PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzielo / umowa zlecenie

  • 1. Data: 2003-07-10 19:32:41
    Temat: Umowa o dzielo / umowa zlecenie
    Od: "Bartek" <...@N...qi.pl>

    Mam nadzieje, ze fachowcy na tej grupie wyjasnia mi w koncu, jak to jest z
    umowami o dzielo i umowami zlecenie.
    Jestem studentem (22 lata), jestem takze zatrudniony na pol etatu w jednej
    firmie i na drugie pol w innej. Oprocz tego wykonuje dodatkowe prace dla
    roznych firm/instytucji i zawsze mam problem jaka forme rozliczenia wybrac:
    dzielo czy zlecenie?

    Czy mozecie mi doradzic? Ile dostane na reke z umowy zlecenia a ile z umowy
    o dzielo, jezeli umowa opiewa na 1000 zl brutto?
    Czy moze jest jakas inna korzystniejsza forma rozliczen? Nie posiadam
    wlasnej dzialalnosci gospodarczej i nie zamierzam na razie jej zakladac.

    Jezeli potzrebne sa jakies dodatkowe informacje do analizy tego 'przypadku'
    to prosze o informacje.

    Z gory dzieki za pomoc :)

    Bartek

  • 2. Data: 2003-07-11 03:28:40
    Temat: Re: Umowa o dzielo / umowa zlecenie
    Od: "Anja" <a...@w...pl>

    BTW

  • 3. Data: 2003-07-11 10:46:33
    Od: "Alicja" <a...@o...pl>

> [...]
    > Czy moze jest jakas inna korzystniejsza forma rozliczen? Nie posiadam
    > wlasnej dzialalnosci gospodarczej i nie zamierzam na razie jej zakladac.

    Umowa zlecenie
    1000 - 20% koszty= 800 podstawa obliczenia podatku
    800*20%=160 podatek
    1000-160=840zł

    Umowa dzieło
    to zalezy czy obejmuje dzieło zwiazane z prawai autorskimi czy nie. Jesli
    nie to tj. zlecenie
    Jesli obejmuje prawa autorskie to koszty 50%
    1000 - 50% koszty= 500
    500* 20%=100
    1000-100=900