PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie i urlop

  • 1. Data: 2006-05-13 05:23:54
    Temat: Wypowiedzenie i urlop
    Od: "SJ" <s...@T...pl>

    Temat wciąż wałkowany, lecz nie do końca jasny. Załózmy, że pracownik
    [3miesięczny okres wypowiedzenia] ma urlopu 50 dni i chce przejść jak
    najszybciej do innej firmy. Wypowiada umowę i wskazuje koniec okresu
    wypowiedzenia na realizację urlopu. Pytanie: Czy firma ma obowiązek udzielić
    mu tego urlopu, cz też może odmówić w zamian wypłacając ekwiwalent ? Bo na
    http://www.kadra.org.pl/informacje_1k.asp wyczytałem, że ......."Pracownik
    musi wykorzystać urlop w okresie wypowiedzenia, jeśli pracodawca w tym
    okresie mu go udzieli".......
    Takie sformułowanie [...jeśli pracodawca udzieli] sugeruje mi, że pracodawca
    ma wybór, więc może odmówić...
    Czy może mi ktoś to potwierdzić, a jeśli możliwe to podeprzeć to jeszczer
    paragrafem ?
    A tak na marginesie............Czy pracodawca może udzielić takiego urlopu
    "poszatkowanego " ? Na przykład złośliwie dzieli go na małe kawałki aby
    utrudnić życie pracownikowi... A czy może dać na początku okresu zamiast na
    końcu jak sugeruje pracownik ? Czy pracownik może odrzucić wtedy taki termin
    ?
    Robol

  • 2. Data: 2006-05-15 09:22:19
    Temat: Re: Wypowiedzenie i urlop
    Od: a...@i...pl

    Pracodawca ma prawo do udzielenia pracownikowi urlopu w okresie wypowiedzenia.
    Jest to decyzja pozostawiona uznaniu pracodawcy,bez konieczności uzgodnienia
    jej z pracownikiem. Pracownik zaś jest zobowiązany wykorzystać urlop w okresie
    wypowiedzenia, jeżeli pracodawca mu go udzieli. Pracodawca nie musi udzielić
    pracownkowi urlopu (czyli może odrzucić wniosek pracownika o udzielenie
    urlopu),musi wówczas wypłacić mu ekwiwalent po rozwiązaniu stosunku pracy.
    pozdrawiam
    Ania