PracaGrupypl.praca.dyskusjeWypowiedzenie umowy o prace a zwolnienie lekarskie › Wypowiedzenie umowy o prace a zwolnienie lekarskie
  • Data: 2005-10-25 20:01:55
    Temat: Wypowiedzenie umowy o prace a zwolnienie lekarskie
    Od: badzio <b...@n...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Zostalem poproszony o zorientowanie sie w dwoch kwestiach:
    1) Pracownik majacy caly etat jest na zwolnieniu lekarskim. Zwolnienie
    mu sie konczy a on chcialby zrezygnowac z pracy w swojej firmie. Nie
    chcialby jednak musiec przepracowac tam do konca okresu wypowiedzenia
    (ma juz pracy dosc, chce od wszystkiego odpoczac) ponadto jest
    autentycznie chory i dostanie spokojnie kolejne zwolnienie bez zadnego
    kombinowania. Czy moze zatem zrobic tak, ze dajmy na to zwolnienie mu
    sie konczy 27, on przychodzi do pracy i 28 sklada wypowiedzenie a 29
    przynosi kolejne zwolnienie i przez caly okres wypowiedzenia nie
    przychodzi do pracy bo jest na zwolnieniu. Wg mnie mozna tak zrobic ale
    nie jestem specjalista w tej dziedzinie.
    2) Jakas madra pani w ZUSie powiedziala ze istnieje cos takiego, ze gdy
    pracownik sie zwolni z pracy, to jesli w ciagu 14 dni zachoruje i
    dostanie na zwolnienie to ma normalnie wyplacane chorobowe. Czy jest to
    prawda czy tez pani w ZUSie cos pomylila? Mi osobiscie wydaje sie to
    kretynizmem, ale z drugiej strony w Polsce jest wiele kretynizmow. A
    jesli przypadkiem jest taka mozliwosc, to jak dlugo mozna w takiej
    sytuacji otrzymywac swiadczenie chorobowe i kto je placi (normalnie
    pierwsze 30dni placi pracodawca a w tym przypadku...)?
    Z gory dziekuje i pozdrawiam
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl