PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy umieszczać w CV informacje o ledwo rozpoczętych studiach podyplomowych?

  • 1. Data: 2007-02-17 11:19:32
    Temat: Czy umieszczać w CV informacje o ledwo rozpoczętych studiach podyplomowych?
    Od: fisiek <b...@m...jest.trendy.de>

    Witam

    Właśnie rozpoczynam studia podyplomowe z finansów (pracuje jako
    programista aplikacji finansowo-bankowych a więc poniekąd studia są
    zbieżne z wykonywaną pracą). Na studia wybieram się z własnej
    nieprzymuszonej woli :) moja obecna sytuacja nie zmusza mnie również do
    kształcenia się, chcę poprostu ugruntować swoją dotychczasową wiedze.

    Za jakiś miesiąc będę chciał zmienić pracę (a więc powoli już teraz
    zaczynam wysyłać CV) - zastanawiam się czy zamieszczać informację na
    temat nowych studiów:

    na tak:
    + uczciwość z mojej strony - pracodawca może mieć plany względem mojej
    osoby (np. częste wyjazdy) lub pracę do późna w piątki (studia są w
    piatkowe wieczory i kawałek soboty)
    + jest to zawsze dodatkowy atut - bez wydawania firmowych pieniędzy moje
    kwalifikacje będą rosły

    na nie:
    - nie chcę się ośmieszyć tym, że umieszczam informację o studiach w
    trakcie których byłem raptem na 2-3 wykładach. Myślę jednak że co innego
    gdyby te studia były 5 letnie i chwaliłbym się nimi w październiku w
    trakcie pierwszego roku a co innego podyplomowe (trwające 1 rok) będące
    uzupełnieniem mojej wiedzy.

    Moje CV obecnie zajmuje 2 strony więc nie potrzebuje na siłę go ubierać
    o nowe pozycje. Chcę jednak tą informacją dać sygnał w jakim kierunku
    podążają moje zainteresowania - nie szukam pracy na gwałt :) lecz tylko
    taką która mnie będzie bardzo interesować.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-02-17 11:40:04
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:er6oda$stl$1@atlantis.news.tpi.pl>
    fisiek <b...@m...jest.trendy.de> pisze:

    > - nie chcę się ośmieszyć tym, że umieszczam informację o studiach w
    > trakcie których byłem raptem na 2-3 wykładach.

    A jakie to ma znaczenie? I przede wszystkim co w tym śmiesznego? Liczy się
    fakt, że studiujesz.
    BTW - jakim cudem ktoś może dowiedzieć się na ilu wykładach byłeś, jeśli sam
    mu o tym nie powiesz?

    Ja bym zamieściła wzmiankę o studiach :)

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2007-02-17 11:41:39
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    fisiek wrote:

> [...]

    > piatkowe wieczory i kawałek soboty)
    > + jest to zawsze dodatkowy atut - bez wydawania firmowych pieniędzy moje

    + jest to ze Ci sie chce, pracodawca widzi ze masz ambicje i idziesz
    do przodu

> [...]
    > gdyby te studia były 5 letnie i chwaliłbym się nimi w październiku w
    > trakcie pierwszego roku a co innego podyplomowe (trwające 1 rok) będące

    jesli zaczales te studia i zamierzasz je skonczyc to ja nie widze
    nic smiesznego w tym ze zamieszczasz informacje w cv

    > Moje CV obecnie zajmuje 2 strony więc nie potrzebuje na siłę go ubierać
    > o nowe pozycje.

    to moze wywal mniej znaczace informacje zeby bylo czytelniejsze

  • 4. Data: 2007-02-17 12:12:04
    Od: fisiek <b...@m...jest.trendy.de>

    MarcinF napisał(a):

    > + jest to ze Ci sie chce, pracodawca widzi ze masz ambicje i idziesz
    > do przodu

    Paradoksalnie z tego powodu muszę szukać nowej pracy - jestem zbyt
    ambitny i nie chodzę na wódkę :) bo nie mam kiedy.

    > jesli zaczales te studia i zamierzasz je skonczyc to ja nie widze
    > nic smiesznego w tym ze zamieszczasz informacje w cv

    W mojej firmie (bank) ostatnio HR miał ubaw jak na ogłoszenie
    odpowiedziało sporo osób będących studentami i jak wpisali sobie w
    wykształceniu np. 2004-2009 lub inny odległy rok. Też nie widzę w tym
    nic śmiesznego ale pytam bo może nie mam poczucia humoru.

    > to moze wywal mniej znaczace informacje zeby bylo czytelniejsze

    Jest czytelne :) obcinać nie ma już co (skończyłem dwa kierunki
    studiów), to jest moja czwarta praca, mam sporo umiejętności,
    certyfikatów - wierz mi że gdybym się nie ograniczał było by tego więcej.

  • 5. Data: 2007-02-17 12:19:43
    Od: fisiek <b...@m...jest.trendy.de>

    > A jakie to ma znaczenie? I przede wszystkim co w tym śmiesznego? Liczy
    > się fakt, że studiujesz.

    Hehehe nie zawsze jest to (studiowanie) zaletą :) - pracodawca nie
    zawsze myśli tymi kategoriami. Często patrzy na to krótkoterminowo:
    pracownik ma mniej wolnego czasu, może być bardziej zmęczony,
    przepracowany... zresztą rozumowanie nie jest do końca pozbawione sensu
    jeśli zakłada że pracownik posiedzi 2-3 lata w tej firmie...
    Moje zarobki zdecydowanie nie są na poziomie studenta :)

    > BTW - jakim cudem ktoś może dowiedzieć się na ilu wykładach byłeś, jeśli
    > sam mu o tym nie powiesz?

    Bo jestem zbyt uczciwy oraz szczery i sam się wygadam :)

    > Ja bym zamieściła wzmiankę o studiach :)

    Również się przychylam do tego wariantu. Widać niepotrzebnie miałem
    wątpliwości :)

    Dziękuje za rady.