PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wrocław to Wrocław

  • 11. Data: 2005-05-22 16:20:39
    Temat: Re: Wrocław to Wrocław
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości
    news:d6q1le$964$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Nie. Ale mnostwo ludzi umie robic dobre strony www i ci ludzie sa gotowi
    > je robic na zlecenie/dzielo. Zatrudnienie webmastera na etat oplaca sie
    > firmie, ktora ma staly doplyw zlecen na wykonywanie www, a takie firmy
    > zwykle zaladaja ludzie sami umiejacy to robic.

    Ale co to ma wspólnego z sytuacją naszego delikwenta, Twoją albo moją
    korespondencją?

    > Facet chce etatu, w godzinach popoludniowych, do 7 godzin dziennie. To po
    > prostu nie jest realistyczne podejscie do rynku i rynek powiedzial mu, co
    > o tym sadzi, jak widac z jego zdenerwowania.

    Nie, to raczej rynek i kadrowe nic nie wiedzą o jego kwalifikacjach i tyle.
    Skoro ma niezbędne wykształcenie by robić te nieszczęsne strony to po co
    wypominasz mu zaoczne i brak magisterki? Czy gdyby miał doktorat i znał
    cztery języki - jego strony www byłyby lepsze?

  • 12. Data: 2005-05-22 16:37:00
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro ma niezbędne wykształcenie by robić te nieszczęsne strony to po co
    > wypominasz mu zaoczne i brak magisterki? Czy gdyby miał doktorat i znał
    > cztery języki - jego strony www byłyby lepsze?

    A czy mając nawet doktorat, a nie mając praktyki i chcąc pracować 7h/dzień
    ma większe szanse na pracę? Sądzę, że nie. Tak naprawdę wg moich doświadczeń
    liczy się praktyka, a wykształcenie służy jako jej podpora i przeciera
    pierwsze szlaki.
    Jak ktoś skończył super szkołę a niewiele potrafi to rynek pracy szybko to
    zweryfikuje.

    --
    rok

  • 13. Data: 2005-05-22 20:52:09
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

> [...]
    > wiadomości news:d6q1le$964$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ale co to ma wspólnego z sytuacją naszego delikwenta, Twoją albo moją

    O tym za chwile.

> [...]
    > po co wypominasz mu zaoczne i brak magisterki? Czy gdyby miał doktorat i
    > znał cztery języki - jego strony www byłyby lepsze?

    Nie chodzi o robienie stron. Ja popieram robienie stron nawet przez
    gimnazjalistow, jak umieja. Chodzi o to, ze w robieniu stron (a on nie
    pisze, ze koniecznie akurat to chcialby robic) rynek wyglada w tej chwili
    tak, ze jego wymagania sa nierealne, natomiast "delikwent" innych
    kwalifikacji pozwalajacych mu stawiac takie wymagania wobec pracodawcy tez
    nie ma. to znaczy, stawiac moze, ale wyniki widzimy - frustracja.

    I.

  • 14. Data: 2005-05-22 22:13:26
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d6ndu0$k1s$1@nemesis.news.tpi.pl rok
    <r...@p...onet.pl> pisze:

    > taaa... tylko on pisze, że praca przez najwyżej 7h/dzień,
    > więc firma odpada. Ja mając firmę zapierdzielam po
    > 15h/dzień i nie użalam się nad swym losem.
    Przez kogo zostałeś do zmuszony do takiej katorżniczej pracy?

    Jotte

  • 15. Data: 2005-05-24 21:42:03
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > kwalifikacji pozwalajacych mu stawiac takie wymagania wobec pracodawcy tez
    > nie ma. to znaczy, stawiac moze, ale wyniki widzimy - frustracja.

    Co uważasz za nadmierne wymagania? etat, te 7 godzin pracy na dobę czy 9
    zł/godzine? A może urlop?

  • 16. Data: 2005-05-25 06:17:16
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    > Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w
    > wiadomości news:d6qrm3$m49$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >>
    > Co uważasz za nadmierne wymagania? etat, te 7 godzin pracy na dobę czy 9
    > zł/godzine? A może urlop?

    Etat. W kontekscie branzy.
    Po prostu webmastering to branza nieetatowa, z wielu roznych i logicznych
    powodow. Nie znaczy to, ze nie ma takich osob zatrudnionych na etacie, ale
    dotyczy to zwykle troche innego zestawu kwalifikacji, bo firmy mogace sobie
    na takie obciazenie pozwolic miewaja zwykle w zamian wyzsze wymagania
    odnosnie kwalifikacji.

    I.

  • 17. Data: 2005-05-25 18:28:48
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > dotyczy to zwykle troche innego zestawu kwalifikacji, bo firmy mogace
    > sobie na takie obciazenie pozwolic miewaja zwykle w zamian wyzsze
    > wymagania odnosnie kwalifikacji.

    Wyższe kwalifikacje na webmastera? A jakie to są? Zdawało mi się, że
    uzgodniliśmy konieczne minimum. Sama kiedyś pisałaś, że nadmiar kwalifikacji
    szkodzi.

  • 18. Data: 2005-05-25 19:27:29
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

> [...]
    >>
    > Wyższe kwalifikacje na webmastera? A jakie to są? Zdawało mi się, że
    > uzgodniliśmy konieczne minimum. Sama kiedyś pisałaś, że nadmiar

    Kwalifikacje trzeba rozpatrywac pod katem rynku.
    Zrobienie www moze oznaczac rozne rzeczy - od statycznej www lub www z
    odrobina php pozwalajacego na sql injection >:) po rozbudowane aplikacje
    webowe, pelniace role cmsa, erp i wewnatrzfirmowej platformy komunikacyjnej
    i co tam kto sobie jeszcze zyczy. Duze firmy wymagajace stalej opieki nad
    wielkim portalem albo majace staly doplyw korporacyjnych klientow - a takie
    sa gotowe dawac warunki pracy wymagane przez tego czlowieka - chca zwykle
    ludzi bedacych w stanie pisac cale zindywidualizowane aplikacje (nie
    dopasowanie phpnuka).
    Strony na poziomie troche HTML + troche PHP/MySQL za glodowe stawki jest w
    stanie przyzwoicie wykonac wielu studentow i konkurencja jest na tym polu
    troche zbyt duza. Zlecenie/dzielo jest zwykle korzystniejsze dla pracodawcy
    niz etat, wiec jesli ktos jest gotow wykonac to na zlecenie/dzielo za taka
    sama stawke i tak samo dobrze, nie ma powodu zatrudniac kogos na etat. A ci
    chetni na zlecenia i dziela znajda sie w nadmiarze.

    I.

  • 19. Data: 2005-05-25 20:41:28
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > komunikacyjnej i co tam kto sobie jeszcze zyczy. Duze firmy wymagajace
    > stalej opieki nad wielkim portalem albo majace staly doplyw korporacyjnych

    Fajnie, ale skąd wiesz, ze nasz bohater tego nie potrafi? Ktoś ze
    specjalistów się tym zainteresował? Oboje wiemy, że nie.

> [...]
    > stanie przyzwoicie wykonac wielu studentow i konkurencja jest na tym polu
    > troche zbyt duza. Zlecenie/dzielo jest zwykle korzystniejsze dla

    Przepraszam, ale piszesz rzeczy oczywiste, które w żadnym razie nie
    przybliżają nas do konkluzji. W każdej dziedzinie sa lepsi i gorsi.

    > niz etat, wiec jesli ktos jest gotow wykonac to na zlecenie/dzielo za taka
    > sama stawke i tak samo dobrze, nie ma powodu zatrudniac kogos na etat. A
    > ci chetni na zlecenia i dziela znajda sie w nadmiarze.

    To jedno, ale jest też drugie. Często pracę etatową wykonuje się na zlecenia
    lub na inne nieetatowe formy zatrudnienia. Przymykamy na to oko, ale nie
    jest to dobry obyczaj.

  • 20. Data: 2005-05-25 20:51:15
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    > Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w
    > wiadomości

    > Fajnie, ale skąd wiesz, ze nasz bohater tego nie potrafi? Ktoś ze
    > specjalistów się tym zainteresował? Oboje wiemy, że nie.

    Ma spis swoich umiejetnosci na stronie. Z wielu sam sobie wystawia dst, a
    np. .net czy innych popularnych rzeczy uzywanych przy wiekszych kombajnach
    tam nie widze wcale. Nie dal tez portfolio. Mimo sympatii za zainteresowania
    manifestowane na koszulce nie umiem go ocenic jako konkurencyjnego na
    obecnym rynku, tym gdzie sie daje prace spelniajaca jego warunki - moi
    koledzy bardziej z branzy tez nie.

    I.