PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace + ciaza

  • 1. Data: 2008-05-18 17:47:32
    Temat: Umowa o prace + ciaza
    Od: "mat" <m...@p...onet.pl>

    Sytuacja przedstawia sie tak.
    Kobieta zatrudniona w styczniu umowa o prace (okres probny) na
    3 miesiace. W miedzyczasie kobieta zachodzi w ciaze, nastepna umowa jest do
    5 padziernika, natomiast urodziny dziecka sa przewidziane ok. 20-ego
    pazdziernika.
    I teraz kilka pytan
    - czy pracowadaca moze nie przedluzyc umowy ?
    - jesli przedluzy to na jaki min. okres? czy moze to byc juz umowa
    bezterminowa?

  • 2. Data: 2008-05-18 19:03:19
    Temat: Re: Umowa o prace + ciaza
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g0pq4b$ml1$1@news.onet.pl mat
    <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > - czy pracowadaca moze nie przedluzyc umowy ?
    > - jesli przedluzy to na jaki min. okres? czy moze to byc juz umowa
    Jeśli dobrze rozumiem, to zawarta w stycznia umowa na okres próbny upłynęła
    w kwietniu, podczas jej trwania doszło do powstania ciąży. Pracodawca (być
    może z uwagi na nieświadomość tego faktu) zawarł umowę na czas określony z
    terminem rozwiązania 5 października.
    Jeżeli tak, to IMO umowa na czas określony ulega przedłużeniu do 20
    października po czym zostanie rozwiązana z upływem terminu, na jaki została
    zawarta.
    Umowa na okres próbny nie ma w tej sytuacji znaczenia.
    Pracodawca może zawrzeć nową umowę zarówno terminową, jak i na czas
    nieokreślony ale nie musi - jego sprawa czy zechce sobie garb doprawić.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2008-05-18 20:25:04
    Od: Damianos <d...@g...com>

    On 18 Maj, 19:47, "mat" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > - czy pracowadaca moze nie przedluzyc umowy ?
    > - jesli przedluzy to na jaki min. okres? czy moze to byc juz umowa

    Może nie przedłużyć - i prawdopodobnie tak zrobi.

  • 4. Data: 2008-05-19 04:53:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g0rih9$hur$1@news.onet.pl mat
    <m...@p...onet.pl> pisze:

    > Rozumiem ze nast. umowa (jesli na czas okreslony) bedzie (musi byc ??)
    > do daty porodu
    > ( nie wazne kiedy on bedzie ) ?
    Nie. Data porodu jest ważna.
    Jeśli poród wypada wcześniej niż upływa okres na jaki umowa została zawarta,
    to umowa rozwiąże się z datą w tej umowie wskazaną.
    Jeśli natomiast data zakończenia umowy na czas określony przypada przed
    porodem (ale jednocześnie po upływie 3 miesiąca ciąży), to umowa zostaje
    automatycznie przedłużona do dnia porodu.
    Art. 177 §3 KP.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2008-05-19 07:23:55
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Damianos pisze:

    > Może nie przedłużyć - i prawdopodobnie tak zrobi.

    Z tym prawdopodobnie bym nie przesadzał, zależy od człowieka. Znam wiele
    przypadków, że przedłużył, czasem nawet na lepszych warunkach, jeśli
    pracownik się sprawdza, a pracodawca nie jest osobą o mentalności
    straganiarza ze stadionu, który przypadkowo miał więcej pieniędzy i
    założył inny biznes.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 6. Data: 2008-05-19 09:50:14
    Od: "mat" <m...@p...onet.pl>

    > Jeśli dobrze rozumiem, to zawarta w stycznia umowa na okres próbny upłynęła w
    > kwietniu, podczas jej trwania doszło do powstania ciąży.

    Tak dokladnie bylo

    > może z uwagi na nieświadomość tego faktu) zawarł umowę na czas określony z
    > terminem rozwiązania 5 października.

    Co do pracodawcy nie mozna miec zastrzezen, gdyz juz wiedzial przed podpisaniem
    drugiej umowy i sam zmanipulowal troche datami na umowie zeby zus sie nie
    doczepil
    (a nie musial tego robic)

    A potem to juz kto tam wie...

  • 7. Data: 2008-05-19 09:54:48
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Tomasz Kaczanowski" <k...@n...poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
    > pracownik się sprawdza, a pracodawca nie jest osobą o mentalności
    > straganiarza ze stadionu, który przypadkowo miał więcej pieniędzy i

    Jak slusznie mat zauwazyl czasami to nie jest kwestia mentalnosci
    straganiarza tylko niecheci do uzerania sie z ZUSem. Ponoc ZUS sie czepia
    umow podpisanych w czasie ciazy, jakoby mialy na celu oszukiwanie tej
    cnotliwej instytucji: "bo kto zatrudnia ciezarna". Taki kraj :(

    pozdr

  • 8. Data: 2008-05-19 20:16:43
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Sun, 18 May 2008 19:47:32 +0200, "mat"
    <m...@p...onet.pl> zakodowal:

    >I teraz kilka pytan
    >- czy pracowadaca moze nie przedluzyc umowy ?
    >- jesli przedluzy to na jaki min. okres? czy moze to byc juz umowa
    >bezterminowa?

    Umowa automatycznie ulega przedłużeniu do porodu.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 9. Data: 2008-05-20 07:25:00
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Damianos" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    >Może nie przedłużyć - i prawdopodobnie tak zrobi.

    Czyzby zaszla jakas drastyczna zmiana w kodeksie pracy na niekorzysc kobiet
    w ciazy?

  • 10. Data: 2008-05-20 07:30:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "mat" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - czy pracowadaca moze nie przedluzyc umowy ?
    > - jesli przedluzy to na jaki min. okres? czy moze to byc juz umowa

    Nie bardzo wiem po co wspominasz o tym okresie probnym, w kazdym razie
    kobieta jest w ciazy i ma umowe do 5 pazdziernika? Wowczas umowa przedluza
    sie automatycznie do dnia porodu, a potem urlop maciezynski.