PracaGrupypl.praca.dyskusje › porozumienie stron a ZUS i chorobowe

  • 1. Data: 2003-06-30 09:36:09
    Temat: Re: porozumienie stron a ZUS i chorobowe
    Od: "Anka" <a...@w...pl>

    hej tu anka
    jeżeli chodzi o chorobowe to do 14 albo 30 dni (to musisz sprawdzić w
    ZUS-ie) po rozwiązaniu umowy o pracę ubezpieczenie chorobowe cię obejmuje.
    Najlepiej byłoby gdybyś zaczęła chorować przed 18 lipca. Ważne jest ile do
    tej pory chorowałaś od początku roku. Ogólna zasada począwszy od początku
    roku:
    33dni - płaci pracodawca 80% wynagrodzenie chorobowe
    od 34 do 90 płaci ZUS 80% zasiłku chorobowego
    od 91do 180 płaci nadal ZUS 100% zasiłek chorobowy
    Po 180 dniach jesteś wzywana na komisję i lekarz orzecznik stwierdza czy
    przedłuża ci jeszcze na 3 miesiące czy możesz starać się o rentę czy do
    pracy.