PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzieło

  • 1. Data: 2007-11-12 12:54:03
    Temat: Umowa o dzieło
    Od: b...@w...pl

    Czy podpisująć umowę o dzieło z osobą fizyczną powinnam poprosić go o
    wypełnienie jakichś dodatkowych dokumentów (jak np. PIT-2 w przypadku
    umowy o pracę)? Generalnie chodzi mi o to, jakie dokumenty powinnam
    mieć zebrane podpisując z Wykonawcą umowę o dzieło - oprócz samej
    umowy.

  • 2. Data: 2007-11-12 14:13:52
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    b...@w...pl napisał(a):

> [...]
    > umowy o pracę)? Generalnie chodzi mi o to, jakie dokumenty powinnam
    > mieć zebrane podpisując z Wykonawcą umowę o dzieło - oprócz samej

    IMHO tylko rachunek (po zakończeniu dzieła), który jest podstawą
    do wypłaty wynagrodzenia.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2007-11-12 20:00:56
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    > IMHO tylko rachunek (po zakończeniu dzieła), który jest podstawą
    > do wypłaty wynagrodzenia.

    Jeżeli osoba ta nie ma własnej działalnosci gospodarczej to oświadczenie
    czy jest zarejestrowana taka osoba w urzędzie pracy (takie samo jak przy
    pracownikach). Poza tym warto spisać dane typu imię nazwisko, adres,
    pesel, nip, właściwy us, itp. aby potem łatwiej było pita wystawić -
    wiem, że niektóre rachunki takie dane posiadają - ale lepiej wziąć je
    wcześniej.
    Poza tym w zależności jaki charakter będzie miała dana umowa, i gdzie
    będzie ona wykonywana, to ewentualnie trzeba by taką osobę przeszkolić w
    zakresie bhp (jeżeli np. na terenie firmy i będzie to na maszynach
    zakładowych), ewentualnie zaświadczenie lekarskie odnośnie przydatności
    danej osoby do wykonywania takiej pracy - trzeba pamiętać, że od lipca
    2007 niektórzy zleceniobiorcy, osoby wykonywujące dzieło pod względem
    warunków pracy powinny być traktowane tak jak pracownik.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --