PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umiejetnosci kierownicze

  • 1. Data: 2003-11-06 16:03:56
    Temat: Umiejetnosci kierownicze
    Od: "Jagiennka" <j...@w...pl>

    Witam!
    Jak umotywowc aplikowanie na stanowisko kierownicze, jezeli sie jeszcze
    nigdy na takim nie pracowalo? Opublikowana oferta zawiera wymog nie stazu na
    kierowniczym stanowisku tylko cyt. "wysoki poziom umiejetnosci
    kierowniczych".
    Jak moge przekonac potencjalnego pracodawce, ze bylabym wlasciwa osoba?
    Przeciez kazdy kierownik zostaje nim kiedys po raz pierwszy. Zaznaczam, ze
    pozostale wymagania spelniam. Bede wdzieczna za sugestie.
    A moze wymog tylko "umiejetnosci" a nie doswiadczenia to oznaka, ze to
    kolejne ogloszenie juz "sprzedane" a ukazuje sie publicznie bo musi?
    Pozdrawiam wszystkich pracujacych i bezrobotnych.
    jagiennka

  • 2. Data: 2003-11-07 07:28:14
    Temat: Re: Umiejetnosci kierownicze
    Od: "Andrzej" <b...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Jagiennka" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > kierowniczym stanowisku tylko cyt. "wysoki poziom umiejetnosci

    Jeżeli nie byłaś na stanowisku kierowniczym to nie jesteś w stanie tego
    "umotywaować". Szukaja kogos kto po prostu ma staż i duże doświadczenie, a
    do tego stażu sukcesy które dokumentuja jego przydatność. A kogo przyjmą to
    już inna bajka.
    A.

  • 3. Data: 2003-11-07 07:35:29
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

> [...]
    > Przeciez kazdy kierownik zostaje nim kiedys po raz pierwszy. Zaznaczam, ze
    > pozostale wymagania spelniam. Bede wdzieczna za sugestie.

    Może formalnie nie będąc na stanowisku kierwonizym koordynowąłaś jakiś
    projekt lub prace kilku ludzi (najlepiej jakby to był w jakiś sposób
    udokumentowane)?
    Swoje "umiejętności kierownicze" mogłaś też sprawdzić działajac w jakichś
    NGO-sach.
    Tylko tyle przychodzi mi do głowy.
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 4. Data: 2003-11-07 08:35:29
    Od: "gebbeth" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Jagiennka" napisał/a w wiadomości:
> [...]
    na
    > kierowniczym stanowisku tylko cyt. "wysoki poziom umiejetnosci

    Oto statystycznie (czyli takie, ktore wymieniane sa najczesciej przez
    pracodawcow) najważniejsze umiejetności kierownicze:
    1. umiejetnosci organizatorskie
    2. indywidualne cechy osobowe (konsekwencja w działanu, wyobraznia,
    zdolnosc przewidywania, i myslenia perspektywicznego, pracowitoswc,
    iteligencja, odwaga, przebojowosc, logika).
    3. umiejetnosc pracy z ludzmi
    4. wiedza i kwalifikacje
    5. doswiadczenie zawodowe, spoleczne i polityczne

    > Jak moge przekonac potencjalnego pracodawce, ze bylabym wlasciwa osoba?

    Walcz! ;o)
    Badz zdecydowana i pewna siebie - ale uprzejma i "grzeczna". Kierownik
    powinien byc silna osobowoscia ;o)

> [...]
    > A moze wymog tylko "umiejetnosci" a nie doswiadczenia to oznaka, ze to
    > kolejne ogloszenie juz "sprzedane" a ukazuje sie publicznie bo musi?

    Tego sie nigdy nie wie na pewno. Ale zawsze warto starac sie na 100% ;o)

    > Pozdrawiam wszystkich pracujacych i bezrobotnych.
    > jagiennka

    Pozdrawiam i zycze powodzenia
    gebbeth

  • 5. Data: 2003-11-07 08:47:57
    Od: "JL" <jl@[cut]noemail.pl>

> [...]
    > kierowniczych".
    > Jak moge przekonac potencjalnego pracodawce, ze bylabym wlasciwa osoba?

    Jest taka książka, obowiązująca na pierwszym roku zarządzania
    o dźwięcznym tytule:
    "Podstawy Zarządzania Organizacjami" autorstwa R.W. Griffina.
    Po lekturze i rozwiązaniu ćwiczeń wiele elementów zarządzania
    przestanie być dla Ciebie tajemnicze.
    Przyda Ci się też praktyka, gdzie będziesz mogła skonfrontować nabytą
    wiedzę z własnymi predyspozycjami i wrodzoną, bądź nabytą umiejętnością
    rozwiązywania problemów.

    > Przeciez kazdy kierownik zostaje nim kiedys po raz pierwszy.

    Tak, np. jako szef jakiegoś (najlepiej własnego) projektu.

    > Zaznaczam, ze
    > pozostale wymagania spelniam.

    Biorąc pod uwagę treść większości ogłoszeń to nie problem.

    > Bede wdzieczna za sugestie.
    > A moze wymog tylko "umiejetnosci" a nie doswiadczenia to oznaka, ze to
    > kolejne ogloszenie juz "sprzedane" a ukazuje sie publicznie bo musi?

    Twoim zdaniem ważniejsze jest "doświadczenie" od umiejętności?
    A co komu po kierowniku z 10 letnim stażem, który rozwali kolejny zespół
    albo zawali kolejny projekt?

    Pozdrawiam

    JL

  • 6. Data: 2003-11-07 23:01:54
    Od: "Jagiennka" <j...@w...pl>

    > Twoim zdaniem ważniejsze jest "doświadczenie" od umiejętności?
    > A co komu po kierowniku z 10 letnim stażem, który rozwali kolejny zespół
    > albo zawali kolejny projekt?
    >
    > Pozdrawiam

    Niby masz racje ale moje obserwacje dotycza firm panstwowych, gdzie
    faktyczne kompetencje kierownicze nie maja w wielu przypadkach nadal zadnego
    znaczenia (zwlaszcza jesli chodzi o osobowosciowe predyspozycje do
    kierowania
    innymi). Moj kierownik rozwala zespol od dawna, organizacja pracy kuleje
    mocno na obie nogi, podklada swinie swoim przelozonym a
    kierownikiem jest nadal (nie wiedza jak go zwalic albo sie go boja?). A trwa
    to juz dobre kila lat. A to on ma na
    przyszlosc argumenty, by np. aplikowac na kierownicze stanowisko w innej
    firmie.
    j.