PracaGrupypl.praca.dyskusje › trener freelancer

  • 1. Data: 2006-10-16 07:31:54
    Temat: trener freelancer
    Od: "kesser" <d...@g...com>

    Witam
    Bylem kilka razy na szkoleniach glównie dot. technik sprzedazy,
    mowy ciala, motywacji itp. zagadnien. Gdzie i jakie kursy warto
    zrobic by móc na wlasna reke prowadzic takie szkolenia i kursy
    dla firm. Wiedza tylko teoretyczna oparta o ksiazki raczej nie
    wystarczy. Albo jak wyglada scieszka kariery takich ludzi pomijam
    studia psychologii/ socjologii, które na pewno daja najlepsze
    podstawy do takiej pracy.

  • 2. Data: 2006-10-16 08:04:59
    Temat: Re: trener freelancer
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer>

    kesser napisał(a):
> [...]
    > wystarczy. Albo jak wyglada scieszka kariery takich ludzi pomijam
    > studia psychologii/ socjologii, które na pewno daja najlepsze

    Trzy rzeczy się liczą: predyspozycje osobowościowe, umiejętność pracy z
    grupą, wiedza praktyczna z danego zagadnienia.

    Predyspozycje albo się ma albo się ich nie ma. Zawsze można popracować
    nad samym sobą - z dobrym terapeutą, coachem albo superwizorem Twojego
    rozwoju trenerskiego.

    Umiejętności pracy z grupą daje Ci ukończenie specjalistycznego
    szkolenia dla trenerów (trwającego od pół roku do roku), zakładającego
    szkolenie w oparciu o dynamikę procesu grupowego. Na takim szkoleniu
    poznajesz metody radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, własnym stresem,
    sposoby debrifingu, rozwijania inteligencji emocjonalnej i innych. Z
    pewnością przechodzisz trening interpersonalny, na którym doświadczasz w
    praktyce (na sobie) działania procesu grupowego i dowiadujesz się czegoś
    o samym sobie. Polecam.

    Po ukończeniu szkolenia pozostaje kształcenie umiejętności w praktyce,
    najlepiej pod okiem superwizora. Samo szkolenie nie wystarczy, by
    człowiek "czuł" to co dzieje się w grupie podczas szkolenia.

    Pozostaje wiedza praktyczna z tematu w którym się szkoli. Może
    prezentuję nieco staroświeckie podejście, ale uważam, że trener powinien
    szkolić tylko z tego, na czym się naprawdę zna. Daje to dwie korzyści.
    Efektywność trenera jest większa, jeśli zna intymne sekrety tematyki
    szkolenia. No i z pewnością łatwiej uczyć czegoś, co samemu się dobrze
    zna. Ma to największe znaczenie dla trenera nowicjusza, który na
    szkoleniu przeżywa znacznie większy stres niż trener doświadczony.

    Czyli potrzebne jest Ci także doświadczenie zawodowe w określonym obszarze.

    pozdrawiam
    Maciek

  • 3. Data: 2006-10-16 11:49:49
    Od: "kesser" <d...@g...com>

    > Umiejętności pracy z grupą daje Ci ukończenie specjalistycznego
    > szkolenia dla trenerów (trwającego od pół roku do roku), zakładającego

    A gdzie takie szkolenia się odbywają, jakieś namiary??
    W google znalazłem kilk, ale trwały od 2 do 5 dni.

  • 4. Data: 2006-10-16 13:01:07
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Mon, 16 Oct 2006 10:04:59 +0200, Irving Washington <m...@d...doPLer>
    w <egveam$hv9$1@inews.gazeta.pl> napisał:

    > Trzy rzeczy się liczą: predyspozycje osobowościowe, umiejętność pracy z
    > grupą, wiedza praktyczna z danego zagadnienia.
    [ ... ]
> [...]
    > prezentuję nieco staroświeckie podejście, ale uważam, że trener powinien
    > szkolić tylko z tego, na czym się naprawdę zna. Daje to dwie korzyści.

    I dodatkowo - jeżeli na szkolenie przyjdzie osoba, która w temacie
    szkolenia jest dobra, ale z jakichś powodów została na nie wysłana, owa
    osoba może z nudów rozwalić szkolenie prowadzone przez nie do końca
    kompetentnego prowadzącego.
    W przypadku, gdy prowadzący jest kompetentny, może z takąosobą podjąć
    wyrównany dialog.

    > Maciek

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 5. Data: 2006-10-16 13:58:50
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer>

    kesser napisał(a):

    > A gdzie takie szkolenia się odbywają, jakieś namiary??
    > W google znalazłem kilk, ale trwały od 2 do 5 dni.
    Takie 2 - 5 dniowe szkolenie raczej nic Ci nie da, jeśli chcesz poważnie
    zająć się szkoleniami.

    Ja polecam Szkołę Trenerów Elżbiety Sołtys, www.labpsych.pl. Sam ją
    kończyłem, wiem spokojnie ją polecam.

    pozdrawiam
    Maciek

  • 6. Data: 2006-10-16 14:02:24
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer>

    Jakub Lisowski napisał(a):
> [...]
    > kompetentnego prowadzącego.
    > W przypadku, gdy prowadzący jest kompetentny, może z takąosobą podjąć

    Tak, ale to nie tylko kwestia wiedzy zawodowej lecz także umiejętności
    poradzenia sobie z taką osobą. Czyli zataczamy koło i wracamy do
    umiejęności panowania nad grupą. :)
    W pracy szkoleniowca wszystkie elementy: predyspozycje, umiejętność
    pracy z grupą i wiedza nierozerwalnie łączą się ze sobą. Jeżeli jakiegoś
    elementu brakuj, pozostałe zaczynają szwankować. Znam świetnych
    menedżerów praktyków, którzy polegli na zakłóceniach w grupie i
    świetnych speców od procesu, którzy polegli na oczekiwaniach grupy.

    pozdrawiam
    Maciek

  • 7. Data: 2006-10-20 07:00:55
    Od: "kesser" <d...@g...com>

> [...]
    > menedżerów praktyków, którzy polegli na zakłóceniach w grupie i
    > świetnych speców od procesu, którzy polegli na oczekiwaniach grupy.

    Może ktoś polecić ciekawą literaturę na początek?

  • 8. Data: 2006-10-20 09:26:22
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer>

    kesser napisał(a):

    > Może ktoś polecić ciekawą literaturę na początek?
    Literatura nic Ci nie da. Tylko praktyka :)

    pozdrawiam
    Maciek