PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy ktoś wie na czym polega praca pracownika socjalnego?

  • 1. Data: 2002-09-20 06:34:01
    Temat: Czy ktoś wie na czym polega praca pracownika socjalnego?
    Od: "Edyta Gałka" <e...@i...pl>

    Od października zaczynam pracę przy warsztach terapii zajęciowej na
    stanowisku pracownika socjalnego. Jest to praca z osobami upośledzonymi. Czy
    ktoś może powiedzieć mi gdzie mogę dostać jakieś informacje na temat zakresu
    zadań takiego pracownika i w ogóle na temat prawnej sytuacji osób
    upośledzonych.
    kontakt:e...@i...pl

  • 2. Data: 2002-09-20 10:01:20
    Od: "Dorita" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Edyta Gałka" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zakresu
    > zadań takiego pracownika i w ogóle na temat prawnej sytuacji osób

    Jak to, czy tzn ze nie masz pojecia o tej pracy? to jak ja dostalas? Swoja
    droga gratuluje, bo sama chcialabym taka prace dostac, ale niestety... brak
    etatow.
    Jezeli bedziesz pracowac typowo jako pracownik socjalny, to twoim zadaniem
    beda sprawy papierkowe, wywiad srodowiskowy, zalatwianie kwestii pieniedzy,
    rozdysponowanie bezplatnych obiadow najbiedniejszym osobom. Pomoc rodzicom
    (ktorzy tego potrzebuja) w zalatwianiu spraw urzedowych.
    A na tematy prawne osob uposledzonych poczytaj sobie w statusach, ustawach,
    zapoznaj sie rodzajami stopni niepelnosprawnosci, z rodzajami grup
    niepelnosprawnosci i jakie prawa odpowiednim grupom przysluguja.
    Ciekawa jestem kim jestes z zawodu?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-09-20 16:17:22
    Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru>

    Dorita wrote:

    > Jak to, czy tzn ze nie masz pojecia o tej pracy? to jak ja dostalas?
    > Swoja droga gratuluje, bo sama chcialabym taka prace dostac, ale
    > niestety... brak etatow.
    [cut]
    > Ciekawa jestem kim jestes z zawodu?

    :-)))
    A jak myślisz?
    Już samo określenie "przy warsztatach terapii zajęciowej" wiele
    mówi...

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-09-21 08:23:10
    Od: "Dorita" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...mail.ru> napisał w wiadomości

    > [cut]
    >
    > :-)))
    > A jak myślisz?
    > Już samo określenie "przy warsztatach terapii zajęciowej" wiele
    > mówi...
    >
    >Nie koniecznie. Poniewaz będac pracownikiem socjalnym powinna wiedziec o co
    chodzi w tej pracy i na czym ona polega. Nie mowiac juz o tym, ze w szkole
    ucza tego, o prawach niepelnosprawnych. Poza tym odbywaja sie praktyki,
    ktore bardziej praktycznie przygotowuja do zawodu. wiec z kad te pytania?
    ;-))))

  • 5. Data: 2002-09-21 10:46:04
    Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl>

    "Dorita" wrote:

    > Jak to, czy tzn ze nie masz pojecia o tej pracy? to jak ja dostalas?

    Zgadnij.
    Prace dostaje ktos, kto nie wie nawet co ma robic.
    Widac ciocia albo wujek jest tam szefem placówki :)

    --

    Lia

  • 6. Data: 2002-09-21 11:51:18
    Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru>

    Użytkownik "Dorita" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    praktyki,
    > ktore bardziej praktycznie przygotowuja do zawodu. wiec z kad te

    No właśnie o to mi chodziło :-)

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-09-21 17:53:25
    Od: "Dorita" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zgadnij.
    > Prace dostaje ktos, kto nie wie nawet co ma robic.
    > Widac ciocia albo wujek jest tam szefem placówki :)

    Ja rozumiem, ze czasem zaczyna sie prace w sferze, gdzie nie ma sie bladego
    pojecia, np: prace biurowe (oczywiscie zakladajac ze zna sie podstawy
    komputera), albo pracke, gdzie wszesniej rodzinka zagrzala miejsce, ale nie
    z dziecmi, ludzmi niepelnosprawnymi!! To juz chyba troszke przesada,
    Przeciez taka prace trzeba czuc, kochac i miec podejscie do osob! Kurcze,
    ile ja bym dala zeby teraz taka prace dostac, a tu budzetowka nie powieksza
    etatow jak na zlosc;) I co mi pozostaje?-szukac pracy w innym zawodzie, a to
    wcale nie jest latwe, no bo przewaznie wymagaja doswiadczenia na podobnym
    stanowisku, ech, co za kraj. No coz, narazie ciagle mam nadzieje;)
    pozdrowionka :-)

  • 8. Data: 2002-09-23 11:20:38
    Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl>

    "Dorita" wrote:

> [...]
    > podstawy komputera), albo pracke, gdzie wszesniej rodzinka zagrzala
    > miejsce, ale nie z dziecmi, ludzmi niepelnosprawnymi!!

    Dokładnie.
    Jak zepsujesz w biurze fax, to najwyzej z pensji Ci potrącą.
    A jak wyrządzisz (chociazby nieswiadomie) krzywde człowiekowi.
    I dlaczego n atakie stanowiska przyjmuje się ludzi bez kwalifikacji, gdzi
    eodpwoiedzialnosc za drugą osobę jest tak duzo. Po co w takim razie szkoły
    pracowników socjalnych??????? Tym bardziej ze pensje otzrymują z budżetu,
    czyli od wszystkich obywateli. dlaczego nie sprawdza się ich kompetencji i
    predyspozycji?

    > No coz, narazie ciagle mam nadzieje;) pozdrowionka :-)

    Obys w końcu się znalazła n aodpwoiednim stanowisku, powodzenia :)

    --

    Lia

  • 9. Data: 2002-10-11 04:23:00
    Od: "rad" <s...@i...pl>