PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop na zadanie a swiadectwo pracy.

  • 1. Data: 2005-10-27 22:09:58
    Temat: Urlop na zadanie a swiadectwo pracy.
    Od: "Puszka" <p...@g...pl>

    Witam
    Czy w swiadectwie pracy jest cos na temat urlopu na zadanie??

    w swojej karierze nie mialem jeszcze ani jednego dnia chorobowego i ani
    jednego dnia urlopu na zadanie (przysluguja mi 4 dni w roku)

    czy w swiadectwie pracy jest jakas wzmianka o urlopie na zadanie??

    miedzy Bożym Narodzeniem a Sylwestrem mam zamiar o taki urlop poprosic
    (oczywiscie jak nie dostane zwyklego) lecz jednoczesnie szukam pracy i nie
    chcialbym sobie brudzic papierow takim wystepkiem wiec prosze o odpowiedz na
    wczesniejsze pytanie.
    Wiem ze L4 jest wykazane w swiadectwie pracy a jak z urlopem na zadanie???

    Pozdrawiam

    Puszka

  • 2. Data: 2005-10-27 23:35:03
    Temat: Re: Urlop na zadanie a swiadectwo pracy.
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:djrj7j$6es$1@inews.gazeta.pl Puszka

    > czy w swiadectwie pracy jest jakas wzmianka o urlopie na zadanie??
    > miedzy Bożym Narodzeniem a Sylwestrem mam zamiar o taki urlop poprosic
    Te 4 dni rocznie to urlop - jak sam słusznie piszesz - "na żądanie". Czemu
    więc chcesz o niego prosić zamiast go zażądać?
    Tchórz?

    > (oczywiscie jak nie dostane zwyklego) lecz jednoczesnie szukam pracy i nie
    > chcialbym sobie brudzic papierow takim wystepkiem
    Skorzystanie z przysługującego prawa nazywasz brudzeniem papierów i
    występkiem?
    Tchórz.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2005-10-28 07:47:20
    Od: "Puszka" <p...@g...pl>

    > W wiadomości news:djrj7j$6es$1@inews.gazeta.pl Puszka

    > Te 4 dni rocznie to urlop - jak sam słusznie piszesz - "na żądanie". Czemu
    > więc chcesz o niego prosić zamiast go zażądać?
    > Tchórz?

    Tak tylko napisalem ze poprosze. Oczywiscie ze zazadam.

    > Skorzystanie z przysługującego prawa nazywasz brudzeniem papierów i
    > występkiem?
    > Tchórz.

    Do chorowania tez mamy prawo ale uwazam ze np 100 dni na chorobowym w
    przeciagu roku to male zniechecenie dla przyszlego pracodawcy.

  • 4. Data: 2005-10-28 10:27:32
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    miala byc taka wzmianka w swiadectwie pracy ,wiec slad zostanie.

    K.

  • 5. Data: 2005-10-28 11:10:23
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:djsl1v$kf0$1@inews.gazeta.pl Puszka

    Treść świadectwa pracy reguluje KP art. 97 §2 oraz rozporządzenie ministra
    pracy i polityki socjalnej z dnia 15.05.1996 (z późn. zmianami) w §1.

    Cytując za www.brpo.gov.pl:
    "Treść świadectwa pracy.
    Świadectwo pracy może zawierać tylko informacje enumeratywnie wymienione w
    przepisach prawa.
    Zgodnie z art. 97 § 2 Kodeksu pracy w świadectwie pracy należy podać
    informacje dotyczące okresu i rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanych
    stanowisk, trybu rozwiązania albo okoliczności wygaśnięcia stosunku pracy, a
    także inne informacje niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych i
    uprawnień z ubezpieczenia społecznego. Ponadto w świadectwie zamieszcza się
    wzmiankę o zajęciu wynagrodzenia za pracę w myśl przepisów o postępowaniu
    egzekucyjnym. Na żądanie pracownika należy podać także informacje o
    wysokości i składnikach wynagrodzenia oraz o uzyskanych kwalifikacjach.
    Według § 1 rozporządzenia w świadectwie pracy, oprócz informacji określonych
    w art. 97 § 2 Kodeksu pracy, zamieszcza się informacje niezbędne do
    ustalenia uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ubezpieczenia
    społecznego dotyczące: 1) wymiaru czasu pracy pracownika w czasie trwania
    stosunku pracy, 2) liczby dni urlopu wypoczynkowego wykorzystanego przez
    pracownika w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy, 3)
    wykorzystania dodatkowego urlopu albo innego dodatkowego uprawnienia lub
    świadczenia, przewidzianego przepisami prawa pracy, 4) należności ze
    stosunku pracy uznanych i nie zaspokojonych przez pracodawcę do dnia ustania
    tego stosunku, z powodu braku środków finansowych, 5) okresu korzystania z
    urlopu bezpłatnego i podstawy prawnej jego udzielenia, 6) wykorzystanego
    urlopu wychowawczego, 7) liczby dni, za które pracownik otrzymał
    wynagrodzenie przewidziane w art. 92 Kodeksu pracy w roku kalendarzowym, w
    którym ustał stosunek pracy, 8) wykorzystania w roku kalendarzowym, w którym
    ustał stosunek pracy, zwolnienia od pracy przewidzianego w art. 188 Kodeksu
    pracy, 9) okresu, za który pracownikowi przysługuje odszkodowanie w związku
    ze skróceniem okresu wypowiedzenia umowy o pracę na podstawie art. 361 § 1
    Kodeksu pracy, 10) okresu odbytej czynnej służby wojskowej lub jej form
    zastępczych, 11) okresu wykonywania pracy w szczególnych warunkach lub w
    szczególnym charakterze, 12) okresów nieskładkowych, przypadających w
    okresie zatrudnienia, którego dotyczy świadectwo pracy, uwzględnianych przy
    ustalaniu prawa do emerytury lub renty, 13) danych, które są zamieszczane na
    żądanie pracownika.
    Świadectwo pracy jest dokumentem o charakterze ściśle informacyjnym i nie
    może zawierać oceny pracownika przez pracodawcę. Nie wyłącza to możliwości
    zwrócenia się przez pracownika do pracodawcy z prośbą o wydanie referencji.
    Prośba ta nie obliguje jednak pracodawcy. Referencje nie mogą oczywiście
    naruszać dóbr osobistych pracownika."

    Z powyższego IMO wynika, że informacja o ilości dni urlopu wykorzystanych w
    trybie art. 167^2 KP powinna się w świadectwie pracy znaleźć.

    Jotte

  • 6. Data: 2005-10-28 17:28:13
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    o udzielenie urlopu w interesującym Cię terminie możesz już teraz
    złożyć wniosek pisemny i uzyskać akceptację szefa (przełożonego).
    Urlop na żądanie to ostateczność, ponieważ informacja o takim urlopie
    musi znaleźć się w świadectwie pracy, co jest logiczne. Urlop na
    żądanie pracownik może wykorzystać już w styczniu lub lutym przed
    rozwiązaniem umowy o pracę, więc następny pracodawca musi mieć
    informację o wykorzystaniu urlopu na żądanie w danym roku.
    Zawsze lepiej prosić niż żądać, mimo że ma się do żądania prawo.

    wa

  • 7. Data: 2005-10-28 18:50:05
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    [ciach]
    > Z powyższego IMO wynika, że informacja o ilości dni urlopu
    > wykorzystanych w trybie art. 167^2 KP powinna się w świadectwie pracy
    > znaleźć.

    Tak, ale to wykazuje się urlop tylko z ostatniego roku ;)
    Czyli jak w grudniu weźmiesz, a pożegnasz się z pracą w styczniu, to
    urlop na żądanie /już w roku 2006/ będzie wynosił 0 i taka też
    informacja będzie na świadectwie pracy.
    Imo tym urlopem się nie 'brudzi' świadectwa, wypisuje się go tylko
    dlatego, żeby przyszły pracodawca nie udzielił ci nic ponad te 4
    ustawowe dni urlopu na żądanie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)