PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie - nietypowa sytuacja

  • 1. Data: 2007-05-16 21:52:22
    Temat: Wypowiedzenie - nietypowa sytuacja
    Od: "Dorsh76" <d...@o...pl>

    Nowy pracodawca podpisał ze mną pierwszą umowę o pracę na czas określony 3
    m-ce. W takim wypadku przysługuje mi 2 tygodniowy okres wypowiedzenia. Po
    przepracowaniu 1 tygodnia dostałem niespodziewaną bardzo atrakcyjną
    propozycję (wyjazd za granicę) i zamierzam z niej skorzystać. Czy składając
    wypowiedzenie po przepracowanych 2-ch tygodniach grożą mi jakies
    konsekwenscje?? Czy pracodawca może zarządać odemnie zwrotu kosztów
    szkolenia itp.??

    Z góry dziękuję za poradę

    Pozdrawiam
    Dorsh

  • 2. Data: 2007-05-17 07:51:47
    Temat: Re: Wypowiedzenie - nietypowa sytuacja
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Czy składając
    > wypowiedzenie po przepracowanych 2-ch tygodniach grożą mi jakies
    > konsekwenscje??

    Nie. to twoje prawo gwarantowane przez KP. Pamiętaj tylko że 2 tygodnie
    oznaczają 2 tygodnie kalendarzowe od poniedziałku do soboty licozne od
    pierwszego dnia tygodnia następującego po tygodniu w którym złożyłes
    wypowiedzenie (stąd 2 tygodnie a nie 14 dni)

    Czy pracodawca może zarządać odemnie zwrotu kosztów
    > szkolenia itp.??

    jeżeli nie podpisywałeś żadnych zobowiązań lojalnościowych i innych tego
    typu klauzul to nic takiego nie powinno się dziać.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-05-17 09:46:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f2fufu$mel$1@nemesis.news.tpi.pl Dorsh76 <d...@o...pl>
    pisze:

    > Nowy pracodawca podpisał ze mną pierwszą umowę o pracę na czas określony
    > 3 m-ce. W takim wypadku przysługuje mi 2 tygodniowy okres
    > wypowiedzenia.
    Nieprawda. Umowy o pracę na czas określony nie dłuższy niż 6 m-cy nie można
    wypowiedzieć.

> [...]
    > skorzystać. Czy składając wypowiedzenie po przepracowanych 2-ch
    > tygodniach grożą mi jakies konsekwenscje??
    Jedynie takie, że wypowiedzenie nie będzie mieć żadnej mocy prawnej.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2007-05-17 16:12:00
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 16 May 2007 23:52:22 +0200, "Dorsh76" <d...@o...pl>
    zakodował:

    >Nowy pracodawca podpisał ze mną pierwszą umowę o pracę na czas określony 3
    >m-ce. W takim wypadku przysługuje mi 2 tygodniowy okres wypowiedzenia. Po

    Umowy o pracę na 3 miesiące nie można wypowiedzieć.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2007-05-17 19:23:41
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Kaizen nabazgrolił na ekranie:

    > Pięknego dnia Wed, 16 May 2007 23:52:22 +0200, "Dorsh76" <d...@o...pl>
    > zakodował:

    > Umowy o pracę na 3 miesiące nie można wypowiedzieć.

    Tak, ale zazwyczaj ludzię mylą umowę na czas określony na 3 miesiace z umową
    na okres próbny na 3 miesiace. Przeciętny 'zjadacz chleba' nie widzi
    różnicy.

    Dlatego pytanie do inicjatora wątku: Czy nie jest to aby umowa na okres
    próbny na 3 mies.?

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2007-05-17 19:51:00
    Od: "Dorsh76" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > --
    > # od niklu # # gg - 4939629 #
    > # Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy #

    Ufff... jest okres próbny i oddzielnie jest dokument informujący o
    dodatkowych warunkach zatrudnienia w którym m.in. wyraźnie napisali: okres
    wypowiedzenia umowy o pracę 2 tygodnie. Czyli chyba ok??

  • 7. Data: 2007-05-18 18:43:19
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 17 May 2007 21:51:00 +0200, "Dorsh76" <d...@o...pl>
    zakodował:

    >Ufff... jest okres próbny i oddzielnie jest dokument informujący o
    >dodatkowych warunkach zatrudnienia w którym m.in. wyraźnie napisali: okres
    >wypowiedzenia umowy o pracę 2 tygodnie. Czyli chyba ok??

    OK