PracaGrupypl.praca.dyskusje › Obliczenie ekwiwalentu za urlop

  • 1. Data: 2007-11-10 21:15:56
    Temat: Obliczenie ekwiwalentu za urlop
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

    Witam

    W jaki sposob oblicza sie kwote ekwiwalentu za urlop?

    Zalozmy ze pensja netto to bylo 2000 zl (przez poprzednie 12 m-cy) a
    ekwiwalent jest za 22 dni.
    22 dni to srednio caly miesiac pracy -czy w takim przypadku za te 22 dni
    urlopu nalezy sie cala pensja?

    pozdr.

  • 2. Data: 2007-11-11 06:52:17
    Temat: Re: Obliczenie ekwiwalentu za urlop
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

> [...]
    > ekwiwalent jest za 22 dni.
    > 22 dni to srednio caly miesiac pracy -czy w takim przypadku za te 22 dni

    Nie jestem pewien jaki jest wymiar tzw. miesiąca przeliczeniowego w tym
    roku, w 2006 było to 21 dni w miesiącu.
    a liczy sie to tak:
    średnia bodajże z ostatnich 3 miesięcy (uwzględniająca wszystkie
    składniki płacowe pracownika, jak np. premie) dzielimy na 21 a potem
    mnożymy razy ilość dni nie wykorzystanego urlopu.
    Czyli jeżeli w tym roku wymiar miesiąca przeliczeniowego jest 21 dni, to
    znaczy ze przy 22 dniach nie wykorzystanego urlopu wypłata ekwiwalentu
    będzie wynosiła tyle co miesięczna pensja plus 1/21 tej pensji.

    Warto też zwrócić uwagę, że z matematycznego punktu widzenia mogą
    gdzieniegdzie wyjść ułamki okresowe, dlatego też księgowo (płacowo)
    najpierw wylicza sie kwotę brutto i nią dopiero przelicza na netto

    --
    to tylko moje zdanie,
    taki skrót myślowy

  • 3. Data: 2007-11-11 10:00:15
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

> [...]
    > znaczy ze przy 22 dniach nie wykorzystanego urlopu wypłata ekwiwalentu
    > będzie wynosiła tyle co miesięczna pensja plus 1/21 tej pensji.

    Nie znalem pojecia "miesiąca przeliczeniowego" -teraz mysle ze bedzie mi
    latwiej ustalic czy dobrze mi policzono ekwiwalent.

    > Warto też zwrócić uwagę, że z matematycznego punktu widzenia mogą
    > gdzieniegdzie wyjść ułamki okresowe, dlatego też księgowo (płacowo)
    > najpierw wylicza sie kwotę brutto i nią dopiero przelicza na netto

    To jasna sprawa -pytalem o netto bo to bardziej obrazowe dla przecietnego
    pracownika ;)

    pozdr.
    K00LA