PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile pracodawcę kosztuje pracownik ?

  • 1. Data: 2006-05-05 15:39:43
    Temat: Ile pracodawcę kosztuje pracownik ?
    Od: "Olek" <o...@p...onet.pl>

    Jeśli zarabiam 1200 zł brutto i pracuję na pełny etat to ile mój pracodawca
    płaci za mnie, chodzi mi o to ile naprawdę wynosi comiesięczny koszt
    zatrudnienia mnie ?

  • 2. Data: 2006-05-05 16:04:00
    Temat: Re: Ile pracodawcę kosztuje pracownik ?
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    Olek napisał(a):
    > Jeśli zarabiam 1200 zł brutto i pracuję na pełny etat to ile mój pracodawca
    > płaci za mnie, chodzi mi o to ile naprawdę wynosi comiesięczny koszt
    > zatrudnienia mnie ?

    okolo 1450 pln... (w zaleznosci od wysokosci skladki ubezpieczenia
    wypadkowego)

    Pozdrawiam...

  • 3. Data: 2006-05-05 16:15:03
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Jeśli zarabiam 1200 zł brutto i pracuję na pełny etat to ile mój
    > pracodawca
    > płaci za mnie, chodzi mi o to ile naprawdę wynosi comiesięczny koszt
    > zatrudnienia mnie ?
    Toooo tak bebeło

    http://www.ubezpieczeniaspoleczne.pl/kalkulatory/kal
    kulator2006.html

    ładnie pokazany ... :))

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2006-05-05 16:31:28
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    i takie łooo
    http://firma.onet.pl/2,kalkulator.html

    pozdrawiam
    fart

  • 5. Data: 2006-05-05 17:45:22
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e3frpm$65i$1@nemesis.news.tpi.pl Olek
    <o...@p...onet.pl> pisze:

    > Jeśli zarabiam 1200 zł brutto i pracuję na pełny etat to ile mój
    > pracodawca płaci za mnie, chodzi mi o to ile naprawdę wynosi
    > comiesięczny koszt zatrudnienia mnie ?
    Nic. Wyrabiasz swoją pensję brutto, (w tym podatki, ZUSy itp.), ileś tam
    dostajesz do łapy no i - przede wszystkim - zysk dla pracodawcy. Jeśli tak
    nie jest, to ten pracodawca jest durniem i nie powinien zatrudniać
    pracowników, bo nie umie.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-05-05 19:09:46
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    chodzi mi o to ile naprawdę wynosi comiesięczny koszt
    > zatrudnienia mnie ?

    Minimum dwa razy tyle co wynosi Twoje wynagrodzenie. Ale to w przypadku jakbyś u
    szewca pracował. W górę limit chyba nie istnieje. Tomek

  • 7. Data: 2006-05-05 22:38:27
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 May 2006 19:45:22 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >dostajesz do łapy no i - przede wszystkim - zysk dla pracodawcy. Jeśli tak
    >nie jest, to ten pracodawca jest durniem i nie powinien zatrudniać

    Czyli uważasz, że każde stanowisko pracy jest dochodowe?
    Jeśli np. hotel ma 3 recepcjonistki i zatrudni czwartą, to jego przychody
    wzrosną?

  • 8. Data: 2006-05-06 06:50:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Sławomir Szyszło napisał(a):

    > Czyli uważasz, że każde stanowisko pracy jest dochodowe?
    > Jeśli np. hotel ma 3 recepcjonistki i zatrudni czwartą, to jego przychody
    > wzrosną?

    Dochód to niekoniecznie jest 'wyższy przychód' :)

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 9. Data: 2006-05-06 11:04:47
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 6 May 2006 08:50:50 +0200, januszek <j...@p...irc.pl> wklepał(-a):

    >Dochód to niekoniecznie jest 'wyższy przychód' :)

    Wiem, to był skrót myślowy. :) Niech będzie więc "dochód".

  • 10. Data: 2006-05-06 11:55:06
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e3gr63.18c.1@slaszysz.poczta.onet.pl Sławomir Szyszło
    <s...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > Czyli uważasz, że każde stanowisko pracy jest dochodowe?
    > Jeśli np. hotel ma 3 recepcjonistki i zatrudni czwartą, to jego przychody
    Nie czytasz uważnie. Jeśli stanowisko nie zostało zaplanowane tak, aby praca
    na nim pokryła wszystkie koszty i dała pracodawcy "czysty" zysk", to
    przyczyna leży po stronie pracodawcy, który źle planuje zatrudnienie i
    wykorzystanie siły roboczej. Jest durniem, jak napisałem, ale to jego wina.
    Prawidłowo z ekonomicznego punktu widzenia utworzone stanowisko pracy nie
    kosztuje nic - ono zarabia na siebie oraz na pracodawcę.

    Jotte