    > Tak. Najlepiej, jeśli dodatkowo poprzesz go paragrafem z KP.

    Jeśli termin wypłaty nie jest podany w umowie to jest podany w regulaminie
    pracy/wynagrodzeń a jeśli takowego nie ma to termin reguluje chyba KP.

    I jeszcze jedna sprawa - byłem w podobnej sytuacji - i istotne jest to że
    takie wypowiedzenie (to jest z paragrafu o niespełnianiu podstawowych
    obowiązków pracodawcy) należ złożyć w 7 dni od zaistnienia faktu
    niedopełnianienia obowiazków. Coś takiego mówili mi w PIP - więc zanim
    złożysz takie wypowiedzenie poradź się w PIP.

    Pozdrawiam
    PiotrP