PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzielo z zagraniczna firma ?

  • 1. Data: 2004-02-13 11:50:24
    Temat: Umowa o dzielo z zagraniczna firma ?
    Od: "doh" <t...@o...pl>

    Pracuje tymczasowo jako freelancer - glownie piszac programy . Nie prowadze
    dzialalnosci gospodarczej. Do tej pory wystarczaly umowy o dzielo. Pojawil sie
    jednak problem z zagraniczna (a dokaldneij - angielska ) firma ktora zazadala
    faktury. Czy istnieje odpowiednik umowy o dzielo (lub czegos, co nie wymaga
    prowadzenia dzialanosci) za granica? Jak wyglada sprawa opodatkowania ? Jakie
    rozwiazanie przyjac, by stracic jak najmniej ? Zaznaczam ze chodzi o niewielka
    sume (1000$).
    --
    ts2k4

  • 2. Data: 2004-02-13 15:01:07
    Temat: Re: Umowa o dzielo z zagraniczna firma ?
    Od: "Rafał Siech" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "doh" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy istnieje odpowiednik umowy o dzielo (lub czegos, co nie wymaga
    > prowadzenia dzialanosci) za granica?
    (ciach)

    A nie wystarczy polska umowa o dzieło? Jeśli zawrzesz ja na terenie Polski
    to podlegasz pod polskie prawo. I wystawisz normalnie rachunek dla osób nie
    będących płatnikami VAT do umowy o dzieło.

    To tylko moja sugestia - nie znam uwarunkowań prawnych w tej kwestii.

    Pozdrawiam
    Latro.

  • 3. Data: 2004-02-13 21:33:47
    Od: "Maciek Marchewczyk" <s...@s...com>

    Użytkownik "Rafał Siech" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będących płatnikami VAT do umowy o dzieło.
    >
    > To tylko moja sugestia - nie znam uwarunkowań prawnych w tej kwestii.

    Wlasnie - nie znam... to po co pisze?!
    Kiedys dla mnie przerabial te kwestie radca prawny, rozbilo sie o to, ze
    platnik za umowe o dzielo jest tez platnikiem podatku dochodowego wykonawcy
    dziela.
    Nie pamietam szczegolow, to bylo jakies 5 lat temu, ale odpowiedz byla :
    "nie".

  • 4. Data: 2004-02-14 21:39:17
    Od: "terrorysta" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    wykonawcy
    > dziela.
    > Nie pamietam szczegolow, to bylo jakies 5 lat temu, ale odpowiedz
    Ozywiscie, ze nie bo jak piszesz zaliczki na pod. doch. placi
    zleceniodawca.
    Wg. mnie mozna wystawic rachunek i rozliczyc to w zeznaniu rocznym w
    pozycji "inne uzyskane dochody". Pomijam fakt, ze mozna to w ogole
    "odpuscic"...
    t.

  • 5. Data: 2004-02-15 11:17:38
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    Jak chcą faktury to o tyle słabo, że będziesz musiał doliczyć 22% VAT.
    Tego VATu chyba nie będą mogli odliczyć. Więc albo łykną o 1/5 wyższą
    cenę, albo Ty będziesz musiał odpowiednio obniżyć swoją.

    T.