PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaka praca z komputerami?

  • 1. Data: 2004-05-06 23:00:42
    Temat: Jaka praca z komputerami?
    Od: "s(00)mal" <s...@g...xxx>

    Niedlugo bede absolwentem gimnazjum i nie moge sie zdecydowac do jakiej
    szkoly sie udac, bo tez za bardzo nie wiem co bym chcial w przyszlosci
    robic.

    Mysle, ze najlepsze byloby dla mnie zajecie zwiazane z kompami. Bawie sie
    nimi od 8 roku zycia.

    Jest jakis przewodnik po zawodach zwiazanych z komputerami, zarobkami i
    umiejetnosciami jakie nalezy posiadac do konkretnego zajecia? Gdzie mozna
    uzyskac informacje nt. zawodow?

    --
    [S]ympatyczny:[O]gólnie: [O]ptymistyczny:[M]ało: [A]gresywny: [L]udź
    szukam: Jazz Jackrabbit 1 [PC]

  • 2. Data: 2004-05-07 19:16:22
    Temat: Re: Jaka praca z komputerami?
    Od: Adam Lubkowski <a...@l...pl>

    In article <o...@n...o2.pl>, s...@g...xxx says...
> [...]
    >
    > Jest jakis przewodnik po zawodach zwiazanych z komputerami, zarobkami i
    > umiejetnosciami jakie nalezy posiadac do konkretnego zajecia? Gdzie mozna

    kliknij sobie w pl.praca.oferowana, i zobacz na co jest najwieksze
    wziecie, i jakie do tego sa wymagania.
    Przykladowo:
    Firma zatrudni doświadczonych programistów Java lub Mono zdolnych do
    samodzielnego prowadzenia projektu.
    Wymagana znajomość Linuxa i narzędzi Open Source.
    Mile widziane doświadczenie w PHP.

    --
    Adam Michal Lubkowski
    a...@l...pl

  • 3. Data: 2004-05-07 19:55:36
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 May 2004 01:00:42 +0200, "s(00)mal" <s...@g...xxx>
    wklepał(-a):

    >Niedlugo bede absolwentem gimnazjum i nie moge sie zdecydowac do jakiej
    >szkoly sie udac, bo tez za bardzo nie wiem co bym chcial w przyszlosci
    >robic.

    Nie masz żadnych zainteresowań, hobby?

    >Mysle, ze najlepsze byloby dla mnie zajecie zwiazane z kompami. Bawie sie
    >nimi od 8 roku zycia.

    Wiele osób "bawi się" komputerami. Ale czy potrzebni nam są sami komputerowcy?
    Komputer to tylko narzędzie służące uzyskaniu konkretnych celów. Zajmowanie się
    komputerami tylko dla nich samych to strasznie nudne zajęcie, wręcz zahaczające
    o jakąś obsesję. ;-)

    >Jest jakis przewodnik po zawodach zwiazanych z komputerami, zarobkami i
    >umiejetnosciami jakie nalezy posiadac do konkretnego zajecia? Gdzie mozna
    >uzyskac informacje nt. zawodow?

    Głównym zawodem związanym z komputerami jest informatyka. :-P Jest też wiele
    innych zawodów, gdzie wykorzystuje się komputery czy to do obliczeń, czy do
    badań czy też do sterowania maszynami. Coraz mniej jest zawodów, gdzie go się
    nie wykorzystuje. Mamy ci podać pełną listę istniejących zawodów?

  • 4. Data: 2004-05-07 22:17:23
    Temat: [OT] Re: Jaka praca z komputerami?
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    On Fri, 07 May 2004 21:55:36 +0200, Sławomir Szyszło wrote:

    [...]

    No strach otwierać konserwę... :>

    ;P

    --
    Pozdrawia m.

  • 5. Data: 2004-05-08 09:06:34
    Od: "s(00)mal" <s...@g...xxx>

    Dnia Fri, 07 May 2004 21:55:36 +0200, Sławomir Szyszło
    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > Nie masz żadnych zainteresowań, hobby?

    o, no mam:) Dietetyka, zdrowie, sport (wykonywanie i fizjologia). Co do
    komputerow to probowalem wielu rzeczy i mysle, ze najlepszy bylby dla mnie
    webmastering. Aktualnie tworze "serwis" w php i glownie z takim zajeciem
    chcialbym wiazac swoja przyszlosc.

> [...]
    > Zajmowanie się
    > komputerami tylko dla nich samych to strasznie nudne zajęcie, wręcz

    Cos o tym wiem:))

    > nie wykorzystuje. Mamy ci podać pełną listę istniejących zawodów?

    Interesuja mnie jakie wymagania musi spelniac i jakie zarobki otrzymuje:
    administrator systemu
    programista
    webmaster
    sprzedawca sprzetu komputerowego
    serwisant sprzetu

  • 6. Data: 2004-05-08 09:06:35
    Od: "s(00)mal" <s...@g...xxx>

    Dnia Fri, 07 May 2004 21:55:36 +0200, SĹ,awomir SzyszĹ,o
    <s...@p...onet.pl> napisaĹ,:

    > Nie masz ĹĽadnych zainteresowaĹ,,, hobby?

    Wlasnie. Programuje nieco w php. Interesuje sie dietetyka, zdrowiem.

    > GĹ,Ăłwnym zawodem zwiÂ?zanym z komputerami jest informatyka. :-P Jest
    > teĹĽ wiele
    > innych zawodĂłw, gdzie wykorzystuje siÄ(TM) komputery czy to do obliczeĹ,,,
    > czy do
    > badaĹ,, czy teĹĽ do sterowania maszynami. Coraz mniej jest zawodĂłw,
    > gdzie go siÄ(TM)
    > nie wykorzystuje. Mamy ci podaÄ? peĹ,nÂ? listÄ(TM) istniejÂ?cych zawodĂłw?

    Myslalem, ze znacie jakas magiczna stronke z takim wykazem...;)

    Interesuja mnie zarobki i zakres umiejetnosci jakie powinien posiadac
    webmaster, programista, administrator systemu, sprzedawca oraz serwisant
    sprzetu komputerowego.

    --
    [S]ympatyczny:[O]gĂłlnie: [O]ptymistyczny:[M]aĹ,o: [A]gresywny: [L]udĹş
    szukam: Jazz Jackrabbit 1 [PC]

  • 7. Data: 2004-05-08 11:35:22
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    On Sat, 08 May 2004 11:06:34 +0200, s(00)mal wrote:

> [...]
    > webmastering. Aktualnie tworze "serwis" w php i glownie z takim zajeciem

    No to musisz prowadzić serwisy o zdrowiu i dietetyce ;)

    > Cos o tym wiem:))

    Tak ? Ile wyciągasz w Quake'a ? :)

    > Interesuja mnie jakie wymagania musi spelniac

    Musi znać się na tym co robi, lub bardzo szybko się uczyć, jeśli się
    nie zna

    > i jakie zarobki otrzymuje:
    > administrator systemu

    W dużych i bardzo dużych firmach masz szansę zarobić trochę grosza.
    Ale zap...ol też będzie równy, no i trzeba mieć pewną wiedzę i
    doświadczenie.

    > programista

    Jak się załapiesz do dużej firmy, to masz szansę na dobrą fuchę. Ale
    do tego to trzeba trochę rzeczy umieć, nie tylko PHP i HTML ;P

    > webmaster

    Zazwyczaj niskie. Chyba, że to Twoja firma.

    > sprzedawca sprzetu komputerowego

    j.w.

    > serwisant sprzetu

    j.w.

    --
    Pozdrawia m.

  • 8. Data: 2004-05-08 14:29:04
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 08 May 2004 11:06:34 +0200, "s(00)mal" <s...@g...xxx>
    wklepał(-a):

> [...]
    >webmastering. Aktualnie tworze "serwis" w php i glownie z takim zajeciem

    No to spróbuj to połączyć - np. obsługa informatyczna imprez sportowych. :-)
    A wiązanie przyszłości z tworzeniem jakiejś strony w PHP - wybacz, ale brzmi to
    dość naiwnie, pewnie z racji twojego wieku. Zanim wejdziesz na rynek pracy,
    sytuacja może się zmienić diametralnie. Raczej zdecyduj czym mógłbyś zajmować
    się w przyszłości abstrahując od "narzędzi". Wybierz przy tym nie jedną
    dziedzinę, ale dwie, trzy. Może np. się okazać, że komputery nie są jednak tym,
    przy czym chciałbyś spędzać przeważającą część życia.

    Z perspektywy czasu może wyjść na to, że wybrany zawód nie spełnia twoich
    oczekiwań. I wtedy warto choćby orientować się w dziedzinie, którą też mógłbyś
    się zajmować. Czyli trzeba mieć coś w zapasie. Tym bardziej, gdy ktoś chce
    wybrać zawód, w którym utrzymuje się duża podaż pracowników. Choćby osławiony
    marketing, gdzie waliły tłumy ludzi, aż w końcu rynek się nasycił i okazało się,
    że nie potrzeba tylu specjalistów z tej dziedziny.

  • 9. Data: 2004-05-08 14:58:35
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tym,
    > przy czym chciałbyś spędzać przeważającą część życia.

    Pare lat wstecz, gdy obluga komputera byla u nas jeszcze wiedza prawie
    tajemna, obserwowalem z podziwem filmy amerykanskei, gdzie gliniarz
    prowadzacy sledztwo wpadal na komisariat i z niesamowita wprwa korzystal z
    rozmaitych baz danych aby po chwili dalej ganiac ze spluwa za podejrzanymi,
    albo usmolony facet w brudnym kombinezonie przerywal prace, aby sprawdzic w
    komputerze dostepnosc czesci i je pozamawiac.
    Komputer jest wylacznie narzedziem (takim jak telefon - tu uklon wobec osob
    sprawnie poslugujacych sie telefonem i chcacych na tym fakcie oprzec dalsza
    kariere zawodowa) isluzy do wspomagania pracy powiazanej z zawodem ktorego
    sie nauczylismy. I to jest to, co trzeba wybrac.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##

    ---

  • 10. Data: 2004-05-08 15:56:20
    Od: misman <m...@r...NIESPAM.pl>

    On Sat, 08 May 2004 16:58:35 +0200, krzysztofsf wrote:

> [...]
    > kariere zawodowa) isluzy do wspomagania pracy powiazanej z zawodem ktorego
    > sie nauczylismy. I to jest to, co trzeba wybrac.

    No pewnie. Ale ktoś jednak musi jednak w tej branży (IT) działać ;)

    --
    Pozdrawia m.