PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyjazdy do ANGLII >> Dyskusja << i Moje zdanie › Wyjazdy do ANGLII >> Dyskusja << i Moje zdanie
    From: "Tommy Lee" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Wyjazdy do ANGLII >> Dyskusja << i Moje zdanie
    Date: Sun, 26 Feb 2006 08:38:04 +0000 (UTC)

    Witam,
    Wyleje w końcu to co mam do powiedzenia na temat wyjazdów do pracy do Anglii.
    Znowu spotykam się równeż na tym forum z opiniami ze jak to słodko i cudownie
    jest mieszkać w EN. Może otworze oczy niektórym ludkom apropos EN.

    Tak naprawde sprawa wyglada zupełnie inaczej niż ja opisuja niektórzy ludzie.
    Owszem jest fajniej o tyle że wszyscy rozmawiają po angielsku :) i to chyba
    tyle. Ludzi którzy wyjeźdzają do lokacji Anglia/i wyspy to nie ukrywajmy - Ci
    którzy nie są zbytnio zaradni (w ponad połowie nienajlepiej wykształceni). W
    Polsce nie daja rady ze względu na to że ... nie starają się - bo jak to sie
    mówi 'za 800 nie bede pracował' ! to jedno.
    Drugie to to że generalnie Polacy to narób sprytny i przebiegły, w Polsce jest
    walka o prace, trzeba być dobrze wykształconym lub/i sprytnym lub/i zręcznym
    lub/i zdolnym lub/i umieć się odnaleźć w tej rzeczywistości lub/i walczyć lub/
    i umieć MYŚLEĆ.
    Ludzie którzy wyjeźdzają genralnie nie potrafią sobie radzić. Pomijając
    studentów i ludzi IT oraz lekarzy i ekonomistów - którzy domyślnie wszędzie
    znajdą pracę, to przytłaczająca część emigrantów to tak zwana klasa średnia,
    słabo wykształcona i Ci którzy wrzeszczą że im sie należy !
    Gówno im sie należy ! - jak nie potrafią sobie radzić. Życie to dżungla z tym
    że włócznie, toporki zamieniły się na inteligecje-spryt-wykształcenie, a mięso
    z polowań na pieniądze. Owszem można wyjechać i polować na okruszki w ramach
    roli hien - ale gdzie godność ?.
    Większość moich znajomych (poza jednym) jaka wyjechała do EN i pracują jako
    sprzątaczki, linie produkcyjne w fabrykach, gazeciarze zarabiając niewiele.
    Stosunek wynagrodzenia do kosztów jest porównywalny, nie stać ich na wiele
    rzeczy, czasami nie starcza na jedzenie. ALE .... jak wrócą do PL to zgrywają
    wielkich panów - jakie to luksusy - jakie to bogactwo - jak to sie ustawiło !
    Szok! - torba schabowych z polski, worek koserw, i powrót do EN, tyranie -
    bez przyjaciół, rodziny, znajomych.
    Dowiedziałem sie od gościa - kolegi mojego który za kolejnym razem jak
    przyjechał do rodziców opowiedział mi jak to jest naprawde - i jakich pajaców
    zgrywają pozostali. Nie wrócił do EN. Z jego relacji wynikało jasno że
    zarabiająć tu średnio 1,5 - 2 stać Cie na wiecej niż tam, bez całej tej obłudy
    po powrotach, sztucznych min, i opowiadania tego co sie wymyśliło na promie.

    Tylko jeden cwany gość - dobrze wykształcony - pojechał bo jak powiedział
    zawsze chciał mieszkać zagranicą a anglicy skusili go darmowym mieszkaniem :-)

    Prosze nie wierzcie zbytnio w opowieści o złocie i przepychu. To bardzo
    złudne. Owszem Ludzie przygotowani - z językiem, wykształceniem,
    doświadczeniem w branży - radzą sobie nieźle. Ale to jest 10% emigrantów.

    Ludzie z szansami (wykształcenie/języki/doświadczenie) z powodzeniem znajdą
    dobrą pracę w PL. Jest tylko kwestia determinacji i chęci.