PracaGrupypl.praca.dyskusje › WSZYSCY PRACODAWCY TO NIEUKI I HIENY !!!

  • 21. Data: 2002-03-20 16:36:53
    Temat: Re: WSZYSCY PRACODAWCY TO NIEUKI I HIENY !!!
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "Zdzisław" napisal:

    > Pozwolę sobie na małe podsumowanie.

    A ja na male sprostowanie bo sie do konca nie zrozumielismy najwyrazniej
    :)

    > Pracodawca, który minimalizuje koszty poprzez
    > minimalizowanie płac pracowniczych, dziwi się potem
    > ze i oni "minimalizują" swój wkład pracy w takiej firmie.
    > Jeżeli pracownika traktuje się jak śmiecia, żeby nie
    > powiedzieć psa, albo jeszcze gorsze urządzenie do
    > producji zysku, to nic dziwnego, że taki pracownik pracuje
    > zgodnie z zasadą "bez rozkazu nic nie wiem i nie umiem"

    Przepraszam, ze nie tne, ale odnosze sie do calosci.

    Sytuacja wygladala tak, ze w domu nieraz z powodu firmy ojca bylo pieklo.
    Moja mama czesto zarzucala ojcu, ze ta firma to same koszty i wydatki.
    Czasem bylo tak, ze nie bylo za co swiat zrobic. Dlaczego? Dlatego, ze
    ojciec wyplacal zaliczki, normalne pensje itp. nawet gdy pracownicy tego
    nie wypracowali. Ale przeciez nie mogl caly czas do tego interesu doplacac
    (tym bardziej, ze ludzie mieli zwyczaj okradac wlasna firme wynoszac np.
    materialy budowlane). Pracodawca to nie instytucja charytatywna! Natomiast
    tak byl traktowany moj ojciec. Ludzie do pracy przychodzili - owszem.
    Jednak wszystko co robili robili na odpieprz dziwiac sie pozniej, ze
    ojciec ma do nich pretensje. Zawsze powtarzam, ze on nie nadawal sie na
    pracodawce - byl za miekki! Nie chodzi o to, aby zgnoic kazdego
    pracownika. Jesli jednak pracownik dziala na szkode firmy to nie ma dla
    niego zmiluj.

    No ale z drugiej strony punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia...

    > mam kontakty z różnymi firmami i widzę jak generują "obroty"
    > pracownikami. Firma licząca 25 - 30 osób - potrafi "przerobić"
    > i SETKE pracowników rocznie.

    Nie mozna generalizowac - sa zli pracodawcy, sa tez dobrzy. Podbnie z
    pracownikami. Zycze wszystkim dobrym pracownikom aby trafiali tylko na
    dobrych pracodawcow, a dobrym pracodawcom zycze dobrych pracownikow. Zli
    pracownicy i zli pracodawcy niech kisza sie we wlasnym sosie.

    pozdrawiam
    --
    o...@f...sos.com.pl /^^\ _ __ __
    http://republika.pl/szedhar/ / ___ \/ \ /__) / \

  • 22. Data: 2002-03-20 18:45:22
    Temat: Re[2]: WSZYSCY PRACODAWCY TO NIEUKI I HIENY !!!
    Od: h...@p...onet.pl (darek)

    Witaj Adam,

    Wednesday, March 20, 2002, 4:01:22 PM, napisałeś:

    AF> Zacznijmy od tego, że nie wszyscy tak robią. Są tacy, którzy w celach
    AF> oszczędnościowych w ogóle nie kupują samochodu i jeżdżą autobusami [np. ja
    AF> :-)]. Z kolei uczciwi pracodawcy bardzo często faktycznie cienko przędą,
    AF> ponieważ taki jest rynek - nie dasz w łapę, nie dostaniesz zlecenia - mnie
    AF> osobiście WIELE razy sugerowano wprost wręczenie "gratyfikacji" (a raczej
    AF> "prowizji od zlecenia"), również w tak "poważnych" firmach jak pewien
    AF> potentat z branży FMCG (a że nie dałem nigdy ani grosza, wiele zleceń
    AF> przeszło mi koło nosa).
    Dokładnie o tym pisałem w innym poscie,ale w taki właśnie sposób
    powstaje opinia:(
    w BRD do tej pory większość ludzi twierdzi że Polacy to złodzieje i
    pijacy,dopiero po dłuższym obcowaniu są skłonni zmienić zdanie.Wystarczy
    jeden pijany baran i już wszyscy są podciągani pod jedną linię:(

    AF> Ja takiemu, który przychodzi do pracy pijany nie zapłaciłbym ani grosza.
    AF> Jeżeli pracownicy wymagają od pracodawcy przestrzegania kodeksu pracy, to
    AF> niech sami również nie naruszają podstawowych jego postanowień.
    I to jest zdrowe podejście,ale tylko połowa bo nie odpowiadasz ile byś
    dał temu uczciwemu?

    AF> A co powiesz na grafika, który w ciągu prawie 5 miesięcy nie potrafi zrobić
    AF> niezbyt skomplikowanego projektu ?
    Na to już sam sobie odpowiedziałeś wyżej,nie ważne czy przychodzi pijany
    czy trzeźwy jeżeli się podjął wykonania a nie wykonał to w każdym
    normalnym kraju zapłaciłby taką karę że na drugi raz by nie próbował
    zagrań w stylu przedszkolaka.
    AF> Czy 5 tys. brutto na umowę o dzieło (przy 50% kosztach uzyskania) za część
    AF> _graficzną_ projektu, za który firma bierze niecałe 9 tys. netto to mało ?
    Hmmmm może ja to wykonam?

    AF> Jeśli o mnie chodzi - traktuję ludzi zawsze jak uczciwych. Niestety w
    AF> większości przypadków ŹLE na tym wychodzę (czasem nawet bardzo źle).
    Ja mam podobne doświadczenia tylko jakby z drugiej strony
    barykady.Dlatego mówię o większości pracodawców.
    Swoją drogą gratuluję że widzisz się w tej drugiej(5 osobowej)
    nielicznej grupie:)

    AF> To tak na marginesie.
    No cóż jak mawiają starzy górale Life ist brutal und fool zasadzkas:)

    --
    Best regards,
    darek mailto:h...@p...onet.pl

    --

    Określ Swoje potrzeby - my znajdziemy ofertę za Ciebie!
    [ http://oferty.onet.pl ]

  • 23. Data: 2002-03-20 19:18:23
    Temat: Re: Re[2]: WSZYSCY PRACODAWCY TO NIEUKI I HIENY !!!
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "darek" <h...@p...onet.pl> wrote in message
    > (......)
    >
    > I to jest zdrowe podejście,ale tylko połowa bo nie odpowiadasz ile byś
    > dał temu uczciwemu?

    Bo to zależy od wielu czynników :-)
    Przede wszystkim należałoby sprecyzować stanowisko.
    Posadzkarza nie zatrudnię w ogóle, bo to nie moja branża ;-)
    Aktualnie zlecam różne projekty głównie na zasadzie umowy o dzieło (mam
    kilku stałych współpracowników) - etat to jednak bardzo duże obciążenie
    finansowe dla małej firmy (i nie chodzi tu o wysokość pensji, lecz o kolejną
    pozycję do rubryki "koszty stałe"). Odpowiadając jednak na pytanie - dobremu
    grafikowi na etacie byłbym skłonny zapłacić 4-6 tys.

> [...]
    > czy trzeźwy jeżeli się podjął wykonania a nie wykonał to w każdym
    > normalnym kraju zapłaciłby taką karę że na drugi raz by nie próbował

    W tym konkretnym przypadku już za późno niestety.
    Ale zawsze możemy nawiązać jakąś współpracę, w końcu nie zamykam jeszcze
    firmy :-)
    Zaznaczam jednak, że szukam naprawdę dobrego grafika (przeciętny projekt
    mogę zrobić sam), jednocześnie dobrze wiem, że tacy się cenią (co mnie
    oczywiście nie dziwi).

    > Ja mam podobne doświadczenia tylko jakby z drugiej strony
    > barykady.Dlatego mówię o większości pracodawców.
    > Swoją drogą gratuluję że widzisz się w tej drugiej(5 osobowej)
    > nielicznej grupie:)

    Szkoda, że tak często dobrzy pracownicy trafiają na złych pracodawców, a
    dobrzy pracodawcy na złych pracowników. No ale ten problem istnieje od
    zawsze (tzn. trafianie na niewłaściwych ludzi) i dotyczy nie tylko rynku
    pracy :-)

    Pozdrawiam
    Adam

  • 24. Data: 2002-04-06 20:23:05
    Od: "alda" <a...@c...wp.pl>

    100% poparcia!!!
    mam to na codzień u siebie......
    pozdro
    alda

  • 25. Data: 2002-05-17 06:45:31
    Od: "Boci" <b...@p...onet.pl>

    I to jest dobre podejście - mądre i optymistyczne.
    Pozdrawiam
    Boci

  • 26. Data: 2002-05-17 08:03:25
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Boci napisał:
    > I to jest dobre podejście - mądre i optymistyczne.
    > Pozdrawiam
    > Boci

    Chcesz, to dam Ci dane firmy, która przeprowadziła się z Wa-wy do
    Wrocławia pozbywając się balastu: pracowników. O zwolnieniach
    dowiedzieli się z dnia na dzień. Życzę Tobie, żebyś się znalazł kiedyś w
    takiej sytuacji:-(

    Dogbert

  • 27. Data: 2002-05-17 09:28:12
    Od: "qwert" <p...@p...fm>

> [...]
    > Wrocławia pozbywając się balastu: pracowników. O zwolnieniach
    > dowiedzieli się z dnia na dzień. Życzę Tobie, żebyś się znalazł kiedyś w

    ja nawet najwiekszemu wrogowi tego nie życzę :(

  • 28. Data: 2002-05-17 09:54:52
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik qwert napisał:

    > ja nawet najwiekszemu wrogowi tego nie życzę :(

    Ci pracownicy, którzy zostali zwolnieni nie wierzyli mi, kiedy
    informowałem ich o takiej możliwości - nadal wierzyli pracodawcy,
    kochali go i nie zrobili nic, by temu zapobiec. Początki były niewinne:
    zwolniono kilka osób bez powodu, po prostu szef ich nie lubił; nikt nie
    wyciągnął z tego wniosków.
    Czasem jedyną nauką jest samemu dostać po nosie. Kto widzi świństwa i je
    akceptuje, sam może kiedyś paść ich ofiarą:-(

    Dogbert

  • 29. Data: 2002-05-19 22:24:50
    Od: "Dagon" <s...@t...pl>

    wlasna firme i zobaczyc jak to jest !!!!!!!
    Kazdy moze byc szefem !!!!!

  • 30. Data: 2002-05-21 21:50:04
    Od: jerzu <n...@j...one.pl>

    On Fri, 17 May 2002 10:03:25 +0200, No Name <v...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >Wrocławia pozbywając się balastu: pracowników. O zwolnieniach
    >dowiedzieli się z dnia na dzień. Życzę Tobie, żebyś się znalazł kiedyś w

    Hehe... znam taką firmę. Nawet miasta się zgadzają.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa