PracaGrupypl.praca.dyskusje › STAŻ - jak dostac podwyzke ??

  • 1. Data: 2007-10-11 10:30:35
    Temat: STAŻ - jak dostac podwyzke ??
    Od: vcarter <r...@g...com>

    Witam !
    26 pazdziernika wchodzi ustawa ktora podnosci place minimalna.
    Ta sama ustawa sprawia ze wynagrodzenie za staz wzrasta do 753zl
    brutto czyli o az 200zl wiecej ...
    Niestety wieksze wynagrodzenie dostaja tylko ci ktorzy podpisza umowe
    po 26 pazdziernika - osoby ktore wczesniej zaczely staz nadal beda
    wynagradzani kwota okolo 530zl brutto ...

    Dowiedzialem sie o tym wczoraj wieczorem i nie bylem jeszcze w
    Urzedzie Pracy, niestety wiele osob tam pracujacych nie jest zbytnio
    pomocnych dlatego szukam rowniez odpowiedzi w internecie :)

    1 pazdziernika zaczalem staz (okres 12 miesiecy) i co teraz ?
    Zerwac staz moge tylko jesli znajde jakas prace lub przejde na studia
    dziennem.

    A czy jest jakas mozliwosc aby zerwac umowe i podpisac w ten sam dzien
    nowa ? Tak zeby dostac te 200zl wiecej ? Bo w koncu jest to bardzo
    duza podwyzka a dodac do tego x12miesiecy (no w moim przypadku 11) to
    naprawde jest o co walczyc ...

    Czy pracodawca moze zerwac ze mna umowe i podpisac nowa ? Bez zadnych
    kar ?
    Czy jest jakies wyjscie z tej sytuacji ? Bo nie rozumiem czemu ta
    ustawa obejmuje tylko tych co zaczynaja staz po 26 pazdziernika ...

    to tak jakby podniesc place minimalna ale tylko tym co zaczeli
    pracowac po 26 pazdziernika ... :/

    z gory dzieki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2007-10-13 12:29:20
    Temat: Re: STA - jak dostac podwyzke ??
    Od: Olawarszawa <w...@o...pl>

    Na serwisie profeo.pl znajduj si oferty zarówno kursów jak i
    sta y, mo e by spróbowa a i sprawdzi a czy tam co znajdziesz dla
    siebie poza tym mo esz zasi gno opinni innych lub bezpo rednio
    napisa do specjalistów.
    Mi o by mi by o gdyby napisa jak ogólne oceniasz ten serwis, bo jego
    charakter spoleczny ma za zadanie w asnie s u y ludziom w
    rozwi zywaniu problemów a tak e swoj przydatno ci
    pozdrawiam...http://transfer.itac.pl/profeo/index.ph
    p?linkid=6

  • 3. Data: 2007-10-14 16:49:04
    Od: "Bzyko" <t...@i...pl>

    a co to ma kurna do rzeczy ?!?

  • 4. Data: 2007-10-14 18:36:48
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Olawarszawa napisał:
> [...]
    > charakter spoleczny ma za zadanie w asnie s u y ludziom w
    > rozwi zywaniu problemów a tak e swoj przydatno ci

    napisz jeszcze o co się tobie rozchodzi, Olu z Warszawy.

  • 5. Data: 2007-10-15 15:04:03
    Od: Olawarszawa <w...@o...pl>

    > napisz jeszcze o co si tobie rozchodzi, Olu z Warszawy.

    Ju t umacze..
    po pierwsze je eli wprowadzi am niepotrzebne zamieszanie to z góry
    przepraszam nie chcialam nikomu g owy zawraca

    A moje info dotyczylo serwisu o charakterze spolecznosciowym,
    stworzonego dla specjalistow w ktorym mozesz znalesc informacje
    dotyczace watku ktory poruszyl autor

    Poniewaz prosi o porade to ja go odsylam na ten serwis bowiem zajmuje
    si ocena jego uzytecznosci i staram sie w ten oto sposob zarowno mu
    pomoc jak i uzyskac informacje czy na www.profeo.pl uzyskal info na
    jakie liczyl

    jeszcze raz przepraszam jezeli namoncilam podczas wypowiedzi

  • 6. Data: 2007-10-17 10:39:45
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Olawarszawa pisze:
    > A moje info dotyczylo serwisu o charakterze spolecznosciowym,
    > stworzonego dla specjalistow w ktorym mozesz znalesc informacje
    > dotyczace watku ktory poruszyl autor

    Serwisu, który chyba nieco zbyt nahalnie rozreklamowujesz zamiast dać
    linka do już udzielonej tam odpowiedzi jesli takowa byla.

    > jeszcze raz przepraszam jezeli namoncilam podczas wypowiedzi

    Namacilas bo masz zle zakodowane polskie znaki. Uzywaj normalnego
    czytnika ktory kuma polskie krzaczki, a nie groups.google.com.

    O szczegoly pytaj na pl.news.czytniki

    chester

  • 7. Data: 2007-10-21 13:26:56
    Temat: Re: STAŻ - jak dostac podwyzke ??
    Od: "fafik" <f...@o...pl>

    Nie ma możliwości żebyś dostał podwyżkę
    Możesz przerwać staż z własnej winy- zostaniesz wykreślony ze stażu i z
    bezrobocia na 3 miesiące, później możesz się ponownie zarejestrować i
    ubiegać o kolejny staż - uzupełnienie do 12 miesięcy.
    Uwaga- przez te 3 miesiące nie będziesz miał ubezpieczenia zdrowotnego , no
    i nie wiadomo, czy "załapiesz " się na kolejny staż.
    Pozdrawiam. A.

    ps.com...

  • 8. Data: 2007-11-18 19:34:43
    Od: t...@o...pl

    nadzieja na wieksza kase wrocila ;)
    w ponizszym temacie mozna przeczytac wypowiedzi stazystki:
    "Witam
    Jestem stażystką od 23.04.2007 r i o wspominanej przez Was podwyżce
    usłyszałam kilka dni temu, kiedy do urzędu, w którym odbywam staż
    oddelegowano nowy narybek. Po rozmowie tel. z pracownicą UP
    dowiedziałam się, że podwyżka należy się tylko nowym stażystom i
    jedyną deską ratunkową dla mnie jest "wykłócanie" się z ministerstwem.
    Poprosiłam moją kierowniczkę (jako że jest osobą której leży na sercu
    dobro innego człowieka), żeby spróbowała coś wskórać (np. namówic UP
    do zerwania ze "starymi" stażystami poprzednich umów i zawrzeć nowe-
    na nowych warunkach), ale ona dowiedziała się, że nawet to jest nie
    możliwe, bo dla stażysty podpisującego po raz drugi umowę z tym samym
    pracodawcą, przewidziana jest ta sama stawka co na pierwszej umowie,
    którą podpisał.

    Strasznie nas to zdenerwowało bo to beznadziejne dzielenie (jak już
    Ktoś wspomniał) stażystów na lepszych i gorszych (paradoksalne
    zresztą, biorąc pod uwagę ile umieją nowi a ile starzy stażyści), ale
    skoro nie było żadnej możliwości pomyślnego załatwienia sprawy, po
    prostu pogodzilismy się z losem.

    Dziś do mojej Pani kierownik zadzwoniła urzędniczka UP i oświadczyła,
    że wszyscy starzy stażyści otrzymają aneksy do umów i podobnie jak
    osoby podpisujące umowę po 26.10 będą otrzymywały stypendium140%.

    Zupełnie nie znam się na prawie i nie potrafię wytłumaczyć dlaczego
    tak się stało, ale to fakt. Podobno osoby za to odpowiedzialne źle
    zinterpretowały ustawę, ktoś zgłosił się więc z pytaniem do
    ministerstwa- jak to ma właściwie wyglądać i taka właśnie otrzymał
    odpowiedź.
    Mam nadzieję, że nic nie poprzekręcałam, ale taką mniej więcej
    informację uzyskałam od mojej kierowniczki.

    Mam więc nadzieje, ze pocieszę teraz wszystkich stażystów, którzy
    podpisali umowy na gorszych warunkach.
    pozdrawiam"

    http://forumprawne.org/viewtopic.php?t=74086&postday
    s=0&postorder=asc&start=0