PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa nas stałe po 1 maja

  • 11. Data: 2004-05-07 14:29:02
    Temat: Re: Umowa nas stałe po 1 maja
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2004-05-07 12:26, osoba przedstawiająca się jako "Kaktus" napisała
    co następuje:

    > Gdzie tak jest napisane?
    > W kp jest wyraznie napisane co innego.

    O to właśnie chodzi że w kodeksie nic takiego nie ma. Jest tam tylko
    zapis że trzecia umowa jest na czas nieokreślony i że wchodzi to w życie
    od wejścia do UE. Która umowa jest pierwszą to tylko czysta
    interpertacja. A ja iterpretuję to w sposób taki że pierwszą jest
    pierwsza umowa trwająca w UE a nie zawarta w UE. Podobną wypowiedź
    pracownika MGPiPS słyszałem w radio.
    Liczenie tej umowy jako pierwszej nie powoduje żadnej zmiany warunków
    jej wykonywania więc nie można tu mówić o np. działaniu prawa wstecz.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 12. Data: 2004-05-07 14:56:02
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

    > No ja słyszałem jakąś panią z MegaMinisterstwa mówiącą że się liczy.
    > Ty dałaś przykład umowy do 30 maja. Ja dam przykład umowy od 1.04.2004
    > do 31.03.2009 r. Wg Twojej interpretacji pracownik przez pięć lat
    > pracowałby tak jakby umowy nie miał bo dopiero następna będzie liczona
    > jako pierwsza. Na umowę na czas nieokreślony mógłby liczyć dopiero po 15
    > latach. Właśnie takim rozwiązaniom ma zapobiec branie pod uwagę umowy
    > trwającej w dniu wejścia w życie nowego kodeksu.

    Nie chce sie spierac, ale i na 100% nie jestem przekonana do Twojej
    interpretacji. Wczesniej byly zapisy "do dn. wstpienia Polski do UE ilosc
    umow na czas okreslony moze byc dowolna, po wstapieniu - z pracownikiem
    mozna zawrzec 2 um. na czas okresl., trzecia skutkuje tak jak umowa na czas
    nieokresl." Jesli chodzi o Twoj przyklad, to jest iscie zasadny - pracodawca
    zabezpieczyl sie dluzszym okresem czasu, tak aby zwlec ewentualne szybkie
    przejscie z um. cz. okr. na um. cz. nieokr.

  • 13. Data: 2004-05-07 19:09:17
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

> [...]
    > Liczenie tej umowy jako pierwszej nie powoduje żadnej zmiany warunków
    > jej wykonywania więc nie można tu mówić o np. działaniu prawa wstecz.

    Kilka wątków wyżej przytoczyłem odpowiednie zapisy kp.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl

  • 14. Data: 2004-05-08 09:49:18
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2004-05-07 21:09, osoba przedstawiająca się jako "Kaktus" napisała
    co następuje:

    > Kilka wątków wyżej przytoczyłem odpowiednie zapisy kp.

    No i właśnie IMHO te zapisy nie określają precyzyjnie która umowa jest
    pierwsza. Stanowią dokładnie tylko o trzeciej umowie.

    _ _ _