PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie/ dzieło czy umowa między firmami ?

  • 1. Data: 2006-05-05 16:35:53
    Temat: Umowa zlecenie/ dzieło czy umowa między firmami ?
    Od: "Melo" <m...@w...pl>

    Jestem właścicielem małej firmy ale zamierzam zatrudnić się dodatkowo w
    innej firmie. Kolega zaproponował że powinienem zatrudnić się na umowę
    zlecenie lub dzieło jako osoba fizyczna, ja myślałem o podpisaniu umowy
    między moją firmą a firmą która mnie zatrudni i wystawianiu co miesiąc
    faktur za usługi. Co jest tańszym i lepszym dla mnie sposobem zatrudnienia.
    Chodzi mi o to żebym mógł zarobić jak najwięcej przy określonym koszcie jaki
    pracodawca na mnie poniesie ?

  • 2. Data: 2006-05-05 16:44:05
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    umowa o dzieło - wyłącznie podatek od dochodu
    umowa zlecenie - płacisz pełno składek, w przybliżeniu 0,3 mniej niż brutto
    umowa międzyfirmowa - najprawdopodoniej vat (w zalezności jak masz
    działalność)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-05-05 18:13:32
    Od: ktos <b...@k...onet.pl>

    Melo napisał(a):
> [...]
    > Chodzi mi o to żebym mógł zarobić jak najwięcej przy określonym koszcie jaki

    Wez jeszcze pod uwage, że jeśli u kolegi bedziesz robił to, co wchodzi w
    zakres
    twojej działalności gospodarczej to nie możesz rozliczać z nim umowy
    zlecenia/
    o dzieło na powszechnie przyjętych zasadach podatkowych
    (20% kosztów, od reszty kolega odprowadza podatek).
    Możesz podpisac taką umowę w sensie odpowiedzialności cywilnej ale
    zapłate powinienes potraktowac jako przychód w swojej dzialalnosci.
    Nie podam podstawy prawnej, ale kilkakrotnie mi sie rzucily w oczy takie
    własnie wyjasnienia.

  • 4. Data: 2006-05-05 19:54:05
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > o dzieło na powszechnie przyjętych zasadach podatkowych
    > (20% kosztów, od reszty kolega odprowadza podatek).
    tej reszty jest całe zero :)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---