PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tytuł techniczny w ogłoszniach.

  • 1. Data: 2006-10-16 09:17:02
    Temat: Tytuł techniczny w ogłoszniach.
    Od: "Grzegorz" <g...@p...com>

    Czy inżynier - to tytuł z wykształceniem wyższym, czy niepełnym?
    Idąc za tokiem rozumowania studiów uzupełniających, to można wnioskować, że
    uzupełnia się mgr to wykształcenie do wyższego.
    Jaka jest Wasza opinia na ten temat?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2006-10-16 09:50:52
    Temat: Re: Tytuł techniczny w ogłoszniach.
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Studia dajace SAM tytul inz. to studia wyzsze, ale niepelne. Wiec jesli
    podasz komus w papierach, ze jestes inzynierem, moze on pomyslec, ze masz
    wyksztalcenie wyzsze zawodowe (niepelne).

    I jeszcze jedno - pisz Wacpan po polsku, bo Twoj mail jest jednym skrotem
    myslowym :-)

  • 3. Data: 2006-10-16 09:51:44
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>

    > Czy inżynier - to tytuł z wykształceniem wyższym, czy niepełnym?

    Inżynier to wykształcenie wyższe. Jest honorowane przez pracodawców (jak
    szukałem pracy odzywały się do mnie uznane w branży firmy, więc nie
    przeszkadzało im, że jestem "tylko" inżynierem). Druga sprawa, że nie
    zauważyłem zasadniczych różnic między poziomem wykształcenia inżynierów i
    magistrów. Moje wrażenie jest takie, że mgr są bardziej teoretyczne (wzory,
    symulacje), a inżynierskie bardziej nastawione na praktykę.

    > Idąc za tokiem rozumowania studiów uzupełniających, to można wnioskować,
    > że uzupełnia się mgr to wykształcenie do wyższego.
    > Jaka jest Wasza opinia na ten temat?

    Magister jest tytułem naukowym. A uzupełnianie się ma moim zdaniem sens
    przede wszystkim wtedy, gdy na USM wybierasz inny profil kształcenia. Czyli
    masz ukończone studia w dwóch specjalnościach w ciągu 6 lat:-)

    zasiu

  • 4. Data: 2006-10-16 10:03:01
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>

> [...]
    > przede wszystkim wtedy, gdy na USM wybierasz inny profil kształcenia.
    > Czyli masz ukończone studia w dwóch specjalnościach w ciągu 6 lat:-)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Tytu%C5%82_naukowy
    http://pl.wikipedia.org/wiki/In%C5%BCynier

    zasiu

  • 5. Data: 2006-10-16 10:35:29
    Temat: Odp: Tytuł techniczny w ogłoszniach.
    Od: "news" <n...@n...pl>

    A jesli mam dyplom ukonczenia studiow licencjackich to tez wyższe
    wykształcenie (I STOPNIA) dobrze rozumiem?

  • 6. Data: 2006-10-16 13:26:20
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Inżynier i licencjat to studia wyższe zawodowe. Masz normalne wyższe
    wykształcenie i zawód.
    Tytuł magistra otwiera drogę do pracy naukowej. Bez magistra nie można robić
    doktoratu i piąc się w górę po stopniach kariery naukowej.

    Analogia z wyksztłcenia średniego.
    O wykształceniu średnim nie stanowi matura tylko świadectwo ukończenia
    szkoły średniej. Może być ono wystawione bez zdawania matury. Kończysz
    szkołę średnią, ale masz zamknięte drzwi do szkół wyższych.
    Dopiero matura je otwiera. Status wykształcenia nie zmienia się.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2006-10-16 15:19:33
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>

    > Tytuł magistra otwiera drogę do pracy naukowej. Bez magistra nie można
    > robić doktoratu i piąc się w górę po stopniach kariery naukowej.

    Oczywiscie, ze mozna. Po inzynierze mozesz od razu robic studia
    doktoranckie, przynajmniej tak jest na znanych mi politechnikach...

    /sz

  • 8. Data: 2006-10-16 16:05:26
    Od: "yale" <b...@s...net.pl>

    Użytkownik "zasiu" <z...@w...to.gower.peel> napisał w
    wiadomości news:eh07ua$k5b$1@node5.news.atman.pl...

    > Oczywiscie, ze mozna. Po inzynierze mozesz od razu robic studia
    > doktoranckie, przynajmniej tak jest na znanych mi politechnikach...

    No to na znanych mi politechnikach tak nie jest!
    Jakieś dziwne te zasady, żeby doktorant nie miał tytułu magistra?

  • 9. Data: 2006-10-16 17:35:43
    Od: Slawek Kotynski <k...@b...z.adso.com.pl.i.zmienil.adso.na.askar>

    yale wrote:

    > No to na znanych mi politechnikach tak nie jest!
    > Jakieś dziwne te zasady, żeby doktorant nie miał tytułu magistra?

    Formalnie nie trzeba być magistrem. Trzeba napisać i obronić
    pracę doktorską.
    W praktyce może to być trudne do zrealizowania.

    --
    mjk
    * 22 lipca, Dzien Misia * Nowa Świecka Tradycja *

  • 10. Data: 2006-10-16 17:42:59
    Od: Jarek Hirny <a...@h...pl>

    A screaming came across the sky, when Slawek Kotynski wrote:

    > Formalnie nie trzeba być magistrem. Trzeba napisać i obronić
    > pracę doktorską.

    Nie wprowadzaj w błąd.

    Art. 12.
    1. Stopień doktora nadaje się osobie, która:
    1) posiada tytuł zawodowy magistra,
    magistra inżyniera, lekarza lub inny
    równorzędny;

    Jarek