PracaGrupypl.praca.dyskusjeWypowiedzenie umowy o prace › Re: Wypowiedzenie umowy o prace
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypowiedzenie umowy o prace
    Date: Wed, 5 Apr 2006 23:18:11 +0200

    W wiadomości news:e119pu$hfi$1@news.onet.pl Lopez
    <l...@p...onet.pl> pisze:

    > Mam taki problem. Wypowiedzialem umowe o prace mojemu pracodawcy uzywajac
    > sformulowania:
    > "Działając na podstawie art. 30 §1 ust. 2 Kodeksu Pracy, w związku z
    > art. 36 §1 ust. 2 Kodeksu Pracy (...)"
    > Teraz moj byly pracodawca zarzuca mi (juz po wygasnieciu umowy o prace),
    > ze zle sformulowalem wypowiedzenie i rzada ode mnie jego poprawienia,
    > poniewaz stwierdza, ze powoluje sie na art 36 apostrof 1 §1 ktory brzmi:
    > "Jeżeli wypowiedzenie pracownikowi umowy o pracę zawartej na czas
    > nieokreślony następuje z powodu ogłoszenia upadłości lub likwidacji
> [...]
    Przecież to jakiś nonsens. Art. 36^1 dotyczy wyłącznie wypowiedzenia umowy
    pracownikowi (czyli przez pracodawcę i to w szczególnych, określonych
    zapisem okolicznościach). Nastąpiło zaś wypowiedzenie umowy pracodawcy przez
    pracownika. Użyłeś trybu przewidzianego art. 36 dotyczącego wypowiedzenia
    składanego przez którąkolwiek stronę bez szczególnych okoliczności.
    IMO nie ma w ogóle potrzeby reagować na wspomniane pretensje.

    Jotte