PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wszelkie dokumenty po ustaniu umowy o prac

  • 1. Data: 2007-10-12 19:53:17
    Temat: Wszelkie dokumenty po ustaniu umowy o prac
    Od: "<Polsar>" <a...@q...com>

    Witam

    Po wygaśnięciu umowy o prace (np. przy wypowiedzeniu umowy) - pracodawca
    wydaje świadectwo pracy.
    Czy aby od razu nie powinien wydać PIT-u 11 i tego dokumentu do ZUS który
    potwierdza odprowadzanie składek (chyba RP-7) ???

    Moja żona straciła pracę z ostatnim dniem sierpnia a do dnia dzisiejszego
    nikt jej ww dokumentów nie przesłał - moga tak robić ?

    Swoja drogą odprawę - też jej przelewali chyba ze 3 tygodnie.
    Budżetówka zasr....a

    pzdrw
    Paweł

  • 2. Data: 2007-10-12 20:47:50
    Temat: Re: Wszelkie dokumenty po ustaniu umowy o prac
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

> [...]
    > Czy aby od razu nie powinien wydać PIT-u 11 i tego dokumentu do ZUS który
    > potwierdza odprowadzanie składek (chyba RP-7) ???

    PIT 11 - do 15-go następnego miesiąca po ustaniu stosunku pracy.
    Nie znam podstawy wle tak mi powiedziała kadrowa.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2007-10-13 11:31:27
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl> napisał
    wiadomości news:feomru$7ud$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > PIT 11 - do 15-go następnego miesiąca po ustaniu stosunku pracy.
    > Nie znam podstawy wle tak mi powiedziała kadrowa.

    Sprostowanie, nie ustania stosunku pracy, ale wypłaty ostatniej kasy od
    której powstał obowiązek poboru zaliczki na podatek.

    Rp-7 wydaje się obowiązkowo za lata przed 1999 - w celu ustalenia
    kapitału początkowego.
    Za późniejsze lata, to jedynie jak ktoś się stara o rentę/emeryturę.
    Teraz potwierdzeniem odprowadzania składek jest dokument RMUA (albo
    podobny, który zawiera wszystkie dane takie co są na rmua z podpisem i
    pieczątką firmy).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2007-10-13 12:19:52
    Od: Olawarszawa <w...@o...pl>

    Ja bym na twoim miejscu zasięgneła języka na serwisie profeo.pl Może
    akurat tam dotrzesz bezpośrednio do specjalisty który ci pomoże
    rozwiązać ten problem.
    To jest serwis społecznościowy jeżeli by ci się udało bądz nie ( bo
    wiem że różnie bywa) to daj znać...http://transfer.itac.pl/profeo/
    index.php?linkid=6
    Ten serwis powstał właśnie po to aby móc wspierać młode umysły

  • 5. Data: 2007-10-16 08:55:49
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Nikiel ;-) pisze:
> [...]
    > Teraz potwierdzeniem odprowadzania składek jest dokument RMUA (albo
    > podobny, który zawiera wszystkie dane takie co są na rmua z podpisem i

    To znaczy, że jak od miesiąca już nie pracuję i kasę mam rozliczoną
    ponad miesiąc temu, to mogę prosić/żądać wydania wspomnianego PIT *ORAZ*
    ZUS RMUA ?
    Czy pracodawca ma obowiązek mi to przesłać? Zmieniłem miejsce
    zamieszkania i to dość radykalnie więc nie wiem jak z odbiorem.
    Jak go powiadomić o nowym adresie? Czy to powiadomienie musi być w
    formie pisemnej, czy też może być ustna? (pracodawcy to osobiście pewnie
    bez różnicy, ale żeby w papierach wszystko się zgadzało być może
    powinienem złożyć pisemny wniosek?).

    BTW: a po co pieczątka firmy? Przecież to tylko dane teleadresowe ;-)
    Nie rozumiem tego przywiązania urzędów do pieczątek i magii pieczątki :-)

    chester

  • 6. Data: 2007-10-16 10:16:46
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 13 Oct 2007 13:31:27 +0200, Nikiel ;-) napisał(a):

    > Teraz potwierdzeniem odprowadzania składek jest dokument RMUA
    wKF: RMUA *nie jest* potwierdzeniem odprowadzenia składek - tylko raportem
    należnych (obliczonych) składek.
    Potwierdzeniem odprowadzenia mogłoby być potwierdzenie wykonania przelewu,
    co w przypadku firm zatrudniającej kilku/nastu/dziesięciu pracowników -
    jest problemem.