PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyjchac na Platforme Wiertnicza

  • 11. Data: 2003-07-03 18:14:52
    Temat: Re: Wyjchac na Platforme Wiertnicza
    Od: "JL" <j...@x...walor.torun.pl>

    "Sebastian Breket" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:be0i0l$59$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie boje sie pracy na czarno
    > poniewaz to tylko rok czasu. Naprawde nie mowmy juz o minusach pracy na
    > platformie poniewaz zdane sobie z nich sprawe.

    Nie chciało mi się odpisywać na poprzednie bzdury,
    ale może skrócę Ci cierpienia.

    1. Czasami przydaje się umiejętność poszukiwania informacji
    w sieci. Temat platform na grupie przewija się co jakiś czas,
    a mity wokół bawią, śmieszą i wzbudzają zażenowanie.
    Zatem www.google.pl hasło: platformy wiertnicze, swego czasu
    ktoś podawał namiar na agencję (z telefonem) w Gdyni.

    2. Jak dowiedzieć się czegoś o potencjalnym pracodawcy?
    Do pracy na platformach niezbędna jest znajomość języka
    angielskiego, zatem - znowu google.
    Słowniczek:
    Platforma - oil-rig lub oil platform
    Zatrudnienie - manning
    Załoga - crew

    3. Platforma wiertnicza to nie meksykańska farma, tylko
    wielomiliardowa inwestycja koncernu paliwowego.
    Zatem praca "na czarno" jest taką samą bzdurą jak to,
    że ktoś załatwia sobie przez znajomego, znajomego, męża
    kuzynki ciotki wójka prezydenta pracę na platformie.

    4. Pracę na platformach znajdują ludzie o określonych
    specjalnościach. Stosowne międzynarodowe konwencje
    określają wymagania dla kandydatów. Nabór prowadzą
    agencje mające podpisane umowy z określonym
    pracodawcą, zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem
    zgłoszonym przez ww.

    5. Najbardziej sensowną ścieżką postępowania wydaje
    mi się telefon do jednej z dużych agencji pośrednictwa
    pracy dla marynarzy (łatwiej je znaleźć) np.: Baltic Marine,
    Inter Marine itp. tam powiedzą Ci czego i gdzie szukać.
    Obie są w Gdyni. Z pomocą znowu przyjdzie internetowa
    wyszukiwarka.

    6. Od pracujacego na platformie, podobnie jak od marynarzy
    wymaga się ponadprzeciętnego zdrowia. Od jakiegoś czasu
    zagraniczni armatorzy honorują świadectwo zdrowia wydane jedynie
    przez Instytut Medycyny Tropikalnej w Gdyni. IMO z platformami
    będzie podobnie. Zatem badania lab. ogólne, ekg,
    eeg, okulista, stomatolog, neurolog, laryngolog. W przypadku
    pracy w tropikach stosowne szczepienia.

    7. Oprócz badań prawdopodobnie czekają Cię kursy zakończone
    egzaminami: ITR, PPOŻ, ?

    8. Nikt nie zdaje sobie sprawy czym jest praca w warunkach
    specyficznego odosobnienia, dopóki się w takowych nie znajdzie.
    To nie miejsce gdzie sobie trzaśniesz drzwiami i skoczysz na piwo
    z kumplem. Co nie znaczy, że nie dasz sobie rady.

    9. Zatem zamiast GG - www.google.pl i telefon,
    jak się załapiesz napisz na grupę o szczegółach,
    może ktoś (samotnik?) zrobi z tego FAQ.

    10. No i wyszedł dekalog ;-)) Powodzenia!

    Pozdrawiam

    JL

  • 12. Data: 2003-07-04 08:07:19
    Od: "Sebastian Breket" <s...@N...gazeta.pl>

    Dziekuje bardzo za wyczerpujaca odpowiedz. Zrobie wszystko to o czym pisales
    i napisze na liscie jak wyszlo to w praktyce. Jezeli nie macie nic przeciwko
    to za jakis czas (gdy zakoncze poszukiwania) wykorzystam Wasze teksty do
    napisania malego FAQ dla uzytkownikow listy.
    Pozdrawiam Sebastian