PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop macierzyński a zasiłek › Urlop macierzyński a zasiłek
  • Data: 2005-12-04 10:12:15
    Temat: Urlop macierzyński a zasiłek
    Od: Kuba Panas <K...@l...waw.pl.UsunTo> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Moja żona jest zatrudniona na umowe na czas określony do końca czerwca.
    Pół etatu, przedszkole.
    W końcu maja spodziewamy się narodzin pierwszego dziecka.
    Już wiem, że jak zakończy się umowa, to trzeba wystąpić do ZUSu o
    wypłacanie zasiłku macierzyńskiego.
    Kiedy powinna/może zarejestrować się jako bezrobotana: po zakończeniu
    umowy, czy po zakończeniu urlopu macierzyńskiego?
    Czy są inne zasady rejestracji dla osób z wyższym wykształceniem?

    Umowa kończy się z definicji. Czy i od kiedy ma prawo do zasiłku?
    Bo z tego co się zorientowałem, to do końca 6 miesiąca.
    Ale od momentu zakończenia stosunku pracy, zakończenia urlopu
    macierzyńskiego, czy zarejestrowania?

    Pozdrawiam
    Kuba Panas