PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa na czas okreslony, praca zdalnie - problemy › Umowa na czas okreslony, praca zdalnie - problemy
    From: "aga" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Umowa na czas okreslony, praca zdalnie - problemy
    Date: Sun, 19 Nov 2006 22:38:10 +0100

    Witam,
    moja sytuacja przedstawia sie nastepujaco:

    Pracowalem w firmie informatycznej na caly etat od lipca do wrzesnia. Z
    szefem ustalilem wczesniej, ze od pazdziernika moge pracowac na 1/2 etatu
    zdalnie. Tydzien przed koncem wrzesnia przypomnialem mu jeszcze o tym. Szef
    mial postanowic co dalej. Mial znalezc dla mnie projekt/czesc projektu, nad
    ktorym moge pracowac w domu, do tego mial przygotowac
    specyfikacje/dokumentacje, zebym wiedzial co konkretnie mam zrobic oraz
    dostarczyc srodowisko programistyczne i potrzebny sprzet wraz ze
    sterownikami.

    Od pazdziernika (zgodnie z ustaleniem) nie przyjezdzalem do firmy. Szef pare
    razy skontaktowal sie ze mna telefonicznie i osobiscie, ale jakos nie
    spieszyl sie, zeby ustalic wszystko dokladnie. Dopiero ok. 20 pazdziernika
    podpisalem aneks do umowy, ze od 1 listopada nastepuje zmiana wymiaru
    godzinowego.

    Do tej pory nie dostalem potrzebnej specyfikacji tego co mam zrobic, jedynie
    ustnie dopiero ok. 20 pazdziernika szef przekazal mi co mam mniej wiecej
    zrobic (bardzo ogolnie, praktycznie sformulowane jednym zdaniem:]). Od
    pazdziernika, pracujac w domu, zbieram materialy, zaznajamiam sie z tematem,
    analizuje algorytmy itd., ale nie moge zaczac konkretnej roboty
    (programowanie), bez jakiejkolwiek specyfikacji. Tymczasem szef pare dni
    temu napisal do mnie sms-a, zebym mu przeslal kod zrodlowy tego co zrobilem,
    bo nie ma mnie w firmie i nic nie robie. Wyjasnilem mu, ze mial mi przekazac
    specyfikacje i inne potrzebne rzeczy oraz ze zajalem sie zdobywaniem
    potrzebnej wiedzy. Uspokoil sie, ale dalej nie otrzymalem niczego:).

    I teraz najwazniejsze:
    W pewnej z rozmow dal mi do zrozumienia, ze za pazdziernik nie bedzie
    nalezalo mi sie wynagrodzenie (?!).

    Przez caly czas mam umowe o prace (na czas okreslony), wiec zgodnie z KP
    nalezy mi sie wynagrodzenie, a jesli z winy pracodawcy nie moglem w pelni
    wykonac swoich zadan (bo do 20 pazdziernika nawet nie wiedzialem czym sie
    zajac) to dalej przysluguje mi wynagrodzenie. Racja?

    Jak w takiej sytuacji rozmawiac z szefem, jesli nie bedzie chcial mi
    wyplacic kasy (w zasadzie to juz spoznia sie z przelewem)?

    Jak przy umowie o prace traktuje sie forme pracy zdalnej? Na umowie ani na
    zadnym dodatkowym dokumencie nie mam okreslonego, ze jest to forma zdalna. Z
    tego co sie doszukalem to przy telepracy najczesciej jest forma: system
    zadaniowego czasu pracy. Ale to musi byc okreslone w umowie czy dodatkowych
    ustaleniach? Ja sie w tym wogole nie orientuje, a po rozmowie z szefem
    wyszlo, ze on tez:)

    Dziekuje za wszelkie podpowiedzi.
    Jest to moja pierwsza robota, wiec jeszcze nie jestem wystarczajaco
    asertywny, ale wyrabiam sie:). Widze, ze przy takim braku organizacji w
    firmie bedzie to kurs przyspieszony:).

    pozdrawiam
    Bartek