PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urząd pracy - czy mogę odmówić pracy?

  • 1. Data: 2009-01-06 13:00:16
    Temat: Urząd pracy - czy mogę odmówić pracy?
    Od: "Fox" <p...@g...pl>

    UP wysłał mnie ze skierowaniem do zakładu pracy, szczerze to nie bardzo chce
    tam pracować - dają stawkę 1100 zł i praca nie ciekawa.
    Sam znajdę lepszą, tylko co wpisać, co powiedzieć pracodawcy żeby nie
    stracić statusu bezrobotnego. Przecie nie powiem że za mało pracą?

    --
    PZ

  • 2. Data: 2009-01-06 13:16:21
    Temat: Re: Urząd pracy - czy mogę odmówić pracy?
    Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ>

    Użytkownik "Fox" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Sam znajdę lepszą, tylko co wpisać, co powiedzieć pracodawcy żeby nie
    > stracić statusu bezrobotnego. Przecie nie powiem że za mało pracą?

    Oczywiście, że możesz, ba, nawet wskazane. Wtedy, gdy pobierasz zasiłek,
    wreszcie nie będziesz utrzymywany przez nas pracujących.

    --
    Pzdr
    Fun

  • 3. Data: 2009-01-06 13:19:04
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 6 Jan 2009 14:00:16 +0100, Fox napisał(a):

> [...]
    > Sam znajdę lepszą, tylko co wpisać, co powiedzieć pracodawcy żeby nie
    > stracić statusu bezrobotnego. Przecie nie powiem że za mało pracą?

    Wiesz no, albo rybki albo akwarium ;)
    Rejestrowałeś się teoretycznie po to, żeby znaleziono Ci pracę.

    Ja bym na Twoim miejscu spróbował, w końcu teraz pracy nie masz, a płaca
    jest wyższa niż bezrobotne. W międzyczasie możesz szukać czegoś
    odpowiedniego dla Ciebie i zmienić pracę jak znajdziesz tą właściwą.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2009-01-06 13:23:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kapsel pisze:

    > Ja bym na Twoim miejscu spróbował, w końcu teraz pracy nie masz, a płaca
    > jest wyższa niż bezrobotne. W międzyczasie możesz szukać czegoś
    > odpowiedniego dla Ciebie i zmienić pracę jak znajdziesz tą właściwą.

    Większą szansę na znalezienie dobrej pracy będzie miał, jak nie
    będzie sobie zajmował 10 godzin dnia na pracę za kilkaset złotych...

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-01-06 13:24:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Funaki pisze:

    > Oczywiście, że możesz, ba, nawet wskazane. Wtedy, gdy pobierasz zasiłek,
    > wreszcie nie będziesz utrzymywany przez nas pracujących.

    Jakich nas? Przecież każdy bezrobotny płacił (pod przymusem!) ze
    swoich pieniędzy składkę ubezpieczeniową na wypadek swojego bezrobocia.
    Obecna sytuacja jest tylko prostą konsekwencją obowiązkowego
    ubezpieczenia (złodziejstwa).

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-01-06 14:07:14
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    Fox napisal(a):

> [...]
    > Sam znajdę lepszą, tylko co wpisać, co powiedzieć pracodawcy żeby nie
    > stracić statusu bezrobotnego. Przecie nie powiem że za mało pracą?

    to czemu wcześniej nie znalazłeś? Nie możesz tam zacząć i w międzyczasie
    sam szukać?

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 7. Data: 2009-01-06 16:04:38
    Od: "Fox" <p...@g...pl>

    Szukam sam ale nie biorę co leci raz że mam trochę oszczędności dwa że nie
    mam czasu (poważny remont).
    Więc jaki wpisać dobry powód bo to że za mało płacą to chyba nie
    wystarczy...

  • 8. Data: 2009-01-06 17:06:02
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 6 Jan 2009 17:04:38 +0100, Fox napisał(a):

    > Szukam sam ale nie biorę co leci raz że mam trochę oszczędności dwa że nie
    > mam czasu (poważny remont).
    > Więc jaki wpisać dobry powód bo to że za mało płacą to chyba nie
    > wystarczy...

    No to idź do tego pracodawcy i kombinuj. Celem będzie zniechęcenie go do
    siebie, generalnie nie powinieneś się nadawać na to stanowisko.

    Alternatywnie możesz się z urzędu wyrejestrować i tyle no ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 9. Data: 2009-01-06 18:11:33
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    Doczytaj się w prawie.
    Raz lub 2 można odżucić propozycję.
    Być może nawet jest to związane z czasem (raz na np. rok itp)

    --
    (tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
    Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo

  • 10. Data: 2009-01-06 19:07:16
    Od: "Andrzej R." <a...@w...pl>

    > Szukam sam ale nie biorę co leci raz że mam trochę oszczędności dwa że nie
    > mam czasu (poważny remont).
    > Więc jaki wpisać dobry powód bo to że za mało płacą to chyba nie
    > wystarczy...

    Ty to teraz nie masz już co kombinować. Skoro już dostałeś skierowanie z UP
    do ewentualnego pracodawcy, to teraz Twoja rola polega tylko na tym, żeby
    się do niego zgłosić i w przeciągu tygodnia rozliczyć się ze skierowania z
    UP. Ty nic nigdzie nie masz wpisywać, wpis robi pracodawca, do którego
    zostałeś skierowany. Tak więc możesz tylko z nim się dogadać, żeby napisał
    coś takiego, co ani Tobie ani jemu nie będzie przeszkadzało (np. zbyt krótki
    staż w danym zawodzie).Jeżeli jednak pracodawca się uprze, że chce Cię
    zatrudnić a Ty nie będziesz chciał, to UP potraktuje to jako odmowę podjęcia
    pracy i stracisz status bezrobotnego na trzy miesiące.
    Pozdrawiam
    Andrzej
    PS.
    1100 to jakaś dziwna stawka (chyba, że niepełny etat), bo minimalna
    płaca od Nowego Roku wynosi 1276 zł.