PracaGrupypl.praca.dyskusje › Uciążliwa współpracownica

  • 11. Data: 2004-02-26 08:16:19
    Temat: Re: Uciążliwa współpracownica
    Od: "ATA" <m...@N...gazeta.pl>

    Rafal <rafal_1970@WYWALTO_op.pl> napisał(a):

    > Nie za bardzo rozumiem relację międyz tobą a nią... jesteś jej szefem?
    > pracujecie na równorzędnych stanowiskach, czy też moze szef powierzył Ci
    > pieczę na dnią.

    Hierarchia wyglada tak, ze obydwie jestesmy na rownorzednych stanowiskach.
    Siedzimy razem w pokoju i kazda ma swojego szefa. Utarlo sie, ze w razie
    nieobecnosci jednej itp. druga mniej wiecej wie co "slychac" u szefa drugiej,
    zeby wszystko gralo. A w pewnym momencie sie okazalo, ze nagle ja mam dwoch
    szefow, bo kolezanka ma kolejne chorobowe, bo sie zatrula, bo ma problemy, bo
    musi cos tam zalatwic. A jak w koncu siadala na swoim stolku to nie odrywala
    sie od kompa zajeta graniem itp. To dosc spora instytucja i nie moze tak byc,
    ze ktos cos zawali. Tez jest w tym moja wina, bo chcac, zeby wszystko hulalo
    jak nalezy, wykonywalam za nia pewne jej obowiazki, kierowana wspolczuciem,
    bo ma straszne problemy zyciowe. I tu sie sfrajerowalam. Bo problemy zyciowe
    ma codziennie :)
    Co do tzw. "kablowania" zrobilam to niedawno, pierwszy raz w zyciu i poszlam
    do przelozonego, zeby poinformowac go ile spraw jest zawalonych, jestem sama
    (kolezanka szalala na kolejnym zwolnieniu) i po prostu fizycznie i
    psychicznie nie wyrabiam. Szef jest ok, ale ma tez miekkie serce, co tez jest
    logiczne, bo przeciez nie podejdzie do niej i nie powie, ze moze pakowac
    zabawki, skoro sam nie zlapal jej na obijaniu sie. Sa pewne fakty (czeste
    nieobecnosci, wykorzystywanie sprzetu sluzbowego do swoich prywatnych celow
    itp.), ale to instytucja rzadowa, a tu nie latwo sie dostac i nie latwo
    wyleciec.

    No i co ja tak naprawde moge? Zacisnac zeby, robic swoje, wyjsc na fajke, jak
    juz nie wytrzymuje i mam ochote cos powiedziec. Chyba na takie osoby nie ma
    rady. Albo sama sie spali, bo w koncu ktos wazniejszy zobaczy co wyprawia,
    albo ja znajde sobie lepsza prace (czego szczerze sobie zycze).
    A tam!! Zacisne te zeby :)

  • 12. Data: 2004-02-26 08:53:59
    Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl>

> [...]
    wspolczuciem,
    > bo ma straszne problemy zyciowe. I tu sie sfrajerowalam. Bo problemy

    Ano widzisz - uprzejmość musi mieć swoje granice :)

> [...]
    > rady. Albo sama sie spali, bo w koncu ktos wazniejszy zobaczy co wyprawia,
    > albo ja znajde sobie lepsza prace (czego szczerze sobie zycze).

    Przede wszystkim to pilnuj aby w razie gdy jednak coś się zawali, wyraźnie
    widać było ze to z jej winy, a nie Twojej. Skoro koleżanka nieprzejawia
    ochoty do wykonywania swoich obowiązków, to licz się równeiż i z tym że nie
    będzie miała skrupułów zwalać na ciebie w razie problemów - tak więc przede
    wszystkim "zabezpiecz własny tyłek".
    A potem to już niestety - albo pozostaje ci zacisnąć zęby licząc po cichu na
    podknięcie kolezanki i to że szef się połapie, albo też ... "pomóc trochę"
    koleżance w potknięciu się. Wiem że "podstawianie nogi" nie jest specjalnie
    etyczne, ale wysługiwnie siekimś innym też nie jest - zajmij sięwięc tym co
    do Ciebie należy a prace które powinna robić koleżanka zostaw w spokoju,
    albo zrób tylko to co super pilne (zaleznie od tego ile Ty masz swobody w
    czasie pracy tak aby nie zawalać swoich rzeczy ale i nie pracować po
    godzinach) - w końcu szef będzie musiał siętym zainteresować. Sama musisz
    ocenić co wolisz

  • 13. Data: 2004-02-26 14:21:30
    Od: "ATA" <m...@N...gazeta.pl>

    I sie pilnuje i pilnowac sie bede :)
    Co do "pomocy w potknieciu sie" to ja ciagle naiwnie wierze, ze w koncu ktos
    to zauwazy, zainteresuje sie i cos z tym zrobi. Mimo wszystko nie mam
    sumienia, albo jeszcze za malo jestem zdesperowana :)
    Dzieki za rady.

  • 14. Data: 2004-03-10 07:35:13
    Od: "zbyszek" <n...@N...pl>

    Użytkownik "ATA" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to zauwazy, zainteresuje sie i cos z tym zrobi. Mimo wszystko nie mam
    > sumienia, albo jeszcze za malo jestem zdesperowana :)

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    chyba najprostszym wyjsciem z sytuacji jest postawic piwo operatorowi sieci
    w firmi i poprosic zeby zablokowal komunikatory i strony z gram , operacja
    prosta i skuteczna :) a ty zdrowia zaoszczedzisz :)
    zycze powodzienia
    Zbyszek

  • 15. Data: 2004-03-10 12:34:59
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Użytkownik "zbyszek" <n...@N...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w firmi i poprosic zeby zablokowal komunikatory i strony z gram , operacja
    > prosta i skuteczna :) a ty zdrowia zaoszczedzisz :)

    Ty serca nie masz! Dopiero będa problemy! teraz z nudów gapią się w monitor
    a potem będą sobie w droge włazić.

    andrzej

  • 16. Data: 2004-03-10 14:53:51
    Od: "ATA" <m...@N...gazeta.pl>

    andrzej <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > sieci
    >
    > Ty serca nie masz! Dopiero będa problemy! teraz z nudów gapią się w monitor

    Hehehe. Ja przepraszam, ale nie mam czasu za bardzo, zeby z nudow gapic sie w
    monitor. Pracowita dziolcha jestem :)
    Za to moja kolezanka przez cale dwa dni powstrzymywala sie przed graniem na
    sieci i patrzyla sie na mnie wilkiem. Nie wytrzymala!!! Jest jak za starych
    dobrych czasow, z ta malutka roznica, ze ja robie swoje a ona... gra i powoli
    zawala swoja prace. Stres jest, ale juz mniejszy, bo w pewnym momencie
    zaczelo mnie to juz smieszyc i... sa widoki, a nawet obietnice, ze juz
    niedlugo, za chwileczke, za momencik skonczy sie moja meczarniam :)